«Γκάζι» για νέους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

«Γκάζι» για νέους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατά 60% αυξήθηκαν τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση των τελευταίων τριών ετών, η οποία ξεπερνάει τον αριθμό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Από το σύνολο των νέων σταθμών φόρτισης, το 60% βρίσκεται στην Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως. Η Κίνα εξακολουθεί να προηγείται όσον αφορά τη δημιουργία δημόσιων σταθμών φόρτισης, κυρίως ταχείας, οι οποίοι χρειάζονται στις πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές της. Από τον συνολικό αριθμό των σταθμών, το 31% είναι ταχείας φόρτισης, όπου η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να επαναφορτιστεί σε μερικά λεπτά. Αντιθέτως, στους υπόλοιπους σταθμούς η φόρτιση μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες.

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, η αύξηση των σταθμών φόρτισης είναι ένα απαραίτητο βήμα για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και για τις προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αέριων ρύπων. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ήδη ενισχυθεί σε ολόκληρο τον κόσμο και προβλέπεται πως θα εκτοξευθούν στην επόμενη δεκαετία. Μολονότι αναμένεται πως οι περισσότεροι θα προτιμούν τη φόρτιση στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας τους, η δημιουργία δημόσιων σταθμών φόρτισης είναι μια απαραίτητη υποδομή, καθώς αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Στο πλαίσιο του πακέτου στήριξης που διοχέτευσε στην οικονομία για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, η Γερμανία ανακοίνωσε στις αρχές του μήνα ότι θα επενδύσει 500 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και για τη δημιουργία ιδιωτικών σταθμών φόρτισης. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 6,5 εκατομμύρια ιδιωτικά σημεία φόρτισης σε ολόκληρο τον κόσμο. «Θεωρώ ότι πρόκειται για ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά όχι μια επανάσταση με μεγάλους νικητές και ηττημένους», σχολίασε στο Reuters o Τόμας Ντάιμπερ, ιδρυτής της εταιρείας Cosmic Cat, η οποία συνέβαλε στον σχεδιασμό του πακέτου στήριξης.

Εκτός από την Tesla, η οποία αναπτύσσει τους δικούς της σταθμούς ταχείας φόρτισης (οι λεγόμενοι superchargers), η Shell, η γαλλική Engie, η γερμανική E.ON, η Volkswagen και η ChargePoint συμπεριλαμβάνονται στις εταιρείες που αναπτύσσουν φορτιστές για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα. Σημειώνεται πως η Daimler, η BMW και η Siemens κατέχουν μερίδια στην ChargePoint.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή