Επιδημιολόγοι και συγκοινωνιολόγοι

Επιδημιολόγοι και συγκοινωνιολόγοι

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η επιδημιολογία δεν ήταν ποτέ στα θέματα SOS των Πανελλαδικών εξετάσεων που δίνουμε καθημερινώς στα καφενεία. Σε αντίθεση με τα ελληνοτουρκικά (στο οποίο όλοι έχουμε πλέον διδακτορικό), το Μακεδονικό (που παίζουμε στα δάχτυλα), τα σεισμικά ρήγματα (που ξέρουμε απέξω κι ανακατωτά), ο κίνδυνος της πανδημίας δεν έγινε ποτέ θέμα συζήτησης και γι’ αυτό βγήκε το πρόωρο συμπέρασμα ότι «επιτέλους οι Ελληνες άρχισαν να ακούν τους ειδικούς». Λογικό. Αρχίσαμε να ακούμε τους επιστήμονες αφού έλειπαν οι κατεξοχήν «ειδικοί» των τηλεπαραθύρων. Δεν υπήρχε εμπειρία, ούτε καν προηγούμενη τηλεοπτικής προέλευσης «γνώση» για το θέμα, και ίσως γι’ αυτό η χώρα τα πήγε καλά. Ολοι ταλαιπωρηθήκαμε, όλοι σχεδόν τηρήσαμε τα μέτρα και η Ελλάδα έγινε ζηλευτό παράδειγμα σε όλο τον κόσμο, ως «η χώρα που νίκησε τον λαϊκισμό των ανειδίκευτων».

Η μισή Ελλάδα όμως έχει οδηγήσει στο κέντρο της Αθήνας. Γνωρίζει εξ ιδίας πείρας την ταλαιπωρία και δεν υπάρχει Σωτήρης Τσιόδρας των συγκοινωνιολόγων για να εξηγήσει με μειλίχιο και πειστικό τρόπο τα θετικά αποτελέσματα που πιθανώς θα έχει ο «Μεγάλος Περίπατος» της πρωτεύουσας. Οι Αθηναίοι ζουν μια ιδιόμορφη (και καυτή εντός των Ι.Χ.) καραντίνα δίχως παρηγορητικό λόγο.

Υπάρχει βεβαίως ο καθηγητής στη Διαχείριση και Ασφάλεια της Κυκλοφορίας του Μετσοβίου κ. Γιώργος Δ. Γιαννής που δήλωσε ότι «εδώ πρέπει να εμπιστευθούμε τους συγκοινωνιολόγους οι οποίοι δουλεύουν με τη διεθνή εμπειρία και με προσωπικά κριτήρια και ξέρουμε ότι το σύστημα θα λειτουργήσει πολύ καλά για τη συντριπτική πλειονότητα όχι μόνο των κατοίκων, όχι μόνο των επισκεπτών, αλλά και των επαγγελματιών και όλων των κατηγοριών. Και για τα ταξί και για τις μοτοσικλέτες και για τα ξενοδοχεία προβλέπονται λύσεις και εν δυνάμει, αυτοί μπορεί να ωφεληθούν πολύ περισσότερο» (Αθήνα 984, 3.6.2020) και ότι «κάθε μέρα και κάθε εβδομάδα θα είναι καλύτερα. Τα συστήματα ισορροπούν σε περίπου τρεις μήνες. Αυτό είναι το αναπόφευκτο κόστος της αλλαγής» (Mega 16.6.2020). Δεν τον ακούει κανείς· «ως συντάκτης της κυκλοφοριακής μελέτης του “Μεγάλου Περιπάτου” είναι προκατειλημμένος», ισχυρίζονται κάποιοι. Αλλά πάλι οι επιδημιολόγοι, που μας ενημέρωναν τόσο καιρό και μας προέτρεπαν να μένουμε σπίτι –με πρώτο τον κ. Τσιόδρα– δεν ήταν οι εισηγητές των μέτρων της καραντίνας;

Πριν από μερικά χρόνια ένα επιβατηγό καράβι είχε μείνει ακυβέρνητο στο Αιγαίο. Η πολυήμερη αγωνία υπήρξε η χαρά των καναλιών. Γέμιζαν τηλεοπτικό χρόνο με ζωντανές συνδέσεις και «ειδικούς» να συζητούν τα καθέκαστα. Τότε ο δικός μας Ανδρέας Πετρουλάκης έκανε ένα αμίμητο σκίτσο. Εδειχνε το καράβι και από τα μεγάφωνά του να ακούγεται «έχουμε σοβαρό πρόβλημα πλοήγησης. Αν υπάρχει δημοσιογράφος στο επιβατικό κοινό παρακαλείται να έρθει στην γέφυρα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή