Δύσκολο το «άριστα» στις Πανελλαδικές για τη Βιολογία

Δύσκολο το «άριστα» στις Πανελλαδικές για τη Βιολογία

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύσκολο θα είναι το απόλυτο «άριστα» (δηλαδή οι 100 μονάδες) φέτος στη Βιολογία. Τα θέματα που ετέθησαν στη χθεσινή εξέταση του μαθήματος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ήταν δυσκολότερα από πέρυσι. Η Κοινωνιολογία, αντιθέτως, που εξετάστηκε φέτος για πρώτη φορά, δεν δυσκόλεψε τους υποψηφίους ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.

Ειδικότερα, χθες οι υποψήφιοι των επιστημών υγείας εξετάστηκαν στο βασικότερο μάθημα της ομάδας προσανατολισμού τους για τις σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου, τη Βιολογία. «Σε γενικές γραμμές τα θέματα κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης και παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Συγκεκριμένα, τα θέματα και οι ασκήσεις που αφορούν το βιβλίο Τόμος Α΄ – Βιολογία Γενικής Παιδείας ήταν σαφή και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Σε αντίθεση, τα υπόλοιπα θέματα παρουσίαζαν κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας, με λεπτά σημεία στο θέμα Β, τα οποία έπρεπε να προσέξουν οι υποψήφιοι. Από το τρίτο θέμα ιδιαίτερης προσοχής έχρηζε το ερώτημα Γ3, ενώ το τέταρτο θέμα είχε τον μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Συνολικά, τα θέματα κρίνονται απαιτητικά –πιο δύσκολα από πέρυσι– για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους που έχουν εμβαθύνει στην ύλη και απαιτούν πλήρη κατανόηση όλων των εννοιών και κριτική σκέψη», ανέφερε στην «Κ» η κ. Ηρώ Μαρκάκη από το φροντιστήριο «Μεθοδικό» σχολιάζοντας τα θέματα που ετέθησαν στην πολυπληθέστερη ομάδα, τους υποψηφίους που εξετάστηκαν με το νέο σύστημα. Ανάλογης δυσκολίας ήταν και τα θέματα που ετέθησαν στην ομάδα των αποφοίτων που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλιό σύστημα.

Στην Κοινωνιολογία τα θέματα κρίθηκαν εύκολα και μέσα από το βιβλίο, με αποτέλεσμα να αρκεί η «παπαγαλία» της ύλης για το «άριστα». Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος ανέφερε ότι «οι ερωτήσεις ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα. Εξετάστηκε όλο το εύρος της ύλης».

Τέλος, σε διαγραφή δύο υποερωτημάτων στη Βιολογία για τους υποψηφίους των εσπερινών λυκείων με το παλαιό σύστημα προχώρησε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, και μάλιστα αφού είχαν μοιραστεί τα θέματα. Τα δύο υποερωτήματα (το Β3 και το Β4 του θέματος Β) βαθμολογούνταν συνολικά με 11 μονάδες το ανώτερο, οι οποίες αποφασίστηκε να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα τρία υποερωτήματα του θέματος. Η διαγραφή φέρεται να αποφασίστηκε διότι διαπιστώθηκε ότι τα δύο υποερωτήματα ήταν εκτός εξεταστέας ύλης. Ευτυχώς, πάντως, που στην εξέταση μετείχαν μόλις 36 άτομα πανελλαδικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή