Οι διακινητές διέφευγαν με τζετ σκι

Οι διακινητές διέφευγαν με τζετ σκι

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επρεπε να μην τους πιάσουν, πάση θυσία. Κάθε καπετάνιος ακολουθούσε πιστά τις οδηγίες του κυκλώματος διακινητών. Μόλις προσέγγιζαν τις ιταλικές ακτές, πετούσαν τα κινητά τους τηλέφωνα στη θάλασσα, βουτούσαν στο νερό και κάποιος συνεργός τούς παραλάμβανε με τζετ σκι. Πίσω τους άφηναν δεκάδες μετανάστες σε ακυβέρνητα μετασκευασμένα σκάφη αναψυχής για να ολοκληρώσουν μόνοι το πολύωρο ταξίδι.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Διεύθυνση Αλλοδαπών Αττικής, σε συνεργασία με την Υπηρεσία Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος του Λέτσε της Ιταλίας, προχώρησε στην εξάρθρωση διεθνούς εγκληματικού δικτύου διακίνησης ανθρώπων. Συνελήφθησαν πέντε άτομα στην Ιταλία και έξι στην Ελλάδα, που φέρονται να διοργάνωναν τη μεταφορά μεταναστών από παράκτιες περιοχές της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας προς το Σαλέντο. Μέχρι να φτάσουν στα ίχνη τους, οι ιταλικές αρχές έπρεπε να λύσουν τον γρίφο των «πλοιαρίων φαντασμάτων» που εντοπίζονταν στην Αδριατική. Ποιοι ήταν οι μυστηριώδεις χειριστές των –ακυβέρνητων πλέον– σκαφών που διέσωζε το ιταλικό λιμενικό;

Οι διακινητές διέφευγαν με τζετ σκι-1

Σύμφωνα με στοιχεία της υπόθεσης που είναι σε γνώση της «Κ», το πρώτο καθοριστικό βήμα για τον εντοπισμό των δραστών έγινε στις 8 Φεβρουαρίου 2019 με τις συλλήψεις ενός Ιρακινού και ενός Σύρου στη Θεσπρωτία, τη στιγμή που επιχειρούσαν την προώθηση 35 μεταναστών προς την Ιταλία. Ακολούθησε η σύσταση κοινής ομάδας έρευνας μεταξύ των δικαστικών και αστυνομικών αρχών των δύο χωρών και εντατικές παρακολουθήσεις τηλεφωνικών συνομιλιών. Οι Ιταλοί έδωσαν σε αυτή την επιχείρηση την κωδική ονομασία «Εξάντας».

Οπως προκύπτει από τη δικογραφία, τα εν Ελλάδι μέλη του κυκλώματος μετέφεραν τους διακινούμενους οδικώς προς την Ηγουμενίτσα (είτε με Ι.Χ. φορτηγό που έφερε ρουμανικές πινακίδες ή με υπεραστικά λεωφορεία) και τους οδηγούσαν στα σημεία απόπλου. Κάθε άτομο πλήρωνε έως και 6.000 ευρώ για τη διάσχιση της Αδριατικής. Μεταξύ των διακινουμένων βρίσκονταν και ανήλικοι.

Τα μέλη του κυκλώματος στην Ιταλία αγόραζαν για κάθε δρομολόγιο παλιά, μικρά σκάφη αναψυχής και τα τροποποιούσαν σε ναυπηγείο. Τα εξόπλιζαν με ισχυρούς κινητήρες και αφαιρούσαν τα μη απαραίτητα έπιπλα από το εσωτερικό. Τις μετατροπές αναλάμβανε ένα από τα μέλη του κυκλώματος με τεχνικές γνώσεις μηχανών εσωτερικής καύσης. Συχνά άλλαζαν το χρώμα και το όνομα κάθε σκάφους για να παραπλανήσουν τις λιμενικές αρχές. Σύμφωνα με τη δικογραφία, σε όλες τις μεταφορές σκαφών από την Ιταλία στην Ελλάδα ένας από τους συλληφθέντες Ιταλούς συνοδευόταν από τη σύντροφό του. Προσποιούνταν ότι βρίσκονταν σε ταξίδι αναψυχής για να μην κινήσουν υποψίες. Εκτιμάται ότι κατάφεραν να προωθήσουν στην Ιταλία περισσότερα από 100 άτομα και ότι τα κέρδη τους ξεπέρασαν τις 800.000 ευρώ.

«Ο εντολέας μου αρνείται τις αποδιδόμενες σ’ αυτόν κατηγορίες. Η συμμετοχή του είναι εντελώς περιστασιακή και περιφερειακή και πολύ μακριά από την αποδιδόμενη κατηγορία της συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση με την ουσιαστική και τυπική έννοια του όρου, όπως αυτή συναντάται στα πλούσια νομολογιακά δεδομένα της χώρας», δηλώνει στην «Κ» ο δικηγόρος Γιάννης Γλύκας, συνήγορος ενός εκ των συλληφθέντων στην Ελλάδα. Οι κατηγορούμενοι παραμένουν προφυλακισμένοι και αναμένουν να οριστεί δικάσιμος για την υπόθεσή τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή