Με ΣΔΙΤ η κατασκευή της νέας ανατολικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης

Με ΣΔΙΤ η κατασκευή της νέας ανατολικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους 4 χλμ. σε γέφυρα, ακριβώς δίπλα από την υφιστάμενη ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, προβλέπει το σχέδιο που παρουσίασε χθες ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. Στο ίδιο έργο θα ενταχθεί και η αναβάθμιση της υφιστάμενης περιφερειακής, μήκους 13 χλμ.

Η εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι το έργο μπορεί να έχει ανάδοχο στα τέλη του 2021, ενώ εξετάζεται σοβαρά ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Σύμφωνα με όσα παρουσίασαν χθες ο κ. Καραμανλής και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιώργος Καραγιάννης, το έργο περιλαμβάνει:

– Την αναβάθμιση 13 χιλιομέτρων της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής οδού.

– 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας δίπλα στον υφιστάμενο δρόμο (flyover).

– 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

– Επεμβάσεις σε πέντε κόμβους (ΤΙΤΑΝ, Κατσιμίδου, Κωνσταντινουπολίτικων, Επταπύργιο, Πυλαία), πλήρη ανασχεδιασμό δύο κόμβων (Πευκών – Νεάπολης και Αγίου Παύλου) και την κατασκευή ενός νέου κόμβου (Θέρμη – Πανόραμα – Νέα Ραιδεστός).

Το υπουργείο δίνει ιδιαίτερη σημασία στην κυκλοφοριακή διάσταση του έργου και στη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας. «Ενώ ο δρόμος είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί γύρω στις 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, το 2030 μπορεί και να φτάσουμε στις 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, 50% παραπάνω. Δηλαδή το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος», αναφέρεται, με τη σημείωση ότι ο νέος δρόμος θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση. Ως προς την ασφάλεια σημειώνεται ότι στον σημερινό δρόμο ο δείκτης θνησιμότητας είναι 12 φορές μεγαλύτερος από την Αττική Οδό. Τέλος αναφέρεται ότι με την κατασκευή του έργου σε γέφυρα δεν θα χρειαστεί ο δρόμος να επεκταθεί εις βάρος του παρακείμενου δάσους.

Το νέο έργο εκτιμάται ότι θα διευκολύνει τη σύνδεση με τους βασικούς προορισμούς της περιοχής (ΠΑΘΕ, Εγνατία, αεροδρόμιο, Χαλκιδική), ενώ θα διευκολύνει την πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις (Σέρρες, Γιαννιτσά, Κιλκίς, Κατερίνη).

Οσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, η εκτίμηση του κ. Καραμανλή είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα υπάρχει οριστικός ανάδοχος με ορίζοντα ολοκλήρωσης 3-4 ετών. Οπως ανέφερε ο υπουργός, ενδέχεται η ταχύτερη παράδοση του έργου να συνεξεταστεί ως αποφασιστικός παράγοντας για την ανάθεσή του. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστεί σε σύμπραξη με ιδιώτη (ΣΔΙΤ).

Ο κ. Καραμανλής συνέδεσε το έργο με την ολοκλήρωση του μετρό έως το 2023 και την αναδιάρθρωση του οργανισμού συγκοινωνιών της πόλης. «Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε όλες οι κυβερνήσεις», κατέληξε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή