Πώς συμπεριφέρονται τα δύο φύλα στο online shopping

Πώς συμπεριφέρονται τα δύο φύλα στο online shopping

5' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι άνδρες αγοράζουν, 

οι Γυναίκες ψωνίζουν

Μια …αναίμακτη ωστόσο υπαρκτή «μάχη» συμπεριφορών εξελίσσεται στο τερέν του Ηλεκτρονικού Εμπορίου μεταξύ των δύο φύλων. Μια διαπάλη χαρακτήρων στην καταναλωτική τους στάση και συμπεριφορά με πολλές αναγνώσεις που έλκει την εξήγησή της από μια σειρά από παράγοντες: Από τη Βιολογία, τη Χημεία και την αρχιτεκτονική του εγκεφάλου έως και τις διαφορετικές ανάγκες και επιθυμίες και φυσικά το lifestyle και τον τρόπο ζωής που έχει κάθε φύλο.

Αποφεύγοντας την αναπαραγωγή στερεοτύπων, δύο διαφορετικές αλλά συμπληρωματικές στην ουσία τους, έρευνες (της εταιρείας ερευνών FocusBari και της πλέον εξειδικευμένης εταιρείας στο E-Commerce, Plushost.gr) καταγράφουν χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με τον τρόπο πλοήγησης Ανδρών και Γυναικών στα ηλεκτρονικά καταστήματα περιγράφοντας τον μεν Άνδρα ως κυνηγό με κύρια χαρακτηριστικά τη δύναμη, την εξουσία, τον ανταγωνισμό, το υψηλό ρίσκο και την εστίαση, τη δε Γυναίκα ως αντίπαλο δέος που κινείται με γνώμονα τη συλλογικότητα, τη φροντίδα, την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία, τη διατηρησιμότητα και την ευελιξία.

Το κεντρικό συμπέρασμα είναι ένα: Οι Άνδρες αγοράζουν πιο στοχοπροσηλωμένα με σαφή προτίμηση στις κινητές συσκευές σε αντίθεση με τις Γυναίκες που κυκλοφορούν περισσότερο χρόνο στα e-shops συγκρίνοντας με μεγαλύτερη επιμονή τις τιμές και λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τη γνώμη του κοινού και των influencers από τα Social Media, έχοντας ως ισχυρό κίνητρο αγοράς την έκπτωση και τις Προσφορές.

Ίσοι ναι, ίδιοι όχι!

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σήμερα, το χάσμα που χώριζε άνδρες και γυναίκες στη χρήση του Διαδικτύου τείνει να εξαλειφθεί καθώς οι Άνδρες έχουν πρόσβαση στο internet σε ποσοστό 93% ενώ οι Γυναίκες κατά 91%. Σύμφωνα με την έρευνα Focus On TechLife I Web μετά το lockdown έχουμε 37% περισσότερες αγορές online. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 σημειώνεται έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων που σημαίνει τα εξής: Ρούχα αγοράζει το 52% έναντι 29% το β΄ εξάμηνο του 2019 (Κοινό Χρήστες internet 16-64 ετών, πανελλαδικά) με το 48% να επιλέγει ηλεκτρονικά είδη (έναντι 24%), το 47% παπούτσια (έναντι 25%) και το 36% καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς (έναντι 16%). Τα αξεσουάρ προτιμώνται από το 32% (16%), τα βιβλία από το 29% (17%) και τα ηλεκτρικά είδη και οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών από το 29% (13%) και 28% (15%), αντίστοιχα. Κατά το lockdown τα s/m αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 235%, οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα κατά 173%, τα προϊόντα Υγείας κατά 171%, τα ασφαλιστικά προϊόντα κατά 131%, τα webinars κατά 126%, τα Καλλυντικά κατά 124%, οι ηλεκτρικές συσκευές κατά 120% και τα ηλεκτρονικά κατά 104%. Είναι χαρακτηριστικό ότι από Β΄ εξάμηνο του 2019 (576 εκατ. ευρώ) έως το πρώτο τρίμηνο του 2020 (770 εκατ. ευρώ) ο τζίρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων εκτοξεύθηκε κατά 34%.

Πίσω από το φίλτρο της απόστασης που χωρίζουν τα δύο φύλα παρατηρείται ισχυρό προβάδισμα των Ρούχων υπέρ των Γυναικών (58% έναντι 47%), των Παπουτσιών (49% έναντι 45%) και των Προϊόντων Ομορφιάς (51% έναντι 20%). Στον κόσμο των ανδρών επικρατούν τα Ηλεκτρονικά Προϊόντα (64% έναντι 33%), οι Ηλεκτρικές συσκευές (32% έναντι 27%) και οι Τηλεπικοινωνίες (33% έναντι 23%).

Τι σημαίνει e shopping

Οι αγορές σε e shops είναι «πηγή ικανοποίησης για έξυπνες αγορές» για το 35% των Γυναικών και το 36% των Ανδρών, «διασκέδαση, ακόμα και αν δεν αγοράσω» για το 22% και 17%, «απλή αναζήτηση για ό,τι χρειάζομαι» για το 16% και το 22%, «επιβεβαίωση προς τον εαυτό μου» για το 5% και 7%, «διάλειμμα από την καθημερινότητα» για το 3% και «ευχάριστος χρόνος για μένα και την παρέα μου» για το 5%.

H μίνι βίβλος των eshops

Τα συμπεράσματα της πλέον εξειδικευμένης εταιρείας στο E-Commerce,  Plushost.gr είναι τόσο εντυπωσιακά όσο και χρήσιμα ενώ μοιραία καταλήγουν σε οδηγίες προς ναυτιλλoμένους για γρήγορη, άμεση και κυρίως αποτελεσματική στόχευση των καταναλωτών από την πλευρά των εμπόρων στο E Commerce, με διαφορετική προσέγγιση ανά φύλο. Σύμφωνα με τον κ. Θ.Καμέα, founder και ceo της Plushost.gr, «η εστίαση σε βάθος των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των Καταναλωτών των e shops βάσει φύλου είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διασφάλιση των τζίρων και των κερδών, όσο εξάλλου και η συμπεριφορική προσέγγιση και ανάλυση της αγοραστικής στάσης και πλοήγησης των Ανδρών και των Γυναικών στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην Plushost διαθέτουμε εξειδικευμένα εργαλεία για να βάζουμε καθημερινά στο μικροσκόπιο τους καταναλωτές των ηλεκτρονικών καταστημάτων προκειμένου η στόχευση των πελατών μας, δηλαδή των ιδιοκτητών e shops, να είναι η κατάλληλη, εννοείται προσωποποιημένη και κυρίως αποτελεσματική».

Οι Άνδρες ερευνούν με προσοχή τις λεπτομέρειες του προϊόντος, ενώ οι Γυναίκες αναζητούν στη σελίδα του προϊόντος φωτογραφίες και βίντεο.

Το 62% των ανδρών ψάχνει προϊόντα χρησιμοποιώντας τα κανάλια των κοινωνικών Μέσων (Facebook, Instagram, YouTube κ.α.) σε σχέση με το 50% των Γυναικών.

To 35% των Γυναικών συστήνει μια μάρκα, προϊόν ή υπηρεσία στους φίλους ή τις οικογένειές τους μέσω των Social Media σε σύγκριση με το 28% των Ανδρών.

Το κόστος αφορά τόσο τους Άνδρες (74%) όσο και τις Γυναίκες (77%) οι οποίες. ωστόσο, ενδιαφέρονται περισσότερο να διασφαλίσουν ότι θα έχουν την καλύτερη δυνατή τιμή.

Τα κουπόνια παίζουν σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση των Γυναικών στο να αγοράσουν κάτι. Το 34% των γυναικών τα χρησιμοποιούν έναντι του 26% των ανδρών.

Και τα δύο φύλα ενδιαφέρονται για τη δωρεάν αποστολή. Σχεδόν το 60% δηλώνει ότι θα επέλεγε ένα κατάστημα που την προσφέρει.

Οι Άνδρες μένουν σταθεροί, σε αυτό που αναζητούν ενώ οι Γυναίκες τείνουν να περιπλανώνται μεταξύ προϊόντων και κατηγοριών. Γενικά οι Άνδρες αναζητούν ανά προϊόν ενώ οι Γυναίκες ανά brand.

Το 33%  των Ανδρών είδαν για πρώτη φορά την πιο πρόσφατη αγορά τους κατά την online περιήγησή τους έναντι του 26% των Γυναικών. Άρα η πληρωμένη διαφήμιση αναζήτησης αποτελεί «μονόδρομο».

Το 14% των Γυναικών δίνει προσοχή στα ηλεκτρονικά μηνύματα μάρκετινγκ σε σύγκριση με το 8% περίπου των Ανδρών.

Το 61% των αγοραστών διαβάζουν online κριτικές πριν προβούν σε αγορές προϊόντων.

Μια διαφανής και εύκολα κατανοητή πολιτική επιστροφής οδηγεί τους περισσότερους επισκέπτες να αγοράζουν πιο συχνά από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να το συστήνουν σε φίλους.

Οι Γυναίκες επιθυμούν να μιλούν με τους ανθρώπους οπότε η εγκατάσταση online συνομιλίας στο ηλεκτρονικό κατάστημα θα ωφελούσε σε μεγάλο ποσοστό.

Τα tips για τη στόχευση των e shops

ΑΝΔΡΕΣ  ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ

– Λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων

– Εφαρμογή έξυπνης αναζήτησης

– Ανάπτυξη πλοήγησης προϊόντων βάσει φίλτρων

– Επένδυση σε καμπάνιες διαφημίσεων αναζήτησης

– Παρουσίαση σύγκρισης χαρακτηριστικών με άλλα παρόμοια προϊόντα

– Απλοποίηση εμπειρίας ολοκλήρωσης αγοράς

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

– Παρουσίαση γραφικών υψηλής ποιότητας

– Video clips για ένδυση

– Καλή πολιτική επιστροφής

– Ενσωμάτων online επικοινωνίας

– Αποστολή ηλεκτρονικής καμπάνιας

– Προσφορές και προώθηση εκπτωτικών κουπονιών

ΑΝΔΡΟΓΥΝΕΣ …ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ

– Ξεκάθαρες και ασφαλείς πληρωμές

– Παροχή αξιολογήσεων στους πελάτες

– Εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης για την ανταλλαγή εμπειριών

– Προσφορά δωρεάν αποστολής

– Παροχή καλύτερης διαθέσιμης τιμής

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή