Αυτόνομη εταιρεία παραχωρήσεων δημιουργεί ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Αυτόνομη εταιρεία παραχωρήσεων δημιουργεί ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ετοιμος να λειτουργήσει έως το καλοκαίρι του 2021, δηλαδή σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα, εκτιμάται ότι θα είναι ο «βραχίονας» του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον κλάδο των παραχωρήσεων. Ηδη έχουν ολοκληρωθεί αρκετές από τις απαιτούμενες διαδικασίες για την εισφορά στη νέα εταιρεία των συμμετοχών του ομίλου σε έργα παραχώρησης, ωστόσο απαιτούνται αρκετές ακόμα εγκρίσεις θεσμικής φύσεως έως ότου ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χθες από τη διοίκηση του ομίλου, στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφής η πρόθεση της ενεργοποίησης της «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις», η οποία έχει ήδη συσταθεί. Πρόκειται, άλλωστε, για μια κίνηση που εντάσσεται στη διαχρονική στρατηγική της εταιρείας.

Οπως ο τομέας της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές λειτουργεί μέσω της «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής» και ο τομέας των κατασκευών μέσω της ΤΕΡΝΑ, έτσι κι εκείνος των παραχωρήσεων θα αποκτήσει σύντομα τον δικό του «βραχίονα», τόνισε χαρακτηριστικά η Πηνελόπη Λαζαρίδου, γενική διευθύντρια Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η νέα θυγατρική εταιρεία αναμένεται να αποφέρει στον όμιλο ετήσια μερίσματα της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ, εφόσον υπολογιστούν και οι ροές από τη συμμετοχή στην παραχωρησιούχο εταιρεία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης, όπου ο όμιλος έχει εξασφαλίσει ποσοστό συμμετοχής 32,5%.

Χωρίς το εν λόγω έργο, οι υφιστάμενες ροές από τους οδικούς άξονες που εκμεταλλεύεται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει κατά καιρούς η διοίκηση του ομίλου, στη νέα εταιρεία παραχώρησης σχεδιάζεται να ενταχθούν κατ’ αρχάς οι εταιρείες Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, οι οποίες ελέγχονται σε ποσοστό 100% από τον όμιλο.

Αυτές εκμεταλλεύονται την Ιόνια Οδό και τον αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας. Επίσης, στη νέα εταιρεία θα εισφερθεί και το 17% της Ολυμπίας Οδού, ενώ μελλοντικά, κι εφόσον υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία του τουριστικού συγκροτήματος (με καζίνο) στο Ελληνικό, είναι πιθανό να εισφερθεί στη νέα εταιρεία παραχωρήσεων και η συγκεκριμένη συμμετοχή, η οποία εκτιμάται ότι θα προσεγγίζει ή και θα ξεπερνάει το 30%.

Ο κύριος λόγος για τον οποίο προωθείται η δημιουργία αυτόνομου τομέα παραχωρήσεων εντός των κόλπων του ομίλου είναι προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η σημαντική αξία που έχει δημιουργηθεί στην πορεία των ετών. Οπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, μέσω της «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις» θα είναι πιο εύκολη η κεφαλαιοποίηση της εν λόγω αξίας, είτε μέσω της εξασφάλισης χρηματοδότησης με ευνοϊκότερους όρους για νέα έργα κι επενδύσεις είτε μέσω της προσέλκυσης νέων ξένων στρατηγικών επενδυτών.

Για παράδειγμα, μπορεί ένας ξένος όμιλος να επενδύει στρατηγικά σε έργα παραχώρησης, αλλά όχι σε άλλους κλάδους όπου έχει παρουσία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, π.χ. σε έργα υποδομής. Εφόσον υφίσταται η «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις», θα μπορούσε να τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη εταιρεία, κάτι που σήμερα δεν είναι εφικτό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή