Καλοκαιρινά πάρτι στη θερινή πλατφόρμα του Πύργου του Αϊφελ

Καλοκαιρινά πάρτι στη θερινή πλατφόρμα του Πύργου του Αϊφελ

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χαράς ευαγγέλια για τους επισκέπτες της Πόλης του Φωτός και ειδικότερα όσους επιλέξουν να πάνε στο σύμβολο της Γαλλίας, τον Πύργο του Αϊφελ. Ηδη, από χθες, μπορούν να απολαύσουν την καταπληκτική θέα της πόλης, πίνοντας ένα δροσιστικό ποτό ή ακόμα δοκιμάζοντας τις χορευτικές τους ικανότητες, στην ανοικτή θερινή πλατφόρμα, που άνοιξε ξανά την εβδομάδα που πέρασε. Ο Πύργος του Αϊφελ έκλεισε λόγω πανδημίας στα μέσα Μαρτίου και παρέμεινε έτσι μέχρι τις 25 Ιουνίου. Πρόκειται για τη μακρύτερη περίοδο, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο που το σύμβολο του Παρισιού έμεινε χωρίς επισκέπτες.

Η θερινή πλατφόρμα βρίσκεται σε ύψος 57 μέτρων από το έδαφος, διαθέτει μπαρ και μπορεί να φιλοξενήσει 300 ώς 350 άτομα, ενώ φυσικά ντιτζέι επιδεικνύουν τις μουσικές τους ικανότητες και επιλογές. Τα «πάρτι» θα πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη και Παρασκευή μέχρι τις 28 Αυγούστου.

Από τον τραγικό απολογισμό της πανδημίας, πολλοί Γάλλοι δεν έβαλαν μυαλό. Παρότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όποιον επισκέπτεται τον Πύργο, στα εγκαίνια της πλατφόρμας, την Πέμπτη, μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των καλεσμένων θεάθηκε με καλυμμένο πρόσωπο. 

Κάθε χρόνο επισκέπτονται τον Πύργο του Αίφελ περίπου 7 εκατομμύρια τουρίστες, το 75% των οποίων έρχεται από το εξωτερικό. Φέτος, όμως, καθώς οι πληγές του κορωνοϊού στην τουριστική βιομηχανία παραμένουν βαθιές και ανοικτές, οι περισσότεροι επισκέπτες θα είναι Γάλλοι.

Την ίδια στιγμή, απρόσκοπτα προχωράει η ανακατασκευή ενός άλλου συμβόλου της Πόλης του Φωτός, του καθεδρικού ναού της Παναγίας των Παρισίων, που καταστράφηκε από πυρκαγιά στις 15 Απριλίου της περασμένης χρόνιας. Προσπαθώντας να βάλει οριστικό τέλος στη φημολογία σχετικά με το σχέδιο που θα λάβει το νέο εμβληματικό –σαν βέλος– κωδωνοστάσιό της, το οποίο καταστράφηκε ολοσχερώς από τις φλόγες, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν τόνισε ότι το αρχιτεκτονικό στοιχείο θα ανοικοδομηθεί σύμφωνα με την αρχική γοτθική τεχνοτροπία, προσθέτοντας ότι το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από το 2024, χρονιά που το Παρίσι θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ενας λόγος που επιλέχθηκε το γοτθικό στυλ είναι η αποτροπή των  καθυστερήσεων που θα προκαλούσαν διαγωνισμοί και διαδικασίες μέχρι την επιλογή του πιο κατάλληλου σχεδίου. Το αρχικό εμβληματικό κωδωνοστάσιο της Παναγίας των Παρισίων οικοδομήθηκε τον 13ο αιώνα, αλλά οι εκτεταμένες ζημιές που υπέστη, κατέστησαν αναγκαία την αφαίρεσή του στα τέλη του 18ου αιώνα. Αντικαταστάθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα, με σχέδιο του αρχιτέκτονα Εζαν Βιολέ λε Ντικ.

Παρά την πολύ έντονη αντιπαράθεση, που συχνά κατέληγε σε ομηρικό καβγά, σχετικά με το σχέδιο του μελλοντικού κωδωνοστασίου, με αρχιτέκτονες να καταθέτουν τις πιο παράδοξες προτάσεις, όπως τη δημιουργία πισίνας ή θερμοκηπίου, ο βασικός αρχιτέκτονας της ανακατασκευής του μνημείου, Φιλίπ Βιλνέβ, προώθησε την πιστή αντιγραφή του παλιού κωδωνοστασίου.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή