Δ. Αθηναίων: Η συγκοινωνιακή αποτίμηση του «Μεγάλου Περιπάτου»

Δ. Αθηναίων: Η συγκοινωνιακή αποτίμηση του «Μεγάλου Περιπάτου»

3' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πρώτη αποτίμηση για τις τέσσερις εβδομάδες λειτουργίας του «Μεγάλου Περιπάτου» (15 Ιουνίου ως 10 Ιουλίου) έδωσε στη δημοσιότητα ο δήμος Αθηνάιων, σημειώνοντας ότι μετά την πρώτη μέρα εφαρμογή στην Πανεπιστημίου, που υπήρξε σημαντική επιδείνωση της κυκλοφορίας, οι χρόνοι διαδρομής σταδιακά βελτιώθηκαν και τείνουν προς τις συνθήκες που υπήρχαν πριν από τις ρυθμίσεις, στους περισσότερους δρόμους,

Παράλληλα, επισημαίνεται μια πολύ σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας των πεζών τόσο στην Πανεπιστημίου όσο και σε όλους τους κοντινούς οδικούς άξονες αλλά και στους περιφερειακούς.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, αξιοποιώντας σειρά στοιχείων από διάφορες πηγές και με συστηματική σύγκριση των συνθηκών πριν και μετά, η ομάδα των συγκοινωνιολόγων του ΕΜΠ κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:

  • Οι χρόνοι διαδρομής και οι αντίστοιχες ταχύτητες κυκλοφορίας εμφάνισαν σημαντική επιδείνωση την πρώτη μέρα, στην συνέχεια όμως βελτιώθηκαν και σταδιακά τείνουν προς τις συνθήκες που επικρατούσαν πριν τις ρυθμίσεις στους περισσότερους άξονες.
  • Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι κατά τις ώρες αιχμής στους οδικούς άξονες της περιοχής επιρροής μειώθηκαν κατά περίπου 10% καθώς οι μετακινούμενοι επέλεξαν κυρίως εναλλακτικές διαδρομές αλλά και μέσα μεταφοράς ή/και ωράρια
  • Το ποσοστό χρήσης ΙΧ μειώθηκε συνολικά κατά 2% στους κεντρικούς και περιφερειακούς άξονες της πόλης με αντίστοιχη αύξηση του ποσοστού χρήσης των μοτοσυκλετών. Ταυτόχρονα παρατηρήθηκε θεαματική αύξηση της τάξης του 28% στον αριθμό των πεζών στις περιοχές των επεμβάσεων.
  • Οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία περιορίζονται στους οδικούς άξονες εντός του Δακτυλίου της Αθήνας με την επιρροή στους υπόλοιπους άξονες του Λεκανοπεδίου να είναι αμελητέα.

Οι Συγκοινωνιολόγοι τονίζουν ότι τις επόμενες μέρες η κυκλοφορία στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας αναμένεται να εμφανίσει σταδιακή μείωση λόγω του καλοκαιριού, ιδιαίτερα χωρίς πολλούς τουρίστες. Ωστόσο, εκτιμούν πως  η καταρχήν προσαρμογή  της κυκλοφορίας και των συνηθειών των οδηγών στο «Μεγάλο Περίπατο» της Αθήνας θεωρείται μάλλον γρήγορη για το μέγεθος των επεμβάσεων και αναμένεται σταδιακή βελτίωση έως τον Σεπτέμβριο, με τους οδηγούς να προσαρμόζονται κατά περίπτωση σε νέα μέσα, νέες διαδρομές και νέα ωράρια.

Εκτιμούν, επίσης, ότι παρά τις ειδικές συνθήκες (μη λειτουργία δακτυλίου και ελεγχόμενης στάθμευσης, αυξημένη χρήση ΙΧ λόγω κορωνοϊού, απουσία τουριστών) ο όγκος της κυκλοφορίας όλο τον Ιούνιο έτεινε στα τυπικά επίπεδα κυκλοφοριακού φόρτου, με αποτέλεσμα η σύγκριση των κυκλοφοριακών συνθηκών πριν και μετά να δείχνουν μια αξιόπιστη τάση της επιρροής και της προσαρμογής της κυκλοφορίας.

Τα συμπεράσματα και οι προοπτικές προκύπτουν από τα εξής στοιχεία της πρώτης αποτίμησης:             

Κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση κατά την πρωινή ώρα αιχμής

  • Αναμενόμενη κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην Πανεπιστημίου (από 2,7 σε 4,0 λεπτά) και αμελητέες διακυμάνσεις της κυκλοφορίας στους υπόλοιπους κεντρικούς άξονες. Η ροή της κυκλοφορίας στην οδό Σταδίου δεν επηρεάστηκε από τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πλατεία Συντάγματος (από 29/6).
  • Αισθητή κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην Βασ. Αμαλίας προς Σύνταγμα (από 3.6 σε 5.9 λεπτά) και κυκλοφοριακή επιβάρυνση στους οδικούς άξονες Βασ. Κωνσταντίνου και Αλεξάνδρας (αύξηση χρόνου διαδρομής κατά 1,0 – 1,5 λεπτό).
  • Από τις αρχές Ιουλίου η κυκλοφορία βελτιώνεται συνεχώς και εξαιτίας  της χαμηλότερης κυκλοφορίας λόγω καλοκαιριού.

Κυκλοφοριακοί φόρτοι

  • Στην οδό Πανεπιστημίου παρατηρήθηκε αναμενόμενη μείωση του ωριαίου κυκλοφοριακού φόρτου (διελεύσεις) κατά την πρωινή αιχμή (-23%: από 4.200 σε 3.400) και κατά την μεσημεριανή αιχμή (-13,6%).
  • Στους άξονες της εγγύς περιοχής οι διελεύσεις μειώθηκαν κατά 14% και στους περιφερειακούς άξονες (Λ. Αλεξάνδρας, Βασ. Κωνσταντίνου) αυξήθηκαν κατά 20%, χωρίς όμως να φτάσουν σε συμφόρηση.

Σύνθεση Κυκλοφορίας

  • Στην οδό Πανεπιστημίου, το ποσοστό των ΙΧ επιβατικών μειώθηκε κατά 9% με αντίστοιχη αύξηση κατά 8,6% στις μοτοσυκλέτες και 1,3% στα ταξί.
  • Στους άξονες της εγγύς περιοχής το ποσοστό των ΙΧ επιβατικών μειώθηκε κατά 5,6% με αντίστοιχη αύξηση κατά 2,3% στις μοτοσυκλέτες και στα ταξί. Στους περιφερειακούς άξονες (Λ. Αλεξάνδρας, Βασ. Κωνσταντίνου) δεν παρατηρήθηκε σημαντική μεταβολή στη σύνθεση της κυκλοφορίας.
  • Παρατηρήθηκε θεαματική αύξηση της κυκλοφορίας πεζών στην Πανεπιστημίου (+15%), σε όλους τους άξονες της εγγύς περιοχής (+23%) και στους περιφερειακούς άξονες (+48%).
  • Η κυκλοφορία ποδηλάτων παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, διότι η κουλτούρα χρήσης ποδηλάτου χρειάζεται και σημαντικά περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερο δίκτυο.

Άλλα Μεγέθη

  • Στις λεωφορειακές γραμμές που περνούν από το κέντρο παρατηρήθηκε μικρή αύξηση του μέσου χρόνου διαδρομής (+3,5%) κατά την πρωινή αιχμή, δεδομένου και του ότι δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι λεωφορειολωρίδες.
  • Στην οδό Σόλωνος, οι συστηματικοί έλεγχοι οδήγησαν καταρχήν σε θεαματική αύξηση των βεβαιούμενων παραβάσεων παράνομης στάθμευσης και στη συνέχεια σε κατακόρυφη μείωση (-65%) λόγω συμμόρφωσης των οδηγών και μείωσης της παραβατικότητας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ

/

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή