Οι κάκτοι ανθίζουν στο Μέγαρο

Οι κάκτοι ανθίζουν στο Μέγαρο

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτή τη φορά δεν θα υπάρξουν επίσημα εγκαίνια. Θα συναντήσουμε το φετινό πρόσωπο του annexM στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής και θα «συνομιλήσουμε» μαζί του όπως ταιριάζει στην εποχή της κοινωνικής αποστασιοποίησης: μέσω της ψηφιακής εικόνας, με τη βοήθεια της κινηματογραφικής γλώσσας.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια της διοργάνωσης, ιστορικός και θεωρητικός τέχνης Αννα Καφέτση, επιλέγει να μας προσκαλέσει σε έναν περίπατο έξω από τους κλειστούς χώρους του Μεγάρου για να συναντηθούμε με το έργο του Γιώργου Δρίβα που έχει τίτλο «Δομές συναισθημάτων». Πρόκειται για τον καλλιτέχνη που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε Εικαστικών της Βενετίας (2017) με την οπτικοακουστική αφηγηματική εγκατάσταση «Εργαστήριο Διλημμάτων».

Η συζήτησή μας μαζί του αρχίζει με μια διαφωνία: Η ερώτηση περί του πώς θα ονόμαζε τη δουλειά του δεν επιδέχεται απαραίτητα μία και μόνη απάντηση. «Ας την πούμε όπως κατά καιρούς την έχουν χαρακτηρίσει: ποιητικό κινηματογράφο, film art, film installation», λέει. Αλλά συνεχίζουμε με μια συμφωνία: Τα παχύφυτα κακτοειδή είναι φυτά που θα μπορούσαν να είναι γλυπτά, και διαθέτουν έναν χαρακτήρα γεμάτο αντιφάσεις, ταυτοχρόνως παθητικό και επιθετικό – σε αυτό το θέμα δεν ξέρουμε βεβαίως αν συμφωνούν οι γεωπόνοι. Πώς συνδέεται όμως η κινούμενη αφηγηματική εικόνα που αποτελεί το δικό του μέσο έκφρασης, με τους κάκτους;

Ο Γιώργος Δρίβας διαθέτει κινηματογραφικό παρελθόν και μετά τις Πολιτικές Επιστήμες σπούδασε σινεμά στο Βερολίνο. Η δουλειά του, όπως λέει, βρίσκεται στην γκρίζα ζώνη μεταξύ κινηματογράφου και video art, και χρησιμοποιεί τις εικόνες για να αφηγηθεί μια ιστορία. Μόνον που οι δικές του ιστορίες είναι αποσυνδεδεμένες από την τοπικότητα και τη χρονικότητα. Δημιουργεί περιβάλλοντα που στη συνέχεια μετατρέπονται σε πεδία παρατήρησης «ενός κόσμου ανοίκειου και αινιγματικού που όμως μόνο οριακά φαίνεται να απέχει από τον δικό μας», σχολιάζει η επιμελήτρια της έκθεσης Αννα-Μαρία Κάντα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, στο annexM πρόκειται να παρουσιάσει τρία νέα έργα-εγκαταστάσεις: το ασπρόμαυρο «Εμπειρικά δεδομένα 2.0» με διάρκεια 30 λεπτών, το έγχρωμο «Aeonium» διάρκειας 20 λεπτών και το μυστηριώδες, σιωπηλό και ακίνητο «Kaizo».

Ο μονόλογος των «Εμπειρικών δεδομένων» έχει στο επίκεντρό του έναν άνθρωπο, τον ξένο. Ο ηθοποιός Δαυίβ Μαλτέζε –γεννημένος ο ίδιος στην Τιφλίδα– ξαναβρίσκει κινηματογραφικά τον δραματοποιημένο εαυτό του πριν από δέκα χρόνια και συνδιαλέγεται μαζί του. Αυτή η ιδιότυπη συνάντηση θα προβάλλεται σε μια μεγάλη οθόνη εγκατεστημένη στην «πλατεία» του κήπου. Στο «Aeonium» αντιθέτως πρωταγωνιστούν 5 πρόσωπα-ηθοποιοί – μεταξύ αυτών η Μαρία Σκουλά, η Θεοδώρα Τζήμου, ο Αντώνης Μυριαγκός: Πέντε άνθρωποι βρίσκονται στο ίδιο θερμοκήπιο γεμάτο κάκτους, φροντίζοντας το παχύφυτο Aeonium, και διηγούνται με μια σειρά μονολόγων την εμπειρία τους από ένα αιφνίδιο, καθοριστικό γεγονός. Το έργο πρόκειται να παρουσιαστεί από πέντε μόνιτορ εν σειρά (σειριακό 5κάναλο βίντεο), τα οποία θα στηθούν στον κήπο, στο ύψος του ματιού του θεατή, δημιουργώντας ένα τεράστιο πανοραμίκ πλάνο.

Η έκθεση «Δομές συναισθημάτων» ξεκινά στις 23/7, στις 8.30 μ.μ. και μπορούμε να τη βλέπουμε αφού πέσει η νύχτα. Η δράση πραγματοποιείται με τη συγχρηματοδότηση του ΥΠΠΟ.

Διάρκεια της έκθεσης έως 20 Σεπτεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή