Δες τον προστάτη σαν φίλο, όχι σαν απειλή!

Δες τον προστάτη σαν φίλο, όχι σαν απειλή!

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η νέα ευρηματική καμπάνια της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Στόχος – Πρόληψη» επιχειρεί να αφυπνίσει τον ανδρικό πληθυσμό χωρίς να τον τρομάξει.

Ήταν το 2001 όταν η ομάδα της εκστρατείας «Η Μόδα Βάζει Στόχο τον Καρκίνο του Στήθους» ξεκίνησε τη δράση της στην Ελλάδα και όλα αυτά τα χρόνια κατάφερε να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τις Ελληνίδες για τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου του μαστού (αυτοεξέταση και μαστογραφία). Το 2008, η ίδια ομάδα ίδρυσε την Πανελλήνια Εταιρεία Πρόληψης για τον Καρκίνο «Στόχος – Πρόληψη». Το μπλουζάκι της καμπάνιας έγινε μόδα χάρη στις καταξιωμένες γυναίκες που το ανέδειξαν φορώντας το, τις Έλενα Παπαρίζου, Βίκυ Καγιά, Κάτια Ζυγούλη και πολλές άλλες, ενώ το σήμα του, o «Στόχος», ενέπνευσε εμπιστοσύνη μέσα από τα δεκάδες περίπτερα ενημέρωσης και τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις που συνεχίζει να προσφέρει μέχρι σήμερα. Εκπρόσωπος του «Στόχου» με ενεργή συμμετοχή είναι και το μοντέλο με διεθνή καριέρα Ιωάννα Παπαδημητρίου.

Δες τον προστάτη σαν φίλο, όχι σαν απειλή!-1

Φέτος, η μη κυβερνητική οργάνωση «Στόχος – Πρόληψη» στρέφει τη φροντίδα της προς τους άντρες, ξεδιπλώνοντας μια ιδιαίτερα πρωτότυπη καμπάνια για την πρόληψη του καρκίνου του προστάτη με τίτλο: «Δες τον προστάτη σαν φίλο, όχι σαν απειλή!». Με δεδομένο ότι ο καρκίνος του προστάτη είναι ο συχνότερος καρκίνος στους άνδρες στην Ευρώπη, η πρόληψη μπορεί να αποδειχθεί περισσότερο από πολύτιμη. Επιστρατεύοντας δύο ιδιαίτερα γνωστούς και άξιους φωτογράφους (Τάκη Διαμαντόπουλο και Ολυμπία Κρασαγάκη), μια ευρηματική ιδέα που χαλαρώνει και δεν τρομάζει (τα χαριτωμένα σκυλάκια λειτουργούν θαυμάσια σε αυτό το πλαίσιο) και πέντε αναγνωρίσιμους άνδρες της δημόσιας ζωής (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Κώστας Κόκλας, Ανδρέας Λαγός, Αλέξης Παππάς, Elio Alnetti), που δέχτηκαν να συμμετάσχουν αφιλοκερδώς, η καμπάνια έχει βρει ήδη στόχο: ο προστάτης είναι φίλος του άνδρα και πρέπει να τον προσέχουμε, όπως προσέχουμε και αγαπάμε έναν τετράποδο, αξιαγάπητο φίλο μας. Κι όλα αυτά με την επιστημονική επιμέλεια και τη συνεργασία της Ελληνικής Ουρολογικής Εταιρείας.

«Σύμμαχος του άνδρα»

Η κ. Μαριλένα Στρατοπούλου-Κιτσοπάνου, πρόεδρος του «Στόχος – Πρόληψη», εξηγεί πολύ καλύτερα την προσέγγιση της οργάνωσης: «Οι άνδρες είναι πιο “κλειστοί τύποι”, γι’ αυτό ξεκινήσαμε μια καμπάνια που σκοπό έχει να κάνει γνωστό ότι οι αλλοιώσεις του προστάτη δεν παραπέμπουν απαραίτητα σε μια σοβαρή ασθένεια. Ο προστάτης μέχρι μια ηλικία για τον άνδρα είναι σύμμαχός του, κι αυτός είναι ο λόγος που στην καμπάνια τον παρομοιάζουμε με τον καλύτερό του φίλο. Οι άνδρες χειρίζονται τον προστάτη σαν ένα μυστικό τους, ενώ είναι κάτι απλό, χρειάζεται να ρωτήσουν, να μάθουν για να ζουν καλά! Όλα αυτά τα εξηγούμε με λεπτομέρεια στην ιστοσελίδα μας, stoxoshellas.gr».

«Η πρόληψη σώζει»

Δες τον προστάτη σαν φίλο, όχι σαν απειλή!-2

© Τάκης Διαμαντόπουλος

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος δεν σκέφτηκε ούτε ένα λεπτό αν θα συμμετείχε στην καμπάνια ή όχι. «Το έκανα με μεγάλη χαρά, γιατί, ξέρετε, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν προσέχουμε τον εαυτό μας». Όταν του ζητώ να μου το εξηγήσει καλύτερα, αναφέρεται στο δημοφιλές «δεν βαριέσαι, πού να τρέχω στους γιατρούς τώρα, άσ’ το για μια άλλη φορά». Και συνεχίζει: «Η κατάλληλη πρόληψη θα μας γλίτωνε από πολλές δύσκολες καταστάσεις, γιατί, αν είχες κάνει τις εξετάσεις σου, πιθανότατα θα είχες σώσει όχι μόνο τον εαυτό σου από μια ιδιαίτερα επώδυνη ταλαιπωρία, αλλά και την οικογένειά σου. Έτσι, με το που μου έγινε η πρόταση, αμέσως αναλογίστηκα ότι κάνοντας κάτι ελάχιστο δίνεις τροφή για σκέψη σε πολλούς ανθρώπους να κάνουν κάτι, να προλάβουν».

Δες τον προστάτη σαν φίλο, όχι σαν απειλή!-3

Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος μιλάει στο «Κ» και ο συνάδελφός του Κώστας Κόκλας: «Πέρα από το γεγονός ότι ο καρκίνος του προστάτη αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα για τον ανδρικό πληθυσμό, προσωπικά είμαι εξαιρετικά υπέρ της πρόληψης στα θέματα υγείας. Έχω προσωπική εμπειρία από περιστατικά που αμέλησα και ήθελα μέσα από την πολύ ωραία αυτή καμπάνια του “Στόχου” να αφυπνίσω τον κόσμο να προσέχει τον εαυτό του, να προσέχει τι τρώει, να προσέχει την υγεία του».■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή