Ηλεκτρονικά φαρμακεία με τζίρο άνω των 100 εκατ.

Ηλεκτρονικά φαρμακεία με τζίρο άνω των 100 εκατ.

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ολο και μεγαλύτερο έδαφος κερδίζει το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου, καθώς ιδίως την περίοδο του lockdown αρκετοί καταναλωτές στράφηκαν σε αυτό για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. 

Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έκθεση της Convert Group, η αγορά των ηλεκτρονικών φαρμακείων κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2020 αύξηση 16,9% από 16,7% καθ’ όλη την περυσινή χρονιά, με τη συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής (μαζί με τον ΦΠΑ) να αγγίζει τα 109,8 εκατ. ευρώ.

Οπως παρατηρεί η Convert Group, η συνολική ανάπτυξη του κλάδου επηρεάζεται δυσανάλογα από τα μεγάλα και μικρά online φαρμακεία, καθώς οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς αύξησαν τη δυναμική τους σε σχέση με πέρυσι όντας καλύτερα προετοιμασμένοι τόσο σε διαθεσιμότητα προϊόντων όσο και σε υποδομές. Ετσι, ενώ η συνολική αγορά αναπτύχθηκε κατά 16,9%, 70 online φαρμακεία τα οποία αντιπροσωπεύουν συνολικά το 50,4% του συνολικού τζίρου της αγοράς, είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 35%.

Τον Απρίλιο, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία είδαν τους τζίρους τους να εκτοξεύονται, καθώς η συγκεκριμένη αγορά «έτρεχε» με ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 80% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι ο κλάδος των online φαρμακείων κατέγραψε τον Απρίλιο, την περίοδο του lockdown, δεκαπλάσια ανάπτυξη σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020 (8%). Εξαιτίας και της πανδημίας, εκείνη την περίοδο οι καταναλωτές αγόρασαν αρκετά προϊόντα υγείας καθώς και αναλώσιμα υλικά (π.χ. προστατευτικές μάσκες), με την κατηγορία να σημειώνει αύξηση πωλήσεων 205% σε σχέση με τον Απρίλιο της προηγούμενης χρονιάς, ενώ μεγάλη άνοδο (+85%) κατέγραψαν οι πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και προσω-
πικής φροντίδας.

Παράλληλα, άνοδο 50% σημείωσαν οι πωλήσεις συμπληρωμάτων διατροφής – βιταμίνες, ενώ κατά 39% ήταν αυξημένες οι πωλήσεις των βρεφικών και παιδικών ειδών. Σημειώνεται ότι η άνοδος του τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων τον Απρίλιο αποτυπώθηκε και στο καλάθι του καταναλωτή, το οποίο διαμορφώθηκε στα 45 ευρώ τον Απρίλιο (+4 ευρώ σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019), εμπεριέχοντας κατά μέσον όρο 4,5 τεμάχια, από 3,80 το ίδιο διάστημα την προηγούμενη χρονιά.

Τέλος, η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία οδήγησε τους διαχειριστές τους ​​να ​συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις, με αποτέλεσμα η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο του 2020 να αγγίζει το 34,9% από 37,2% το ίδιο διάστημα πέρυσι. Μάλιστα, προϊόντα που αφορούν την κατηγορία «υγιεινή χεριών» ​είχαν φέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή