Παρελήφθησαν οι πρώτοι από τους 25 νέους συρμούς τραμ

Παρελήφθησαν οι πρώτοι από τους 25 νέους συρμούς τραμ

3' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο αμαξοστάσιο Ελληνικού βρέθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, για την παραλαβή των πρώτων από τους 25 συνολικά νέους συρμούς τραμ, με τους οποίους θα αναβαθμιστεί το υφιστάμενο δίκτυο.

Ο κ. Καραμανλής συζήτησε επίσης με τους επικεφαλής της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το τραμ, θέτοντας ως προτεραιότητες για το αμέσως προσεχές διάστημα τον εκσυγχρονισμό του στόλου, την  επέκταση του τραμ προς Πειραιά, τις ενέργειες προκειμένου να επαναλειτουργήσει το τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του αμαξοστασίου στο Ελληνικό.

«Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή να επενδύσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να επενδύσουμε στο τραμ. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μία σύγχρονη επιλογή μετακίνησης. Οι νέοι, σύγχρονοι συρμοί αναβαθμίζουν το δίκτυο και χαρακτηρίζονται από υψηλή τεχνολογία, αισθητική, ασφάλεια, άνεση. Ευελπιστούμε πως το επιβατικό κοινό θα αγκαλιάσει τα νέα οχήματα και θα τα προσέξει ως περιουσιακό στοιχείο όλων μας» ανέφερε σε  δήλωσή του ο υπουργός.

Πρόσθεσε δε ότι «παράλληλα, προχωράμε το σχεδιασμό μας για τη συνολική αναβάθμιση του τραμ στην πρωτεύουσα: Με την επέκτασή του προς Πειραιά, τον σχολαστικό έλεγχο για την ασφαλή επαναλειτουργία του τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του χώρου στον οποίο βρισκόμαστε σήμερα, του αμαξοστασίου του Ελληνικού. Δουλεύουμε συστηματικά για να αναβαθμίσουμε ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί πραγματικά να βελτιώσει τη ζωή στην πόλη μας».

Από την μεριά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε πως «σήμερα υλοποιείται μια από τις πρώτες ενέργειες που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση» ενώ ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης επισήμανε: ότι «είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο υλοποιείται με πόρους από το ΕΣΠΑ και αποδεικνύει, για άλλη μία φορά, ότι το ΕΣΠΑ είναι ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης για τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία». 

Τέλος, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης σημείωσε πως «η χρηματοδότηση των έργων και των συρμών του τραμ, προϋπολογισμού άνω των 150 εκ. ευρώ, αποτελεί την έμπρακτη στήριξη της Περιφέρειας στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής και ειδικότερα στον Πειραιά, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας της πόλης».

Ενημερωτικά στοιχεία για το τραμ

Τα 25 νέα οχήματα που προστίθενται σταδιακά στον υπάρχοντα στόλο φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, είναι σύγχρονοι με μειωμένα λειτουργικά έξοδα.

Έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα/δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων). Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια  και ποδήλατα.

Ήδη έχουν έρθει ακτοπλοϊκώς στην Αθήνα δύο οχήματα και σταδιακά ως τα τέλη Μαΐου του 2021, θα αφιχθούν όλα σύμφωνα με το υπουργείο, ώστε μετά από επί τόπου στατικές και δυναμικές δοκιμές στο δίκτυο του τραμ να ενταχθούν στην κυκλοφορία.

Η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά

Ως προς την επέκταση προς Πειραιά, όπως σημειώνει το υπουργείο, περιλαμβάνει 3,1 χλμ. μήκος διαδρομής προς Πειραιά και 2,3 χλμ. από τον  Πειραιά. Συγκεκριμένα αφορά  την διαδρομή Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται σε 12 νέες στάσεις με μήκος αποβάθρων 60-65 μέτρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για επτά νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου (Γήπεδο Καραϊσκάκη – Μικράς Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλατεία Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος) και πέντε νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου (Αγ. Τριάδα – Πλατεία Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση).

Παράλληλα, όπως τονίζει το υπουργείο, εκτός από τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, από την πρόοδο του έργου αναβαθμίζονται σημαντικά περιοχές διέλευσης του τραμ στον Πειραιά. Μεταξύ άλλων, εμπλουτίζονται χώροι πρασίνου, ενώ εγκαθίσταται ένα νέο σύγχρονο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους «έξυπνους» κάδους συλλογής.

Με την ολοκλήρωση του έργου, αναμένεται μείωση κυκλοφορίας μετακινήσεων με οχήματα κατά 15.000 ημερησίως, όπως και μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης που θα επιφέρει  βελτίωση του αστικού μικροκλίματος, σύμφωνα με το υπουργείο, κατά το οποίο τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό. Αφορά επέκταση περίπου πέντε στρεμμάτων, αλλά και βελτιώσεις στο υπάρχον αμαξοστάσιο, ώστε να μπορεί στον χώρο να φιλοξενείται και να συντηρείται το σύνολο των 59 συρμών τραμ (παλαιών και νέων).

Έλεγχοι για την επαναλειτουργία του τραμ στο Σύνταγμα

Στο μεταξύ, εντός της τρέχουσας  εβδομάδας ξεκινάει η εγκατάσταση των ειδικών σενσόρων κατά μήκος του Ιλισσού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα load tests (μετρήσεις και με τραμ) για να εξακριβωθεί η κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί.

Αναλόγως των αποτελεσμάτων, θα αποφασιστεί η αποκατάσταση της λειτουργίας του τραμ μέχρι το Σύνταγμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή