ΕΛΛΑΔΑ

«Λίφτινγκ» σε όλους τους σταθμούς του Ηλεκτρικού

Της Εφης Χατζηιωαννίδου

Αλλη όψη παίρνουν ο ένας μετά τον άλλο οι 24 σταθμοί των ΗΣΑΠ, καθώς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η φάση ανάπλασης του δικτύου. Ενα σημαντικό πρόγραμμα πλήρους ανακαίνισης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου που πρόκειται να στοιχίσει 330 εκατομμύρια ευρώ και θα έχει ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2004. H προσπάθεια ανάπλασης άρχισε πριν από τέσσερα χρόνια και ο πρώτος σταθμός που ανακαινίστηκε ήταν ο τερματικός του Πειραιά και τον ακολούθησε ο σταθμός του Αγίου Ελευθερίου. Σήμερα, με πυρετώδεις ρυθμούς ετοιμάζεται και η Ομόνοια.

Οι μελέτες και ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του κάθε σταθμού είναι διαφορετικός και όλοι φέρνουν τις υπογραφές γνωστών αρχιτεκτόνων του τόπου.

Ποικιλία επεμβάσεων

Διασχίζοντας κανείς όλη τη διαδρομή, βλέπει μια μεγάλη ποικιλία επεμβάσεων που, άλλοτε διαθέτουν μινιμαλιστικά στοιχεία, άλλοτε θεατρικότητα, άλλοτε στοιχεία του παρελθόντος, κι άλλοτε μοντέρνες γραμμές.

Χθες, ο υπουργός Μεταφορών κ. Χρίστος Βερελής και όλοι οι άνθρωποι των ΗΣΑΠ, ο πρόεδρος κ. Γ. Παπαβασιλείου και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δ. Ράπος, ο υπεύθυνος έργων ανάπλασης κ. Θ. Ρίζος αλλά και όλοι εκείνοι που δουλεύουν σκληρά για να αλλάξει πρόσωπο ο γεραμένος Ηλεκτρικός, ήταν παρόντες στα εγκαίνια μιας ενδιαφέρουσας έκθεσης με τις μακέτες των νέων σταθμών, που θα φιλοξενηθεί αυτές τις ημέρες στο Μετρό -στον σταθμό του Συντάγματος- μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου.

Ο νέος χρόνος λοιπόν βρίσκει τους ΗΣΑΠ σε πλήρη αναδιάρθρωση.

Ο ρυθμός των εργασιών

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στους σταθμούς της Νέας Ιωνίας, του Μοσχάτου, των Πετραλώνων, της Καλλιθέας, του Αγίου Νικολάου και των Πευκακίων, ενώ στο άμεσο μέλλον δημοπρατούνται τα έργα στο Μαρούσι, το Νέο Ηράκλειο, την Ειρήνη, το Νέο Φάληρο, το Θησείο, τα Κάτω και Ανω Πατήσια, ενώ έχουν προκηρυχθεί αντίστοιχοι διαγωνισμοί για άλλους τέσσερις σταθμούς -στον Περισσό, τη Νερατζιώτισσα, τον Ταύρο και την Αττική. Οι υπόλοιποι σταθμοί του δικτύου -Κηφισιά, KAT, Βικτώρια και Μοναστηράκι- βρίσκονται στη φάση προετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης.

Το πρόγραμμα όμως εκσυγχρονισμού των ΗΣΑΠ προβλέπει πέρα από την ανάπλαση όλων των σταθμών, και την προμήθεια 20 νέων υπερσύγχρονων συρμών των 6 οχημάτων εκ των οποίων ήδη οι δέκα κυκλοφορούν στο δίκτυο. Προβλέπει όμως και νέα σηματοδότηση όπως και την κατασκευή νέου κέντρου ελέγχου λειτουργίας.

Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΗΣΑΠ κ. Διονύσης Ράπος, «το ευρύ πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, συνολικού κόστους 350 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη και εφαρμόζεται σταδιακά με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2004. Οταν τα έργα θα έχουν τελειώσει, οι ΗΣΑΠ θα ανταποκρίνονται πλέον με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, που θα γίνεται με υψηλού επιπέδου προδιαγραφές άνεσης, ασφάλειας, ποιότητας και εξοικονόμησης χρόνου».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ