«Δημητρούλα» και «Ρομίλντα» ξεκίνησαν το τελευταίο τους ταξίδι

«Δημητρούλα» και «Ρομίλντα» ξεκίνησαν το τελευταίο τους ταξίδι

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νωρίς χθες το πρωί το παροπλισμένο, επί τέσσερα έτη, επιβατηγό πλοίο «Δημητρούλα», «δεμένο» πλώρα και πρύμνα από δυο ρυμουλκά, απέπλεε από το λιμάνι του Πειραιά για το τελευταίο του ταξίδι με ρότα τα διαλυτήρια «Αλί Αγά» στην Τουρκία. Το γερασμένο από τα χρόνια και την ακινησία πλοίο, ακολουθούσε την πορεία των ρυμουλκών, καθώς το μόνο που μπορούσε, πλέον, να προσφέρει ήταν… θέαμα στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που είχαν καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά. Λίγες ώρες αργότερα το «Ρομίλντα», «δεμένο» κι αυτό από δύο ρυμουλκά ακολούθησε την πορεία της «Δημητρούλας» προς τα διαλυτήρια του «Αλί Αγά»… Στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) εκτιμούν ότι σταδιακά, και εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν, εντός των επόμενων ημερών το λιμάνι του Πειραιά θα «απελευθερωθεί» από άλλα πέντε παροπλισμένα πλοία που αποτελούσαν συνεχή πηγή ρύπανσης, ασχήμιας και κάθε μορφής κινδύνου για τα σκάφη της ακτοπλοΐας και τους επιβάτες τους.

Η περιπέτεια των επτά πλοίων της εταιρείας του Γεράσιμου Αγούδημου, GAFerries, ξεκίνησε πριν από τέσσερα περίπου έτη όταν παροπλίσθηκαν στο λιμάνι λόγω αδυναμίας της πλοιοκτήτριας εταιρείας (δεν είχε χρήματα να αγοράσει καύσιμα) να συνεχίσει να εκτελεί δρομολόγια. Συνολικά παροπλίσθηκαν στον Πειραιά οκτώ πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου και δύο του Φώτη Μανούση. Πρόκειται για τα πλοία «Ροδάνθη», «Δημητρούλα», «Μιλένα», «Νταϊλιάνα», «Ανθή-Μαρίνα», «Μαρίνα», «Ρομίλντα» και «Σούπερ Τζετ» του Γεράσιμου Αγούδημου και τα «Παναγιά Αγιάσου» και «Μακεδονία» (βρίσκεται στο Πέραμα) του Φώτη Μανούση. Για τα τρία τελευταία πλοία έχει προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την απομάκρυνση τους.

Οι προσπάθειες για την απομάκρυνση των παροπλισμένων σκαφών άρχισαν να λαμβάνουν «σάρκα και οστά» από τον Νοέμβριο του 2009 που ενεργοποιήθηκε, εκ νέου, η Γνωμοδοτική Επιτροπή του άρθρου 9 του νόμου 2881.2001 περί αναγκαστικής απομάκρυνσης, μέσω εκποίησης, εγκαταλειμμένων πλοίων. Τον Μάρτιο του 2010 η συγκεκριμένη Επιτροπή εξέδωσε σχετικό πρακτικό στο οποίο χαρακτήριζε επικίνδυνα και επιβλαβή 27 ναυάγια, 58 πλοία και 27 ημιβυθισμένα σκάφη, περιλαμβάνοντας και τα επτά πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου. Τον Απρίλιο και τον Μάιο 2010 απεστάλησαν στις πλοιοκτήτριες εταιρείες των σκαφών επιστολές (τα πλοία ανήκαν σε μονοβάπορες εταιρείες που ελέγχονταν από τον Γεράσιμο Αγούδημο) με τις οποίες καλούνταν να αναλάβουν πρωτοβουλίες απομάκρυνσης των σκαφών. Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν στην «Κ» ότι ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε ζητήσει παράταση χρόνου με το επιχείρημα ότι βρισκόταν στη διαδικασία αναζήτησης «αγοραστή για τα πλοία».

Παρά την τρίμηνη παράταση δεν βρέθηκε αγοραστής και ο Οργανισμός ανακοίνωσε την πρόθεσή του να διεξάγει τον πρώτο διαγωνισμό για την απομάκρυνση των πλοίων από 6-10 Δεκεμβρίου 2010. Ωστόσο, ο διαγωνισμός δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ο Γεράσιμος Αγούδημος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και με προσωρινή διαταγή του Συμβουλίου της Επικρατείας αναβλήθηκε. Εκτοτε ξεκίνησε δικαστική αντιπαράθεση μεταξύ ΟΛΠ και Αγούδημου έως και τον Απρίλιο του 2011, οπότε και ανακοινώθηκε νέος διαγωνισμός, καθώς ο Οργανισμός είχε κερδίσει τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει ο εφοπλιστής. Ο νέος διαγωνισμός ορίσθηκε για τις 5-8 Απριλίου 2011, αλλά απέβη και πάλι άγονος, καθώς δεν εμφανίσθηκε κανείς ενδιαφερόμενος.

Τελικώς, στον τρίτο διαγωνισμό (31/5 – 3/6/2011) και αφού μειώθηκε κατά 20% η τιμή εκκίνησης, με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ, εμφανίσθηκαν ενδιαφερόμενοι. Πλειοδότησαν οι εταιρείες «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.» που ενδιαφέρθηκε για τέσσερα πλοία (Δημητρούλα», «Νταλιάνα», «Ρομίλντα», «Μαρίνα») και η «Ιγνάτιος Σπανόπουλος Α.Ε.» που ενδιαφέρθηκε για τα «Μιλένα», «Ανθή Μαρίνα» και «Ροδάνθη». Οι δύο εταιρείες κατέβαλαν στον ΟΛΠ 7.200.000 ευρώ και μόλις τα πλοία απομακρυνθούν τα χρήματα αυτά θα αποδοθούν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπέρ πλοιοκτητριών εταιρειών, αφού πρώτα ο ΟΛΠ κρατήσει το 10% ως έξοδα. «Αμέσως μετά ανοίγει ο δρόμος για όλους τους ενδιαφερόμενους, ΝΑΤ, ναυτεργάτες, τράπεζες, προμηθευτές και εταιρείες πετρελαιοειδών να διεκδικήσουν τα χρήματα που τους οφείλει ο Γεράσιμος Αγούδημος», ανέφεραν στην «Κ» νομικοί κύκλοι της Ακτής Μιαούλη.

Να σημειωθεί ότι η «Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.» απομακρύνει τα παροπλισμένα «ως απόβλητα προκειμένου να μεταφερθούν στην Τουρκία για να διαλυθούν», ενώ η «Ιγνάτιος Σπανόπουλος Α.Ε.» θέλει τα απομακρύνει «με διαδικασία αλλαγής σημαίας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή