ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μια Ferrari, το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου

Bloomberg

Μια Ferrari 250 GTO του 1963 πωλήθηκε αντί 52 εκατ. δολαρίων και είναι πλέον το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο, που ανήκε στον συλλέκτη Πολ Παπαλάρδο από την πολιτεία του Κονέκτικατ, αγοράστηκε με απευθείας συμφωνία από άτομο που διατήρησε την ανωνυμία του. Τις πληροφορίες παραχώρησαν στο πρακτορείο Bloomberg τρεις ειδικοί «μεσάζοντες», οι οποίοι επιβεβαίωσαν τη μεταβίβαση του οχήματος και την τιμή πώλησής τους. Για ένα μικρό διάστημα τον τελευταίο καιρό, το αυτοκίνητο είχε μεταβιβαστεί σε έναν Ισπανό συλλέκτη, σύμφωνα με πληροφορίες στο Διαδίκτυο.

Η προαναφερόμενη τιμή ήταν αυξημένη κατά 49% από την τιμή ρεκόρ που είχε καταβληθεί πέρυσι για την αγορά ενός άλλου, επίσης πανάκριβου, μοντέλου 250 GTO. Οι τιμές των συλλεκτικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα των Ferrari των δεκαετιών του ’50 και του ’60, συνεχίζουν να αυξάνονται, με ολοένα και περισσότερους συλλέκτες να δραστηριοποιούνται στην αγορά, αλλά και επενδυτές και κερδοσκόπους. Το γεγονός δημιουργεί φόβους ότι η συγκεκριμένη αγορά ενδέχεται να γίνει ακόμα μία «φούσκα».

Οπως αναφέρει ο πωλητής αυτοκινήτων Ντον Ουίλιαμς, ο οποίος διατηρεί στην Καλιφόρνια την επιχείρηση Blackhawk Collection, «σήμερα το GTO θεωρείται ό,τι καλύτερο στα συλλεκτικά αυτοκίνητα. Είναι σαν τη Μόνα Λίζα... Περιβάλλεται από μυστήριο. Αν έχεις ένα GTO, έχεις μια υπέροχη συλλογή»!

Η Ferrari που πωλήθηκε τώρα αντί 52 εκατομμυρίων δολαρίων είχε αγοραστεί από τον Παπαλάρδο το 1974. Ο συλλέκτης είχε το όχημα σε εξαιρετική κατάσταση και είχε πάρει μέρος σε πολλούς ιστορικούς αγώνες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου του Le Mans Classic το 2002. Ωστόσο, ερωτηθείς σχετικά με την πραγματοποίηση της πώλησης του οχήματος, ο κ. Παπαλάρδο απάντησε ότι «αυτά τα πράγματα δεν επιβεβαιώνονται... δεν έχω κανένα σχόλιο»!

Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατασκευάσει μόλις 39 οχήματα

Η Ferrari πρωτοέθεσε σε κυκλοφορία το μοντέλο 250 GTO το 1962, με στόχο τη συμμετοχή της στους αγώνες Le Mans 24 ωρών και σε άλλους αγώνες Grand Touring. Σήμερα, το μοντέλο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας-μύθου αποτελεί το πιο επιθυμητό και το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατασκευάσει μόλις 39 κομμάτια. Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg, ένα 250 GTO σε χρώμα πράσινου μήλου, το οποίο είχε κατασκευαστεί για τον Βρετανό οδηγό αγώνων Στέρλινγκ Μος, άλλαξε χέρια μεταξύ ιδιωτών τον Ιούνιο του 2012, έναντι της τότε τιμής ρεκόρ των 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Το όχημα που πουλήθηκε τώρα, στην τιμή ρεκόρ των 52 εκατομμυρίων δολαρίων, έχει αριθμό μηχανής 5111 και μια ξεχωριστή αγωνιστική ιστορία. Μεταξύ άλλων, είχε κερδίσει τον αγώνα Tour de France του 1963, με τον Γάλλο Ζαν Γκισέ στο τιμόνι...

Ολοένα και περισσότεροι ιδιώτες ελκύονται από το επενδυτικό ενδιαφέρον των συλλεκτικών αγωνιστικών ή ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων, καθώς και από τη δυνατότητα να μετάσχουν σε αγώνες με αυτά ή σε άλλες εκδηλώσεις. Οι πωλήσεις τους μέσω δημοπρασιών, που λαμβάνουν χώρα κάθε Αύγουστο στην Καλιφόρνια, συμπίπτουν επίτηδες με την ετήσια εκδήλωση κλασικών αυτοκινήτων, Pebble Beach Concours d’ Elegance. Από τις εν λόγω δημοπρασίες αντλήθηκαν φέτος 301,9 εκατομμύρια δολάρια.

Ο ντράμερ των Pink Floyd και ο πρόεδρος της Wal-Μart

Σύμφωνα με στοιχεία της Hagerty που εδρεύει στο Μίσιγκαν, το προαναφερόμενο ποσόν, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η έναντι 27,5 εκατομμυρίων δολαρίων πώληση μιας ανοιχτής Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder του 1967, είναι το υψηλότερο παγκοσμίως, στο πλαίσιο δημοπρασίας συλλεκτικών αυτοκινήτων.

Πηγές της αγοράς στις ΗΠΑ αναφέρουν ωστόσο ότι αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, που πωλούνται στο πλαίσιο «διακριτικών ιδιωτικών συμφωνιών», «πιάνουν» και τα μεγαλύτερα ποσά. Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Ferrari GTO, στους οποίους συγκαταλέγεται και ο ντράμερ των Pink Floyd Νικ Μέισον, λαμβάνουν τελευταία προσφορές που κυμαίνονται από τα 40 έως και τα 50 εκατομμύρια δολάρια, από ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Ο Μέισον ήταν ένας από τους ιδιοκτήτες GTO που συναντήθηκαν τον Ιούλιο του 2012 στη Γαλλία για να γιορτάσουν τα 50 χρόνια από την κυκλοφορία του μοντέλου. Εκεί συνάντησε μεταξύ άλλων τον Πίτερ Σακς, εκ των τραπεζιτών της Goldman Sachs, μέλος της ομώνυμης οικογένειας, τον πρόεδρο της Wal-Mart Ρομπ Γουόλτον και τον τραπεζίτη Λόρενς Στρολ, τον άνθρωπο που τη δεκαετία του ’90 ανέδειξε το εμπορικό όνομα Tommy Hilfiger σε παγκοσμίου φήμης «ετικέτα».

Αναλυτές αναφέρουν ότι αυξήσεις τιμών από πώληση σε πώληση, της τάξεως του 50% και 55% δεν μπορεί να είναι βιώσιμες σε οποιαδήποτε αγορά, για οποιοδήποτε προϊόν. Εκτιμούν λοιπόν ότι αν και οι τιμές των συλλεκτικών Ferrari δεν πρόκειται να καταρρεύσουν, πάντως θα υποχωρήσουν σε έναν βιώσιμο, μακροπρόθεσμο μέσο όρο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για περισσότερα από 30 χρόνια, οι τιμές των πιο σπάνιων Ferrari αυξάνονται κατά μέσο όρο με ετήσιους ρυθμούς της τάξεως του 15%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ