Στερνό αντίο στην Ευγενία Περιορή

Στερνό αντίο στην Ευγενία Περιορή

1' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από τις πιο γλυκιές και πολιτισμένες παρουσίες της παλιάς κρατικής τηλεόρασης (αλλά και του ραδιοφώνου) ήταν η Ευγενία Περιορή, άνθρωπος με μεγάλη μόρφωση και ευαισθησία, που επί αρκετά χρόνια στη δεκαετία του 1970 έμπαινε στα ελληνικά σπίτια με τις επιμορφωτικές εκπομπές της. Η Ευγενία Περιορή έχασε τη μάχη χθες λίγο μετά τα μεσάνυχτα στο σπίτι της στο Μαρούσι και κηδεύεται αύριο, Παρασκευή, στο Νεκροταφείο Αμαρουσίου, στις 6 μ.μ.

Είχε μεγάλη αγάπη στον τόπο μας, στην Ελλάδα, που την είχε γυρίσει απ’ άκρη σ’ άκρη, μιλώντας με απλούς ανθρώπους, καταγράφοντας έθιμα και δοξασίες, που μετέφερε στο κοινό με τρόπο εύληπτο και ελκυστικό. Αλλωστε ένα από τα χαρίσματά της ήταν ο γλυκύς της λόγος και η γαλήνια μορφή της. Είχε σπουδάσει αρχαιολογία, θέατρο και σκηνοθεσία. Είχε μάλιστα συνεργαστεί με το Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη, ερμηνεύοντας διάφορους ρόλους. Αυτό, όμως, που την τραβούσε ήταν η έρευνα του μυθικού, αρχαίου και λαϊκού πολιτισμού. Αφησε το θέατρο και άρχισε να γυρνάει όλη την Ελλάδα. Με κάμερα -και εκείνα τα χρόνια οι δυσκολίες ήταν πολλές- κατέγραψε τόπους και δραστηριότητες που αποτελούν σήμερα ντοκουμέντα. Δεν ξέρουμε αν το κρατικό κανάλι έχει διαφυλάξει στο αρχείο του αυτά τα πλάνα. Στο ραδιόφωνο δούλεψε πάνω από 40 χρόνια, έγραψε και σκηνοθέτησε πάνω από 2.324 ραδιοφωνικές εκπομπές και συχνά καλούσε σπουδαίους ηθοποιούς για δραματοποιημένα κομμάτια. Στην τηλεόραση έκανε 496 ντοκιμαντέρ. Η πιο δημοφιλής εκπομπή της, που κράτησε μάλιστα επτά χρόνια, ήταν η «Ελληνική Μυθολογία», που είχε μεταδοθεί και σε 15 χώρες. Εγραψε ακόμη πολλά βιβλία, κυρίως για παιδιά, που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Φυτράκη». Ο ήχος της φωνής της έδειχνε τον πολιτισμό της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή