«Επανίδρυση!»

3' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν ήξερε (κακώς, γιατί στην καθ’ ύλην αρμοδιότητά του είναι!) δεν ρώταγε τουλάχιστον; Ο κ. Στυλιανίδης, υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών (ας έκανε ένα… τηλεφώνημα!) πριν αποφασίσει το ακατανόητο «μπόνους» προς τους ταξιτζήδες, να τους επιτρέψει δηλαδή να κυκλοφορούν (και με… τον νόμο – γιατί παράνομα το κάνουν ήδη!) στις λεωφορειολωρίδες; Θα μάθαινε πως η θεσσαλονικιώτικη εμπειρία απεδείχθη εντελώς καταστροφική για τις δημόσιες μαζικές μεταφορές και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Το μέτρο να μπαίνουν τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες, εφαρμόστηκε στη Θεσσαλονίκη, τον Απρίλιο του 2007 και μέσα στους πρώτους μήνες της εφαρμογής του, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα, με βάση τα στοιχεία που τηρεί, τις επιπτώσεις του συγκεκριμένου μέτρου: η ταχύτητα των λεωφορείων μειώθηκε κατά 51% τις ώρες αιχμής, ο συνολικός χρόνος των δρομολογίων αυξήθηκε από 16% έως και 30%, ένα δρομολόγιο καταργήθηκε και ο αριθμός των «σταμάτα – ξεκίνα» των λεωφορείων αυξήθηκε κατά 83%!

Από τα στοιχεία του ΟΑΣΘ φάνηκε και μια στροφή του επιβατικού κοινού (λόγω καθυστερήσεων των ΜΜΜ) στη χρήση Ι.Χ. που φυσικά συνέτεινε στο να επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο η ήδη προβληματική κυκλοφοριακή κίνηση στην πόλη. Τη στροφή αυτή, την επιβεβαίωσε και η μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης για τον Ιούνιο του ’07 τις επιπτώσεις από την ελεύθερη κίνηση των ταξί στη Θεσσαλονίκη, στην οποία επίσης αποδεικνύεται ότι το 62% των καθημερινών χρηστών έχει ή σκέφτεται να εγκαταλείψει τα λεωφορεία, το 77% διαπίστωσε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια και το 74% «ψήφιζε» υπέρ της αποκλειστικής χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τα στοιχεία τα λένε όλα αυτά – γνώση των οποίων δεν… έτυχε να λάβει ο κ. Στυλιανίδης!

Εξαλλοι οι συγκοινωνιολόγοι από την «πιλοτική»(!) χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα… 16.000 ταξί και στην Αθήνα των 5 εκατομμυρίων μετακινουμένων καθημερινά – «φέρνουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες τουλάχιστον μια δεκαετία πίσω…», επιμένουν. Είναι αυτοί, άλλωστε που πίεζαν για την καθιέρωση του «Βus Only», μέτρο που αποδείχθηκε (και παρά την πλημμελή εφαρμογή του…) θετικό, αφού σχεδόν διπλασίασε τη μέση ταχύτητα των λεωφορείων, που έφθασε στα 23 χλμ./ώρα κατά μέσο όρο. Τώρα με την… απελευθέρωση Στυλιανίδη, περιμένουν η μέση ταχύτητα να πέσει στο μισό!

«Πιλοτική» η χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, μόνο στις ώρες «μη αιχμής» και μόνον εφόσον μεταφέρουν πελάτη, δηλαδή δεν «ψαρεύουν» – άραθα, μάραθα, κουκιά μαγειρεμένα! Ποια αυξημένη αστυνόμευση και έλεγχος των «προδιαγραφών» του μέτρου θα υπάρξει (εδώ τώρα που… απαγορεύεται η αστυνόμευση είναι κάτω του υποτυπώδους!) και ποιος φωστήρας πίστεψε πως οι «ώρες αιχμής» είναι οι ίδιες για όλες τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης; Απλώς, πίεζαν οι ταξιτζήδες που για κάποιο λόγο θεωρούνται εκλογική πελατεία της Ν.Δ. (ίσως επειδή προ των εκλογών του 2004 τούς είχε δοθεί η υπόσχεση της «άμεσης» απόκρισης στα κατά καιρούς αιτήματά τους…), εκλογές έρχονται, τους το «έδωσε» ο κ. υπουργός – μαζί με την τεράστια αύξηση του κομίστρου κατά 100%, μέσα σ’ ένα χρόνο!

Αλήθεια, τι… μανία είναι αυτή με τη σημερινή κυβέρνηση να παίρνει πίσω ό,τι θετικό καθιερώθηκε επί των προκατόχων της; Τους οποίους, μάλιστα, κατηγορούσαμε (και δικαίως ως επί το πλείστον…) για βραδύτητα στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων σε διάφορους τομείς! Διαχρονικός στόχος η πάταξη της φοροδιαφυγής, εδέησαν κάποια στιγμή οι προηγούμενες κυβερνήσεις να συστήσουν το ΣΔΟΕ (Σώμα Διώξεως Οικονομικού Εγκλήματος) – πρώτο μέτρο της «νέας διακυβέρνησης» το 2004 η… κατάργησή του (με ό,τι «μήνυμα» έστειλε η κατάργηση στα ενδιαφερόμενα ώτα!), με κάποιες ελάχιστα πειστικές «εξηγήσεις», για να αναγκασθεί κάποια στιγμή (και αφού… έγινε το σχετικό «πάρτι», να το επαναφέρει με άλλη ονομασία…

Συνέβαλαν και οι συγκυρίες (διεξαγωγή Ολυμπιάδας, η τυχαία έκρηξη της βόμβας στα χέρια του Ξηρού), αλλά είναι απολύτως βέβαιο ότι η τελευταία κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ είχε κάνει καλή και συστηματική δουλειά με την «αντιτρομοκρατική» – κάτι που παραδέχθηκε και ο πρώτος Νεοδημοκράτης υπουργός Ασφάλειας… Προς τι, λοιπόν, η… πλήρης αποδυνάμωση και αποστελέχωση της συγκεκριμένης υπηρεσίας (από στελέχη με κτηθείσα πολύτιμη πείρα!) που εφαρμόσθηκε από τη Νεοδημοκρατική κυβέρνηση, με αποτέλεσμα (όχι μόνο εξ αυτού του λόγου, αλλά ΚΑΙ εξ αυτού…) την αναβίωση της τρομοκρατίας «υψηλού» και «χαμηλού» επιπέδου;

Πάνω που άρχισαν να αποδίδουν κάπως οι «ανεξάρτητες αρχές», ήρθε πάλι η «νέα διακυβέρνηση» να καθιερώσει νέα… μέτρα και σταθμά στους όρους και τις προϋποθέσεις στελέχωσης και λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα να γίνουν σταδιακά λιγότερο «αρχές» και… ακόμη λιγότερο «ανεξάρτητες»! «Επανοργάνωση» και «αναδιάρθρωση» επιχειρήθηκε και στην (μόλις είχε αρχίσει να αποδίδει…) νέας εποχής Πυροσβεστική Υπηρεσία, με αποτέλεσμα το… χάος των πρωτοφανών πυρκαγιών και το έρεβος της έλλειψης συνεργασίας και συντονισμού! Πολιτεία… έτσι, χωρίς πρόγραμμα, σε φάση «επανίδρυσης»!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή