Το θαύμα της τεχνολογίας

1' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Γνωρίστε τη ζωφόρο», παρακινεί τους επισκέπτες η ιστοσελίδα του Μουσείου της Ακρόπολης. Oπως κι αν προσέξεις τη ζωφόρο του Παρθενώνα, από κοντά στο μουσείο ή από το Διαδίκτυο, εντυπωσιάζεσαι. Σε αυτά τα 160μ., με τους 115 λίθους στους οποίους ο Φειδίας απεικονίζει αριστουργηματικά τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης, τα Μεγάλα Παναθήναια, μια τεράστια πομπή στην οποία εικονίζονταν 378 ανθρώπινες και θεϊκές μορφές, και πάνω από 200 ζώα, δεν μπορείς να μείνεις απαθής.

Τα 50μ. που σώζονται στο Μουσείο της Ακρόπολης είναι η καλύτερη απόδειξη της κλοπής των 80μ. που βλέπει κανείς στο Βρετανικό Μουσείο. Αν η συνένωσή τους είναι μια υπόθεση μακρινή και αβέβαιη, το θαύμα της τεχνολογίας, την έκανε εφικτή. Η τρισδιάστατη ψηφιακή σάρωση της ζωφόρου έγινε με ακρίβεια από τους επιστήμονες και τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες, είναι εντυπωσιακά. Μεμονωμένα θραύσματα και λίθοι που είχαν διαμελιστεί ενώθηκαν με μεγάλη ακρίβεια.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος (συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης, του Εργαστηρίου Εργαλειομηχανών του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ και της εταιρείας Γεωανάλυση), οι χρήστες του Διαδικτύου θα μπορούν να δουν πώς ήταν οι λίθοι, πώς και πού λαξεύτηκαν. Nα προσέξουν τις ιδιαιτερότητες των αναγλύφων. Να κατανοήσουν τον λόγο που ο όγκος τους στο πάνω μέρος των λίθων ήταν μεγαλύτερος. Θα μπορούν ακόμη και να ενώσουν τον γλυπτό διάκοσμο που βρίσκεται στην Αθήνα με εκείνον που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο, αλλά και να τον χωρίσουν. Η τρισδιάστατη ψηφιακή σάρωση αποκαθιστά ακόμη και τα σύμβολα από επιχρυσωμένο χαλκό που κρατούσαν στα χέρια τους οι θεοί στην ανατολική πλευρά της ζωφόρου, όπου διακρίνονται οι οπές.

Πληροφορίες που είναι φανερό πως αλλάζουν την εικόνα της όψης του Παρθενώνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή