Περιζήτητα εφέτος τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

Περιζήτητα εφέτος τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Πρόκειται για νέο, πολλά υποσχόμενο τύπο σχολείου, δελεαστικό για τους μαθητές τόσο των δημόσιων σχολείων όσο και των ιδιωτικών, όπου η συντριπτική πλειονότητα των γονιών πιέζεται οικονομικά να αντεπεξέλθει στα δίδακτρα» ανέφερε στην «Κ» γονιός 12χρονου μαθητή, ο οποίος φοιτά σήμερα στην ΣΤ΄ τάξη ιδιωτικού δημοτικού σχολείου της Αθήνας και ετοιμάζεται να δώσει εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπο-Πειραματικό Γυμνάσιο. Η δήλωση του γονιού εξηγεί τη φετινή εκτίναξη της ζήτησης για τις 3.350 θέσεις των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων (ΠΠΣ). Λόγω της οικονομικής κρίσης ενισχύεται το ρεύμα των μαθητών προς αυτά τα καλά δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα το υπουργείο Παιδείας να αποφασίσει τη διεύρυνση του αριθμού τους έως το 2020. Στις επικρίσεις ότι η εξαγγελία έχει έντονο προεκλογικό χρώμα, διότι ο υπουργός κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος δεν διευκρίνισε από πού θα προέλθει η χρηματοδότηση για τη δημιουργία των νέων σχολείων, συνεργάτες του ανέφεραν στην «Κ» ότι δεν έχει δοθεί ακόμη το ύψος της για τα νέα σχολεία, προσθέτοντας ότι αυτή θα είναι και από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Ειδικότερα, ο κ. Αρβανιτόπουλος ανακοίνωσε χθες ότι «μέχρι το 2020 θα έχουμε δημιουργήσει 24 πλήρεις δομές (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο) στις 13 περιφέρειες της χώρας και επιπλέον 2 νηπιαγωγεία, 15 δημοτικά, 10 γυμνάσια και 6 γενικά λύκεια», ενώ φέτος λειτουργούν 68 ΠΠΣ, εκ των οποίων 4 νηπιαγωγεία, 19 δημοτικά, 18 γυμνάσια,15 γενικά λύκεια και 4 μεικτά (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο). Ο ίδιος εκτίμησε ότι στα 122 ΠΠΣ θα σπουδάζουν 15.000 μαθητές.

Το μεγάλο ενδιαφέρον των γονιών για τον νέο τύπο σχολείων καταδεικνύεται από το ότι για τις 3.350 θέσεις των 68 ΠΠΣ υπεβλήθησαν 13.017 αιτήσεις, όταν πέρυσι είχαν υποβληθεί 9.997 αιτήσεις για 3.230 θέσεις. Η πλειοψηφία των μαθητών που υποβάλλουν αίτηση φοιτούν σε δημόσιο σχολείο, όπως φάνηκε πέρυσι. Αυτό είναι, βέβαια, εύλογο με δεδομένο ότι το 93% των μαθητών πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο και το 7% σε ιδιωτικό. Ομως, η ζήτηση από παιδιά ιδιωτικών είναι εντυπωσιακή. Ενδεικτικά, φέτος σε ιδιωτικά σχολεία της Αττικής έως και οι δύο στους τρεις μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού έχουν κάνει αίτηση για την Α΄ Τάξη Πρότυπων-Πειραματικών Γυμνασίων. Η φετινή αύξηση του αριθμού των αιτήσεων ακυρώνει τα επιχειρήματα γονιών, οι οποίοι πέρυσι είχαν αντιδράσει έντονα διότι τα παιδιά τους αποφοιτούσαν από Πειραματικά Δημοτικά και Γυμνάσια και είχαν υποχρεωθεί να δώσουν εξετάσεις για να εισαχθούν στα νέα Πρότυπα-Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια αντιστοίχως.

Τα ΠΠΣ θεσμοθετήθηκαν το 2011, όμως πέρυσι έγιναν οι πρώτες εξετάσεις εισαγωγής στα νέα σχολεία. Μάλιστα, ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι πέρυσι μέχρι την τελευταία στιγμή η ηγεσία του υπ. Παιδείας αμφιταλαντεύθηκε εάν θα έπρεπε να γίνουν ή όχι εξετάσεις και τελικά ο κύβος ερρίφθη υπέρ των εξετάσεων μόνο όταν διαπιστώθηκε ότι οι αριθμοί των αιτήσεων ήταν πολύ πιο μεγάλοι από τον αριθμό των γονιών που διαμαρτύρονταν.

Οι υποψήφιοι για τα Πρότυπα-Πειραματικά Γυμνάσια εξετάζονται σε Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσική και για τα Πρότυπα-Πειραματικά Λύκεια μόνο στα δύο πρώτα, ενώ μαθητές εισάγονται στα Πρότυπα-Πειραματικά Δημοτικά με κλήρωση.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων των ΠΠΣ είναι η εφαρμογή καινοτόμων δράσεων και εκπαιδευτικών μεθόδων. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί τους έχουν αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα ενώ συνεχής είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Μάλιστα, στις αρχές Μαΐου θα διοργανωθεί το πρώτο συνέδριο αποτίμησης της έως τώρα πορείας των ΠΠΣ.

Η αξιολόγηση

Από την άλλη, χθες ο κ. Αρβανιτόπουλος αναφέρθηκε τόσο στην αξιολόγηση στα ΠΠΣ, όσο και στην αξιολόγηση όλων των σχολείων για την οποία αντιδρούν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (σήμερα στις 2 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας όπου θα ξεκινήσει τριήμερο σεμινάριο επιμόρφωσης σχολικών συμβούλων). Ο υπουργός επανέλαβε χθες ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο, προσθέτοντας ότι είναι λογικό να υπάρχουν αντιδράσεις, με δεδομένο ότι εδώ και 32 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί κανείς εκπαιδευτικός. «Αυτή τη στιγμή ασκείται τρομοκρατία από μερίδα συνδικαλιστικών οργάνων στην εκπαίδευση, ενώ η κομματοκρατία μόλυνε το εκπαιδευτικό σύστημα. Η αξιολόγηση δεν είναι μέθοδος ξεκαθαρίσματος κομματικών λογαριασμών και δεν σημαίνει απολύσεις» δήλωσε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή