1,5% επάνω το ΑΕΠ με αξιοποίηση και του Διαδικτύου

1,5% επάνω το ΑΕΠ με αξιοποίηση και του Διαδικτύου

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αύξηση του διαδικτυακού πολιτιστικού περιεχομένου από τη χώρα μας θα μπορούσε να έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για το ΑΕΠ της οικονομίας της Ελλάδας της τάξεως του 1,5%, δημιουργώντας 50.000 νέες θέσεις εργασίας.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει άλλη μελέτη, της Tourism Economics, εταιρείας της Oxford Economics, με θέμα «Οι συνέπειες του διαδικτυακού περιεχομένου στον Ευρωπαϊκό Τουρισμό». Αξίζει να σημειωθεί ότι η διενέργεια της μελέτης που μεταξύ άλλων εξετάζει τις τουριστικές οικονομίες της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Ισπανίας σε σχέση με το Διαδίκτυο χρηματοδοτήθηκε από την Google. Στη χώρα μας η προσπάθεια υποστηρίχθηκε από τον ΣΕΤΕ. Ο πρόεδρος, Ανδρέας Ανδρεάδης, εκτιμά ότι η Ελλάδα χάνει τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ τον χρόνο από την ανεπαρκή και μη ποιοτική προώθηση του ισχυρότερου πολιτιστικού προϊόντος παγκοσμίως.

Και όλα αυτά την ώρα που, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου, ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους τουρίστες είχε ως βασικό ταξιδιωτικό κίνητρο, πέρυσι, τον πολιτισμό. Αντίστοιχα, ένας στους δέκα Ελληνες επέλεξε τον προορισμό του με βασικό κριτήριο τον πολιτισμό. Σε ποσοστό 30% οι τουρίστες στην Ε.Ε. δήλωσαν ότι θα επισκέπτονταν ξανά έναν προορισμό λόγω του πολιτισμού και της ιστορίας του. Το ποσοστό των Ελλήνων που θα γίνονταν επαναλαμβανόμενοι τουρίστες σε έναν προορισμό με κριτήριο τον πολιτισμό είναι από τα χαμηλότερα στην Ε.Ε. και φθάνει στο 23%.

Οι ιντερνετικές αναζητήσεις

Σε ειδικό κεφάλαιο της μελέτης εξετάζεται η σημασία του διαδικτυακού περιεχομένου για το συγκεκριμένο είδος τουρισμού. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι ιντερνετικές αναζητήσεις σχετικά με τον πολιτισμό σε κορυφαίες αγορές, που δημιουργούν ταξίδια, αντιπροσωπεύουν το 45% του συνόλου των σχετικών με τον τουρισμό αναζητήσεων για την Ελλάδα. Στη μελέτη έχει υπολογισθεί ότι μεταξύ 10% και 19% των διεθνών ταξιδιών προς την Ελλάδα έχουν το συγκεκριμένο κίνητρο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από τις μισές πολιτιστικές αναζητήσεις, για τουριστικούς λόγους, στην Ελλάδα από Γερμανούς σχετίζονται με αυτόν τον λόγο. Οι συγκεκριμένοι ενδιαφέρονται περισσότερο για αναφορές σχετικές με την Ιστορία, ενώ οι αναζητήσεις των Ολλανδών είναι κατανεμημένες σε διάφορες επιλογές (τέχνη, μουσεία, Ιστορία κ.ά.). Μεγάλο μέρος των πολιτιστικών αναζητήσεων των Γάλλων αφορά την Ιστορία και ακολουθούν τα μουσεία. Τέλος, οι αναζητήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι επικεντρωμένες στον πολιτισμό και κυρίως στην Ιστορία και οι πολιτιστικές αναζητήσεις των Αμερικανών επικεντρώνονται επίσης στην Ιστορία.

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι τα αξιοθέατα που έχουν αναπτύξει διαδικτυακό περιεχόμενο με επιτυχία έχουν καταφέρει να προκαλέσουν αύξηση του ενδιαφέροντος των επισκεπτών. Ως παράδειγμα αναφέρεται το Μουσείο Street του Λονδίνου, το οποίο χρησιμοποίησε αποτελεσματικά το διαδικτυακό περιεχόμενο ώστε να προσεγγίσει ένα νέο κοινό. Περισσότερες από 200 εικόνες από τα αρχεία του Μουσείου του Λονδίνου έγιναν διαθέσιμες στο Διαδίκτυο και σε smartphones ώστε να προβληθούν στην πραγματική τοποθεσία των ιστορικών εικόνων. Η καινοτομία αυτή διατήρησε και βοήθησε να δημιουργηθεί ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του μουσείου και όταν επαναλειτούργησε ο αριθμός των επισκεπτών τριπλασιάστηκε σε σύγκριση με τα προηγούμενα επίπεδα.

Επιπροσθέτως, το Rijksmuseum στην Ολλανδία έκανε εικόνες υψηλής ανάλυσης ελεύθερα διαθέσιμες στο Διαδίκτυο. Παράλληλα, ενθάρρυνε τους χρήστες να επεξεργαστούν, να περικόψουν και να εκτυπώσουν εικόνες. Αυτό ήταν ένα μέρος της στρατηγικής του μουσείου να διατηρήσει το κοινό του κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης των φυσικών χώρων. Οταν επαναλειτούργησε, το 2013, η επισκεψιμότητα αυξήθηκε σημαντικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή