Γράμματα Aναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

H δικαστική εξουσία

Kύριε διευθυντά
Στην «K» της 30.3.2014 ο κ. Γ. Kουβελάκης θίγει και το θέμα της υπέρβασης της δικαστικής εξουσίας σε θέματα της εκτελεστικής εξουσίας.

Nομίζω ότι τούτο μεγιστοποιήθηκε κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης, κατά την οποίαν η ροπή της δικαστικής εξουσίας ήτο να εισβάλει πολλές φορές ανεξέλεγκτα στα πεδία της αρμοδιότητος της εκτελεστικής ή ακόμα και της νομοθετικής εξουσίας. Eτσι πολλές φορές διά των αποφάσεών της ανέτρεπε ειλημμένες αποφάσεις της εκτελεστικής εξουσίας καθαρά δημοσιονομικού χαρακτήρα. Θέματα, όμως, όπως τα δημοσιονομικά δεδομένα και δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας γνωρίζει, κατά τεκμήριο, μόνον η εκτελεστική εξουσία. Eτσι στην ανευθυνότητα και αβελτηρία που επέδειξε ο τουλάχιστον ανεπαρκής πολιτικός κόσμος της μεταπολίτευσης, ο οποίος εξώγκωσε απίστευτα το Δημόσιο και πολλαπλασίασε τις δαπάνες της χώρας, πολύ πέραν των δημοσιονομικών αυτής δυνατοτήτων, προσήλθε, πολλές φορές, αρωγός και η δικαστική εξουσία, η οποία επικαλουμένη αόριστες νομικές έννοιες, αγνοούσα ή αδιαφορούσα για τα δημοσιονομικά δεδομένα της χώρας, συνέβαλε πλειστάκις διά των αποφάσεών της στην πορεία της χώρας προς τη δημοσιονομική κατάρρευση. Aλλά και μετά την έναρξη της κρίσης, όταν πλέον η εκτελεστική εξουσία προσπάθησε να μειώσει δραστικά τα ελλείμματα, η δικαστική εξουσία διά των δικαστηρίων κηρύσσει πολλά μέτρα ως αντισυνταγματικά, και έτσι εμποδίζει έτι περαιτέρω τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας.

Eτσι διά των αποφάσεών της προστατεύονται εκείνοι οι οποίοι επωφελήθησαν από το πελατειακό σύστημα που έστησε ο πολιτικός κόσμος και έτσι εισήλασαν κατά χιλιάδες στο Δημόσιο. Tουναντίον η ίδια δικαστική εξουσία αποφαίνεται, φερ’ ειπείν για το «κούρεμα» των ομολόγων, ως συνταγματικά επιτρεπτό, ωσάν οι δυστυχείς ομολογιούχοι να συνέβαλαν στη δημοσιονομική κρίση, επειδή ανταποκρίθηκαν στις τότε ανάγκες της πατρίδας. Σε περιόδους κρίσης αυτό φρονώ πρέπει να είναι το κριτήριο μιας ευνομούμενης πολιτείας. Πλήττονται κατά πρώτον όσοι συνέβαλαν στη δημοσιονομική κατάρρευση της χώρας ή όσοι ωφελήθησαν από την προηγηθείσα κατάσταση, η οποία οδήγησε τη χώρα στην κρίση και όχι να πλήττονται όσοι, εξ υπαιτιότητας της πολιτείας, εζημιώθησαν.

Aντωνης N. Bενετης - Mοναστηράκι Δωρίδος

Tο έλλειμμα του 2009 σε σχέση με το AEΠ

Kύριε διευθυντά
Hεφημερίδα «Kαθημερινή» της Kυριακής 27-4-2014, σε ρεπορτάζ, το οποίο θα συνεχιστεί και κατά την επομένη Kυριακή, με τίτλο «Tι συζητούσαν την προεκλογική περίοδο 2009 στο ΠAΣOK, ποιοι ήξεραν τι και πότε», δημοσιεύει ότι το έλλειμμα της Γενικής Kυβέρνησης εκτιμήθηκε, την 2-10-2009, από την τότε κυβέρνηση του K. Kαραμανλή στα 14.360 εκατ. ευρώ ή στο 6% του AEΠ, ενώ την 21-10-2009, από τη διάδοχο κυβέρνηση του Γ.Π. Παπανδρέου εκτιμήθηκε ότι το έλλειμμα ανήλθε σε 30.190,2 εκατ. ευρώ ή στο 12,5% του AEΠ.

Tο σπουδαίο τούτο ζήτημα, το οποίο εξελίχθηκε σε θρυλικό, με απασχόλησε και σε δύο άρθρα μου, το πρώτο στο νομικό περιοδικό με τίτλο «Θεωρία και Πράξη Διοικητικού Δικαίου», το οποίο δημοσιεύθηκε στο τεύχος Oκτωβρίου - Nοεμβρίου 2011, σελ. 1-10, και το δεύτερο στην εφημερίδα «Eστία» της 8-5-2012. Oτι τούτο οφείλεται σε δύο κυρίως λόγους: στη μείωση του Aκαθαρίστου Eθνικού Προϊόντος (AEΠ) από την EΛΣTAT, κατά 1.647 εκατ. ευρώ (από 239.141.000.000 σε 237. 494.000.000)  και στην υπεραύξηση των αντισυνταγματικών εξόδων του κράτους, κατά 1.722.139.315 ευρώ. Kαι τα δύο γεγονότα αγνοούσε η παρελθούσα κυβέρνηση K. Kαραμανλή και όφειλε η διάδοχος κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου να προβεί σε κατάλληλη ενημέρωση προς τον ελληνικό λαό, αντί να τα παρομοιάσει με ταξίδι στον «Tιτανικό» για να μειωθεί η επιμέλεια και αξιοπιστία της προηγουμένης κυβερνήσεως K. Kαραμανλή. Προς τούτο υπήρχε διάχυτη η προδιάθεση της κυβερνήσεως Γ. Παπανδρέου.

Tα αντισυνταγματικά έξοδα του ελληνικού Δημοσίου είναι κυρίως τα swaps (ανταλλαγές) τα οποία συνομολογήθηκαν το έτος 2001 από την κυβέρνηση K. Σημίτη και τα «προμέτοχα» τα οποία συνομολογήθηκαν, ομοίως, το έτος 2001. Eπίσης, οι υπερβολικές καταπτώσεις των εγγυήσεων του υπουργού Oικονομικών, κυρίως, προς τις κατάχρεες ΔEKO, αλλά και οι υπερβολικές προμήθειες και τα έξοδα των τραπεζών για τη συνομολόγηση δανείων του ελληνικού Δημοσίου. Tα, κατά παραβίαση των άρθρων 28 παρ. 1, 79 παρ. 1 και 2 και 80 παρ. 1 του Συντάγματος, swaps, επληρώθησαν, αντίστοιχα, κατά τα έτη 2009-2012 (για το 2013 θα δημοσιευθεί ο απολογισμός των εξόδων του κράτους τον Mάιο του 2014) τα εξής ποσά σε ευρώ: 774.459.245 και 727.318.113 και 1.043.097.402 και 1.239.450.369.

Tα, κατά παραβίαση των άρθρων 28 παρ. 1, 79 παρ. 1 και 6 και 80 παρ. 1 του Συντάγματος «προμέτοχα» επληρώθησαν, αντίστοιχα, κατά τα έτη 2009-2012, τα εξής ποσά σε ευρώ: 94.025.924 και 125.872.965 και 412.283.127 και 97.863.547.

Oι, κατά παραβίαση, ιδίως, των άρθρων 43 παρ. 2, και 5 και 80 παρ. 1 του Συντάγματος, καταπτώσεις εγγυήσεων του υπουργού Oικονομικών προς τις κατάχρεες ΔEKO, κυρίως, επληρώθησαν, αντίστοιχα, κατά τα έτη 2008-2012, τα εξής ποσά σε ευρώ: 58.615.317 και 712.938.071 και 836.293.790 και 1.442.039.066 και 1.235.785.824.

Oι, κατά παραβίαση των άρθρων 79 παρ. 1 και 2 και 80 παρ. 1 του Συντάγματος, προμήθειες και τα έξοδα των τραπεζών για τη συνομολόγηση δανείων του ελληνικού Δημοσίου επληρώθησαν, αντίστοιχα, κατά τα έτη 2008-2012, τα εξής ποσά σε ευρώ: 72.352.787 και 140.716.075 και 406.204.729 και 237.623.004 και 635.953.750.

O κυρίαρχος ελληνικός λαός πρέπει να γνωρίζει την πραγματικότητα, ιδίως ως προς τη διάθεση των δημοσίων εξόδων, διότι υπάρχει γενική συνηγορία υπέρ της πραγματοποιήσεώς των, εν αντιθέσει με τα δημόσια έσοδα, τα οποία προσκρούουν στην ατομική προστασία υπέρ της αποφυγής των.

Kωνσταντινος Xρ. Tρακας, Aντιπρόεδρος του Eλεγκτικού Συνεδρίου ε.τ.

Οι εκλογές του ΣΕΗ

Kύριε διευθυντά
Σε απάντηση του άρθρου της «Κ» της 6.5.2014 με τίτλο «Παράσταση με πολλά… απρόοπτα, οι εκλογές στο Σωματείο Ηθοποιών» και με την παράκληση αυτή να δημοσιευτεί κατά τη δημοσιογραφική δεοντολογία στην ίδια θέση, σας γνωρίζουμε ότι ο κλάδος των ηθοποιών έδωσε χθες την απάντησή του στον πόλεμο κατά της παράταξής μας, που ανακυκλώνεται στο άρθρο σας, αναδείχνοντας και πάλι τη Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών, που ανήκει στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, σε πρώτη δύναμη, με μεγάλη διαφορά από τις άλλες παρατάξεις.

Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα των εκλογών στο ΣΕΗ έχουν ως εξής:
Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών (ΠΑΜΕ), 288 ψήφους και 7 έδρες.
Κίνηση Ηθοποιών (ΣΥΡΙΖΑ), 209 ψήφους και 5 έδρες.
Ενωμένοι Ηθοποιοί, 179 ψήφους και 4 έδρες.
ΗΘΟΠΟΙΕΙ, 34 ψήφους και 1 έδρα.
Ανατρεπτική Συσπείρωση Ηθοποιών (ΑΝΤΑΡΣΥΑ), 22 ψήφους και 0 έδρες.
Ανεξάρτητος Συνεργαζόμενος, 2 ψήφους και 0 έδρες.
Δημοκρατικη Eνοτητα Hθοποιων

Eλληνες ποιητές

Κύριε διευθυντά
Πολύ σημαντικό θεωρώ το εγχείρημα της αγαπητής «Καθημερινής» να προσφέρει την αξιόλογη συλλογή των Νεοελλήνων ποιητών στους αναγνώστες της. Δίνει την ευκαιρία στην ελληνική οικογένεια, όλων των κοινωνικών τάξεων, να εντάξει στη βιβλιοθήκη της τον θησαυρό της ελληνικής ποίησης. Βοηθά με απλό και εύληπτο τρόπο να εξοικειωθούν και να μυηθούν όλοι οι Eλληνες, ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου, με τα ιερά και τα όσια της χώρας μας σε μια κρίσιμη περίοδο της ιστορίας της.

Oμως, θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα: Γιατί μέσα σε αυτή τη συλλογή των Ελλήνων ποιητών δεν συμπεριλαμβάνεται ο Τάκης Σινόπουλος, ο σημαντικότερος ποιητής της μεταπολεμικής περιόδου; Δεν θα έπρεπε άλλο ένα μαργαριτάρι να έχει θέση μέσα σε αυτή;

Μαρια Σπυροπουλου - Θεοδωριδου - Μαρούσι

Αειφορία στη λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού

Kύριε διευθυντά
Το Κέντρο Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος» με την Εθνική Βιβλιοθήκη, την Εθνική Λυρική Σκηνή και το πάρκο μαζί με το υπό ανάπλαση παραλιακό μέτωπο στο Φάληρο θα αποτελέσουν ένα νέο ισχυρό πόλο έλξης για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου και τους επισκέπτες. Ο διάσημος αρχιτέκτων Renzo Piano, με μεγάλη ευαισθησία σχεδίασε τα κτιριακά έργα και τις επεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο με στόχο τη χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και την κάλυψη ενεργειακών αναγκών με ηλιακή ενέργεια. Οι αρχές σχεδίασης που χαρακτηρίζουν την αειφορία των έργων αποτελούν πλέον διεθνώς κοινή πρακτική. Τα τελευταία χρόνια, η έννοια της αειφορίας για κάθε έργο επεκτείνεται στην εκτίμηση και αντιμετώπιση των συνολικών επιπτώσεων στο περιβάλλον από τη λειτουργία στη διάρκεια ζωής του μέχρι και την αποξήλωσή του. Στην προκειμένη περίπτωση, η λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και η αναπλασμένη παραλιακή ζώνη συνεπάγονται μετακίνηση μεγάλου όγκου επισκεπτών επί σειράν ετών, που, όπως φαίνεται, θα γίνεται με αυτοκίνητα και λεωφορεία με δυσμενείς επιπτώσεις στην οικονομία και στο περιβάλλον, αλλά και κίνδυνο να μετατραπεί η παραλία σε ένα τεράστιο parking. Η επέκταση του μετρό κατά μήκος της λεωφόρου Συγγρού μέχρι την παραλία θα συνέβαλλε στην καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος για άνετη, οικονομική και περιβαλλοντικά φιλική πρόσβαση στο Κέντρο Πολιτισμού και στο τεράστιο παραλιακό πάρκο για αναψυχή. Επιπλέον, εξυπηρετούνται μετακινήσεις επιβατών κατά μήκος της λεωφόρου Συγγρού, όπου υπάρχουν σημαντικές δραστηριότητες και πληθυσμιακή πυκνότητα.

Eχω τη γνώμη ότι πλέον ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός έργων και ιδιαίτερα των υποδομών πρέπει να υπαγορεύονται από τις βαρύνουσες οικονομικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα με την επιβαλλόμενη κοινωνική ευαισθησία, στοχεύοντας στην αειφόρο ανάπτυξη.

Γιαννης Χατζηβασιλειαδης - Γλυφάδα

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ