Οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 702,5 εκατ. για την ανανέωση του στόλου τους τον Ιούνιο

Οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 702,5 εκατ. για την ανανέωση του στόλου τους τον Ιούνιο

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνολικές επενδύσεις που ανήλθαν σε 702,5 εκατ. ευρώ πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του Ιουνίου οι Ελληνες πλοιοκτήτες για την ανανέωση του στόλου τους, τόσο μέσω της υποβολής νέων παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων όσο και μέσω της απόκτησης μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, τον Ιούνιο επενδύθηκαν συνολικά 408 εκατ. ευρώ σε νέες παραγγελίες πλοίων, ωστόσο το πραγματικό ποσό ήταν ακόμη μεγαλύτερο, καθώς δεν υπολογίζονται και κάποιες παραγγελίες για τις οποίες δεν έγινε γνωστό το ύψος του τιμήματος που συμφωνήθηκε.

Συνολικά υποβλήθηκαν 29 νέες παραγγελίες πλοίων, με έμφαση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων (19 συνολικά πλοία), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παραγγέλθηκαν και τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Αντίστοιχα, στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν συνολικά 22 νέα πλοία συνολικής αξίας 294,5 εκατ. ευρώ. Η μεταφορική ικανότητα των εν λόγω πλοίων υπολογίζεται σε 1,47 εκατ. dwt.

Με την προσθήκη και των αριθμών του Ιουνίου, συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει συνολικά κεφάλαια 9 δισ. ευρώ για την απόκτηση νέων πλοίων τόσο μέσω παραγγελιών νεότευκτων όσο και μέσω κινήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, ο ελληνόκτητος στόλος έχει ενισχυθεί κατά συνολικά 411 πλοία, εκ των οποίων τα 218 αφορούν παραγγελίες νεότευκτων, ενώ τα υπόλοιπα 193 είναι μεταχειρισμένα πλοία που αποκτήθηκαν από τις αρχές του έτους.

Αξίζει πάντως να τονιστεί ότι η γενικότερη δραστηριότητα στην αγορά πλοίων καταγράφει υποχώρηση κατά τη διάρκεια του τελευταίου διμήνου σε παγκόσμια βάση, έπειτα από την πολύ υψηλή επενδυτική κίνηση των πρώτων μηνών του έτους. Σε αυτό έχουν συμβάλει τόσο η καθυστέρηση της προβλεπόμενης ανάκαμψης της ναυλαγοράς, ιδίως στο ξηρό φορτίο, όσο και η σταδιακή άνοδος των τιμών των πλοίων. Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και κατά το τελευταίο δίμηνο της υποχώρησης των αγοραπωλησιών και των νέων παραγγελιών, τα σχετικά μεγέθη παραμένουν αισθητά υψηλότερα σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του προηγούμενου έτους.

Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι εκκρεμείς παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων διαμορφώνονταν σε 371 πλοία συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκατ. dwt. Από τα πλοία αυτά, 169 είναι φορτηγά που αντιστοιχούν στο 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας, όπως επίσης και 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt). Τα ελληνικά συμφέροντα συνεχίζουν τις επενδύσεις τους, καθώς οι τιμές των πλοίων παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο, ευνοώντας την ανανέωση του στόλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή