Εκδήλωση στο ΕΚ “Αθηνά” στο πλαίσιο της “Βραδιάς του Ερευνητή”

Εκδήλωση στο ΕΚ “Αθηνά” στο πλαίσιο της “Βραδιάς του Ερευνητή”

7' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Ερευνητικό Κέντρο "Αθηνά" δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να γνωρίσουν ερευνητές που αναπτύσσουν το μέλλον της ψηφιακής κοινωνίας, με την εκδήλωση που θα πραγματοποιήσει στις 19 Σεπτεμβρίου. Με ελεύθερη είσοδο, η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του κέντρου (Αρτέμιδος 6 & Επιδαύρου – Μαρούσι), στα πλαίσια της "Βραδιάς του Ερευνητή", της ετήσιας "γιορτής" της επιστήμης που φέτος θα διεξαχθεί στις 26 Σεπτεμβρίου σε εννιά ελληνικές πόλεις. 

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

 

ΟΜΙΛΙΕΣ

Μηχανική μετάφραση (18:00 – 18:30)

Αντικείμενο της συγκεκριμένης παρουσίασης είναι η μεθοδολογία δημιουργίας συστημάτων μηχανικής μετάφρασης (ΜΜ). Η παρουσίαση θα εστιάσει στα πλεονεκτήματα και στους περιορισμούς της προτεινόμενης μεθόδου αλλά και στις μελλοντικές επεκτάσεις. Επίσης θα παρουσιαστούν συγκριτικά αποτελέσματα σε σχέση με άλλα υπάρχοντα συστήματα.

Corallia: έρευνα, επιχειρηματικότητα και καινοτομία μέσα από τα cluster (18:30-19:30)

Το mi-Cluster [www.mi-cluster.gr] αποτελεί το πρώτο επιχειρηματικό cluster καινοτομίας στην Ελλάδα στον τομέα της Νανο/Μικροηλεκτρονικής. Με την πάροδο των χρόνων και μέσα από υποστηρικτικές υπηρεσίες και το πρόγραμμα «Φάση-2 Ενίσχυσης Ελληνικών Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών στη Μικροηλεκτρονική» που προσέφερε το mi-Cluster στις εταιρείες της Ελληνικής Βιομηχανίας Μικροηλεκτρονικής, η βιομηχανική αλλά και η ακαδημαϊκή έρευνα απέκτησαν υλική υπόσταση. Τα μέλη του mi-Cluster δημιούργησαν καινοτόμα προϊόντα και κατόρθωσαν να κατακτήσουν ένα σημαντικό μέρος της παγκόσμιας αγοράς. Στόχος του mi-Cluster συνεχίζει να είναι η ενίσχυση της έρευνας για τη δημιουργία νέων και καινοτόμων προϊόντων που θα πάνε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά.

si-Cluster |  Έρευνα και Ανάπτυξη στον χώρο της Αεροδιαστημικής

To si-Cluster [www.si-cluster.gr] είναι ένα δυναμικό και σταθερά αναπτυσσόμενο βιομηχανικό cluster καινοτομίας στην Ελλάδα στον τομέα των διαστημικών τεχνολογιών και εφαρμογών. Η Αεροδιαστημική αποτελεί έναν ανερχόμενο και πολλά υποσχόμενο τεχνολογικό κλάδο, συνυφασμένο με την έρευνα.  Από το 1957 που εκτοξεύτηκε ο πρώτος τεχνητός δορυφόρος, και το 1969 που ο άνθρωπος πάτησε στο φεγγάρι, μέχρι τη σημερινή ευκολία χρήσης των διαστημικών τεχνολογιών και εφαρμογών σε καθημερινή βάση, έχει μεσολαβήσει μία τεράστια ανθρώπινη προσπάθεια έρευνας και ανάπτυξη προϊόντων, τεχνολογιών και εφαρμογών, παρέχoντας νέες δυνατότητες. Τα μέλη του si-Cluster πραγματοποιούν έρευνα σε καινοτόμες και εφαρμοσμένες τεχνολογίες και με αρωγό το si-Cluster έχουν αναπτυχθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη πέντε σημαντικά ερευνητικά Συνεργατικά Έργα στα οποία συμμετέχουν μέλη του cluster (εταιρείες, ακαδημαϊκά ιδρύματα και ερευνητικά ινστιτούτα) με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, προσδίδοντας παράλληλα προστιθέμενη αξία στη χώρα.

gi-Cluster | re:think creativity

Tο gi-Cluster [www.gi-cluster.gr] είναι ένα οικοσύστημα καινοτομίας με εστίαση στον κλάδο των Τεχνολογιών Παιγνίων & Δημιουργικού Περιεχομένου (Creative Industries). Με στόχο τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή κατάταξη ανταγωνιστικότητας μέσα από τη δημιουργία υπεραξίας στον ευρύτερο τομέα των δημιουργικών βιομηχανιών, το gi-Cluster έρχεται στο προσκήνιο παρουσιάζοντας καινοτόμες προτάσεις για την ανάδειξη νέων τομέων της ψηφιακής οικονομίας αλλά και "παραδοσιακών" οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως είναι ο Τουρισμός και ο Πολιτισμός. Ιδιαίτερα με την αξιοποίηση των μοναδικών στον κόσμο ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας σε επίπεδο ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, το gi-Cluster μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ως καινοτόμου πολλαπλασιαστικού παράγοντα της δημιουργικής υπεραξίας της χώρας.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

Τι κοινό έχουν μια πένα και μια βίδα; Ανακαλύπτοντας ξανά τα αντικείμενα!

Καθημερινά επεξεργαζόμαστε αντικείμενα για χίλιους δύο λόγους, έχετε όμως σκεφτεί ποτέ τι ακριβώς κάνουμε με τα διάφορα αντικείμενα και γιατί; Αυτό ακριβώς θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε μαζί! Στο πείραμα μας λοιπόν θα σας μάθουμε μια σειρά από κινήσεις και στην συνέχεια θα σας ζητήσουμε να αντιστοιχίσετε κάποιες από αυτές τις κινήσεις με κάποιες λέξεις… Οι αντιστοιχίες αυτές θα μας επιτρέψουν τη μελέτη της πολυαισθητηριακής αντίληψης των αντικειμένων μέσω της γλώσσας.

Έλα να φτιάξουμε μαζί τον ιδανικό δάσκαλο του μέλλοντος!

Αλήθεια πώς είναι ο τέλειος δάσκαλος για εσένα; Πώς θα ήθελες να είναι ένας εικονικός δάσκαλος ή ένας δάσκαλος-ρομπότ;

Θα σε ξεναγήσουμε σε ένα στούντιο στο οποίο καταγράφουμε πώς επικοινωνεί ένας δάσκαλος με τους μαθητές του, με στόχο να κατασκευάσουμε έναν εικονικό δάσκαλο που θα μιμείται τον πραγματικό. Μπορείς να μας βοηθήσεις να κατασκευάσουμε τον δάσκαλο του μέλλοντος; Θα χρειαστεί μόνο να απαντήσεις σε ορισμένες απλές ερωτήσεις και θα έχεις την ευκαιρία να δεις από κοντά πώς μαζεύουμε τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για να φτιάξουμε εικονικούς δασκάλους.

(Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Είναι απαραίτητη η συναίνεση των γονιών)

ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ

Πώς φτιάχνεται ένα Σύστημα Μηχανικής Μετάφρασης;

Πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα σύστημα αυτόματης μετάφρασης χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τεράστιους δυσεύρετους πόρους (π.χ. δίγλωσσα κείμενα εκατομμυρίων λέξεων); Μπορούμε χρησιμοποιώντας ένα λεξικό και 200 δίγλωσσες προτάσεις να φτιάξουμε ένα αξιόπιστο σύστημα; Πόσο κοντά έχουν φτάσει οι ερευνητές μας και τι σχεδιάζουν για το μέλλον;

Σπιτάκι Μου! Φωνητικοί αυτοματισμοί για το σπίτι

«ΣπιτάκιΜου άκου, χαμήλωσε το φωτισμό στο υπνοδωμάτιο και κλείδωσε την εξώπορτα». Οι κανόνες ευγενείας ίσως απαιτούν να πει κανείς «σε παρακαλώ» στο τέλος ή ίσως και όχι, ειδικά αν απευθύνεται στο σπίτι του. Μπορεί να ακούγεται μακρινό και εξωπραγματικό αλλά μπορεί να μην είναι. Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος DIRHA οι ερευνητές της μονάδας ΜΑΜΠ του ΑΘΗΝΑ στοχεύουν στην ανάπτυξη ενός σπιτιού που έχει τη δυνατότητα να ακούσει και να καταλάβει. Αξιοποιώντας πολλαπλά μικρόφωνα εγκατεστημένα στους τοίχους και βασισμένο σε καινοτόμους αλγορίθμους ανίχνευσης ομιλίας και ομιλητή, μείωσης του θορύβου, αναγνώρισης και κατανόησης εντολών το ΣπιτάκιΜου είναι στη διάθεση του ενοίκου. «ΣπιτάκιΜου άκου, παίξε στο σαλόνι το Σπίτι μου, Σπιτάκι μου του Χατζιδάκι».

Γλωσσικές Υποστηρικτικές Τεχνολογίες:

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε πολίτες με μόνιμη ή παροδική αναπηρία να ανταπεξέλθουν στις αντικειμενικές δυσκολίες και να τους επιτρέψουμε να συμμετάσχουν πλήρως και ισότητα στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα; Θα παρουσιαστεί σειρά τεχνολογικών παρεμβάσεων που συμβάλλουν στον στόχο αυτό. Φωνητικές διεπαφές, συστήματα επεξεργασίας νοηματικής γλώσσας και άλλες εφαρμογές παρουσιάζονται ενσωματωμένες σε συστήματα

Σύνθεση Φωνής από Κείμενο

Η συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται σε ηχογραφήσεις από φυσικό ομιλητή, οι οποίες, μετά από κατάλληλη επεξεργασία, αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία νέων συνθετικών ακουστικών αρχείων για οποιοδήποτε γραπτό κείμενο. Αφορά μεγάλο εύρος εφαρμογών και καλύπτει ανάγκες σε τομείς όπως η χρήση φορητών συσκευών, οι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, η αυξημένη προσβασιμότητα για ΑμεΑ, η ψυχαγωγία, η εκπαίδευση κ.λπ.

Αναγνώριση φωνής

Ποιες είναι οι δυνατότητες των συστημάτων φωνητικής υπαγόρευσης, μετατροπής δηλαδή της ανθρώπινης ομιλίας σε κείμενο; Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να «παίξουν» με το σύστημα φωνητικής υπαγόρευσης του ΕΚ «Αθηνά» και να συζητήσουν γύρω από τις εφαρμογές και το μέλλον αυτής της τεχνολογίας.

Το “Αερόστατο”, παιχνίδια γνώσης σε tablet και υπολογιστή, για παιδιά 3-7 ετών!

"Το Αερόστατο είναι μία εκπαιδευτική πύλη, ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά 3-7 ετών, μέσα στην οποία μπορούν να παίζουν και παράλληλα να μαθαίνουν. Στόχος της πύλης είναι η ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών, καθώς και η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους μέσα από την ενίσχυση των νοητικών, συναισθηματικών, επικοινωνιακών και ψυχοκινητικών

δεξιοτήτων τους. Τα μικρά παιδιά εξοικειώνονται με βασικές έννοιες και αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από δραστηριότητες, οργανωμένες σε δέκα (10) θεματικές ενότητες: Μαθηματικά, Σχήματα, Μουσική, Ο εαυτός μου και οι άλλοι, Βασικές έννοιες, Οι φωνούλες της γλώσσας, Ξένες γλώσσες, Ανακαλύπτω τον κόσμο, Διαβάζω και Γράφω

Δημιουργία διαδικτυακών μαθημάτων γλώσσας με χρήση της πλατφόρμας «Γλώσσα για ΕΠΑΛ»

Εργαστήριο που απευθύνεται σε φιλολόγους καθηγητές και αφορά σύντομη παρουσίαση της πλατφόρμας "Γλώσσα για ΕΠΑΛ", επίδειξη ανάπτυξης μαθήματος με χρήση του εργαλείου δημιουργίας διαδικτυακών μαθημάτων γλώσσας, Δημιουργία μαθήματος γλώσσας από τους συμμετέχοντες (θα δοθούν κωδικοί πρόσβασης και γραπτές οδηγίες).

Ομάδες Έρευνας και Διάσωσης:

Πώς μπορούν να έχουν άμεση ενημέρωση και δυνατότητα άμεσης παρέμβασης ακόμα και όταν όλες οι συνήθεις ενεργειακές και επικοινωνιακές υποδομές έχουν καταστραφεί; Το ΙΝΒΙΣ/ΕΚ "Αθηνά" θα παρουσιάσει την σχετική τεχνολογία που έχει αναπτύξει και που έχει εφαρμοστεί στο γαλλικό μετρό και σε πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Εφαρμογές γεωχωρικών δεδομένων

Πώς οι συντεταγμένες συνδυάζονται με τα δεδομένα για να μας δώσουν εξελιγμένες υπηρεσίες για τη  διοίκηση, την εκπαίδευση, την επικοινωνία, τη διασκέδαση; Οι επισκέπτες θα γνωρίσουν μια σειρά από σχετικές πλατφόρμες και υπηρεσίες.

Κι άλλα δεδομένα! Ανοιχτά, επιστημονικά, επιχειρηματικά, δημόσια, ανοιχτά, Μεγάλα!

Τι συμβαίνει με τα δεδομένα; Εκτός από την ανάπτυξη σύγχρονων και αποτελεσματικών υπηρεσιών και εφαρμογών, γιατί είναι χρήσιμα για τους ερευνητές; Πώς μεγάλες υποδομές και «αποθήκες» δεδομένων εξασφαλίζουν νέα επίπεδα ποιότητας στα ερευνητικά αποτελέσματα; Γιατί χρειάζεται διεθνής συνεργασία για να εξασφαλίσουμε τα δεδομένα που χρειαζόμαστε;

Υποδομή Επιμέλειας και Μακροπρόθεσμης διατήρησης ψηφιακών συλλογών

Ο ΜΟΨΕΑΣ είναι ένα σύστημα αποθετηρίου και επιμέλειας ψηφιακών πόρων και αναπτύσσεται με τη χρήση προγραμμάτων ανοικτού λογισμικού. Στόχος του ΜΟΨΕΑ είναι να καλύψει τις βασικές λειτουργίες ανάπτυξης και διαχείρισης ενός αποθετηρίου και να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για τη μακρόχρονη διατήρηση ψηφιακού υλικού.

Open Data Challenge 2014

Ο διαγωνισμός Open Data Challenge 2014 καλεί ερευνητές, επιχειρηματίες, δημοσίους υπαλλήλους, φοιτητές, μαθητές αλλά και το ευρύ κοινό με στόχο να δημιουργήσουν εντός μιας εβδομάδας πρωτότυπες ψηφιακές εφαρμογές και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που θα αξιοποιούν ανοικτά δημόσια δεδομένα.

Η διοργάνωση θα αξιολογήσει και θα βραβεύσει τις καλύτερες ιδέες / πρωτότυπες ψηφιακές εφαρμογές, με κριτήριο τη δημιουργική αξιοποίηση των ανοικτών δημόσιων δεδομένων, την ανάπτυξη υπηρεσιών που διευκολύνουν την καθημερινότητα, και την προαγωγή της ποιότητας και της καινοτομίας.

Η καλύτερη ψηφιακή εφαρμογή θα βραβευτεί με τιμητικό έπαινο καθώς και με έπαθλο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή