Έρευνα του LSE για τις βέλτιστες πρακτικές συγχώνευσης εργαζομένων σε δύο εταιρείες

Έρευνα του LSE για τις βέλτιστες πρακτικές συγχώνευσης εργαζομένων σε δύο εταιρείες

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπάρχει, άραγε, τρόπος οι εργαζόμενοι από δύο εταιρείες, που συγχωνεύτηκαν, να νιώσουν ισότιμοι συνάδελφοι; Το εν λόγω «φλέγον» ερώτημα, που ηχεί σήμερα εξαιρετικά επίκαιρο, αποπειράθηκε να διερευνήσει η Ομάδα Μέσα Ενημέρωσης, Επικοινωνία και Τεχνολογία  των αποφοίτων του London School of Economics and Political Science, που παρουσίασε τα πόνημά τους σε εκδήλωση το βράδυ της Τετάρτης.

Αντίστοιχα, η Ομάδα Οικονομία και Ανάπτυξη μίλησε για τους κινδύνους και τα οφέλη του «επιχειρείν εν μέσω κρίσης», η Ομάδα Πολιτική και Κοινωνία κατέθεσε τις προτάσεις της για την επιβίωση του «Κράτους Πρόνοιας εν μέσω κρίσης», ενώ η Ομάδα Ιστορία και Διεθνείς Σχέσεις ανέλυσε τις «Προσδοκίες και τους Κινδύνους από τη Συμμαχία Ελλάδας- Ισραήλ».

«Κατά τη συγχώνευση δύο οργανισμών, η επιτυχία του εγχειρήματος έγκειται σε ένα μεγάλο βαθμό στο συγκερασμό των διαφορετικών κουλτούρων σε μία νέα» διευκρινίσε η κ. Μαρία Ξυτάκη, πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου και μέλος της εν λόγω ομάδας εργασίας. Η σύσταση μιας κοινής εταιρικής κουλτούρας είναι αποφασιστικής σημασίας- όχι μόνον για ψυχολογικούς λόγους. «Υπάρχουν παραδείγματα συγχωνεύσεων επιχειρηματικών κολοσσών, που ναυάγησαν λόγω ασυμφωνίας στην κουλτούρα τους, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler και Chrysler» συμπλήρωσε η κ. Κατερίνα Δημητρίου. Η συνολικά 7μελής ομάδα (Α.Βάκη, Γ. Καραγεώργος, Β. Καρύδη, Θ. Σαμπάνης, Ε.-Ρ. Σταϊου) εκπόνησε τη μελέτη βάσει συνεντεύξεων υψηλόβαθμων στελεχών κυρίως από τις άρτι συγχωνευθείσες ελληνικές τράπεζες.

Η προσπάθεια είναι διττή, εντός της επιχείρησης και εκτός, μέσω της διαφήμισης του νέου προσώπου της εταιρείας προς το κοινό. Η φυσική παρουσία της Διοίκησης και η λεγόμενη «πολιτική της ανοικτής πόρτας» αναδεικνύεται ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη δημιουργία καλού κλίματος, όπως άλλωστε οι συνεχείς επιμορφώσεις και συναντήσεις των εργαζομένων. «Θετική απήχηση έχει η ηλεκτρονική ενδοεπικοινωνία (intranet), η αποστολή εταιρικού newsletter και επιστολών από τη διοίκηση» συμπληρώνει η ίδια.

Επιπλέον, η διοργάνωση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, συμβάλλουν στη σύσφιξη των σχέσεων. Ακόμα και η χρήση καθημερινών αντικειμένων με το νέο λογότυπο της εταιρείας καλλιεργούν ασυνείδητα τη νέα ταυτότητα στους εργαζόμενους. «Καθώς οι συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρείων είναι συνδεδεμένες στο συλλογικό ασυνείδητο αρνητικά, ενδείκνυται η νέα εταιρεία να αναπτύξει κοινωφελείς δράσεις στο πλαίσιο της Κοινωνικής Εταιρικής Ευθύνης».

Την εκδήλωση χαίρετισε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εξίσου απόφοιτος του LSE, κ. Νίκος Δένδιας. «Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε απλοποιήσει τη διαδικασία έναρξης επιχείρησης για το 70% των ενδιαφερομένων» δεσμεύτηκε ο Υπουργός «το ρίσκο πρέπει να ενθαρρύνεται και όχι να τιμωρείται, εξ ου και βρίσκεται υπό εξέλιξη η τροποίηση του πτωχευτικού Δίκαιου».

Tα κείμενα θέσης των τεσσάρων ομάδων εργασίας:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ

/

/

/

/

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή