Ημέρα μνήμης Ιωάννη Καποδίστρια

Ημέρα μνήμης Ιωάννη Καποδίστρια

Κύριε διευθυντά

Στις 27 Σεπτεμβρίου έκλεισαν 183 χρόνια από τη βάρβαρη δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια, του πρώτου κυβερνήτη και στυλοβάτη του ελληνικού κράτους μετά την απελευθέρωση της πατρίδος μας από τον τουρκικό ζυγό και τη σκλαβιά 400 ετών. Ο Ιωάννης Καποδίστριας υπήρξε μία πολύπλευρη, ασκητική και πεφωτισμένη προσωπικότητα. Eνας χαρισματικός ηγέτης, βαθιά θρησκευόμενο άτομο, που είχε ενστερνισθεί την πραγματική χριστιανική φιλοσοφία. Μέσα στους 44 μήνες διακυβέρνησής του με το ήθος που τον διέκρινε, με την πολύπλευρη μόρφωσή του (πτυχιούχος Ιατρικής, Νομικής και Φιλοσοφίας), με τον φλογερό πατριωτισμό του, την ανιδιοτέλειά του και τις διπλωματικές του ικανότητες κατόρθωσε να βάλει τα θεμέλια ενός κράτους με σωστή διοίκηση, παιδεία, οικονομία, στρατό και δημόσια τάξη. Αυτόν τον μεγάλο και χαρισματικό άνθρωπο, πρότυπο πολιτικού ανδρός, τα αιώνια πολιτικά και κομματικά μας πάθη, το σαράκι της πατρίδος μας, με τις διαπλοκές, ραδιουργίες και ευλογίες των προστάτιδων δυνάμεων Αγγλίας και Γαλλίας, μας έβαλαν και τον δολοφονήσαμε, σταματώντας την πρόοδο του νεοσύστατου μικρού, αλλά ελεύθερου ελληνικού κράτους.

Πέρασαν 183 χρόνια από την αποφράδα ημέρα (Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 1831) και μέσα σε αυτό το μακρύ χρονικό διάστημα, εκτός από την περυσινή (29-30 Οκτωβρίου 2013) λαμπρή κοινή εκδήλωση Ελλάδος και Ρωσίας για τη μνήμη του, όλες οι άλλες ήταν σκόρπιες και υποτονικές. Μέσα στη καταχνιά της καθημερινότητας και των δυσκολιών που περνάμε, αλλά και στη διάβρωση των ηθικών αξιών της εποχής μας, που εμείς οι μεγαλύτεροι στην ηλικία φέραμε, ένα σωστό μέτρο αντιμετώπισής τους είναι η προβολή του έργου του Καποδίστρια και της προσωπικότητάς του. Γι’ αυτόν τον σκοπό θεωρείται σκόπιμο να καθιερωθεί επίσημα από την πολιτεία η 27η Σεπτεμβρίου ως ημέρα μνήμης του πρώτου της κυβερνήτη, του Ιωάννη Καποδίστρια, με εκδηλώσεις σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και όχι μόνον. Είναι ντροπή τα άλλα κράτη, όπως η Ρωσία, η Γερμανία, η Ελβετία, το Βέλγιο, να τον τιμούν και να αναφέρονται στο έργο του και στη συμβολή του προς αυτά και εμείς να μην κάνουμε καμία αναφορά γι’ αυτόν. Εξαίρεση και φωτεινό παράδειγμα είναι το πρόσφατα μοναδικό σύγγραμμα του κ. Ιωάννη Κορνιλάκη με τίτλο «Ιωάννης Καποδίστριας, ο Αγιος της πολιτικής», στο οποίο έπειτα από προσπάθειες του συγγραφέα δημοσιεύονται οι εδώ και 170 χρόνια καταχωνιασμένες επιστολές του Καποδίστρια, στις οποίες παρουσιάζεται όλο το έργο του, καθώς και τα πλούσια ψυχικά χαρίσματά του και οι χριστιανικές αρετές του. […]

Παναγιωτης Καραμανωλης – Αντιναύαρχος (ε.α)

Συνεχίζουμε ασχημονούντες

Κύριε διευθυντά

Στο πλαίσιο των πανηγυρισμών για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, της Γ΄ Ελληνικής Δημοκρατίας, στην τηλεόραση της Βουλής «συζητούν» δύο δημοσιογράφοι, ένας πολιτικός και ένας ιστορικός, καθηγητής του ΕΚΠ Αθηνών. «Συζητούν» για την «αποστασία», τη δικτατορία και ολ’ αυτά, καθόλου πρωτότυπα στη μακραίωνη ιστορία μας. Αν νομίζετε ότι σ’ αυτήν τη «συζήτηση» έχει θέση και κάποιος πολίτης, τότε, σας παρακαλώ να μου επιτρέψετε να «λάβω μέρος», όχι φυσικά ως ισότιμο μέλος, ούτε και ως εκπρόσωπος των πολιτών.

Ο κ. Ρωμαίος σε κάποιο σημείο ανέφερε «… αίτια και αφορμές…». Αυτές τις έννοιες, ως εργαλεία έρευνας και δόμησης σκέψης, είχα την τύχη να τις διδαχθώ στην ΣΤ΄ τάξη του Οκταταξίου Γυμνασίου Ναυπλίου, από τον αείμνηστο καθηγητή της Ιστορίας «Κύριο Καρακατσάνη». Αυτή η ρήση, μαζί με εκείνη στο υπέρθυρο της Σχολής του Πλάτωνα, «μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω» αποτελούν, κατ’ εμέ, απαραίτητες προϋποθέσεις για την προσέγγιση ερευνητικά ιστορικών γεγονότων και όχι μόνο.

Για τα αίτια και τις αφορμές της δικτατορίας, τα όσα αναφέρθηκαν είναι ελάχιστα. Μόνο ο ιστορικός εξέφρασε πλήρη θέληση να αναπτύξει τα θέματα, αλλά τα περιθώρια, προφανώς τα χρονικά, δεν του επέτρεψαν να παρουσιάσει πληροφορίες και να αναπτύξει τις απόψεις του. Ο πολιτικός, στο τέλος, όταν ο λόγος ήλθε στο Κυπριακό, κάτι υπονόησε για παρεμβάσεις τρίτων, στις εγχώριες συμπεριφορές.

Επί του θέματος, προηγήθηκε το δικό σας άρθρο στην «Καθημερινή» της 5ης Οκτωβρίου, με την εύστοχη παραπομπή στον αιωνόβιο Δεσποτόπουλο και τα όσα δικά του παραθέσατε. Μόνο με μια μικρή αυθάδη συμπλήρωση: μεταξύ του Πλάτωνα και του Καποδίστρια, υπήρξε ο Διδάσκαλος Φώτιος, που απευθυνόμενος προς τον διατελέσαντα μαθητή του Μιχαήλ τον Αρχοντα Βουλγαρίας σε «φροντιστηριακό μάθημα», του διδάσκει «Τι  έστιν έργον άρχοντος» («Ο ηγεμών» του Μεγάλου Φωτίου, έκδοση Γ΄, Αρμός 2007). Γράφτηκε γύρω στο 865 – 866 μ.Χ. λίγο μετά την «εμφάνιση» του «Ευρωπαϊκού Πολιτισμού» κατά Χάντιγκτον. (Η σύγκρουση των πολιτισμών κ.λπ. Terzobooks 1999, σελ. 58 και 91). Το έργο αυτό του Φωτίου αποτελεί σύνοψη της όλης περί του «τι εστί έργον άρχοντος» κλασικής γραμματείας, διανθισμένη με το νεότερο πνεύμα του Χριστιανισμού. Ο Δεσποτόπουλος σημειώνει ότι «θα ήταν αυθάδεια αν αγνοούσαμε τη διδασκαλία του Πλάτωνα. Γιατί όχι και του Αριστοτέλη και του Φωτίου. Ο αείμνηστος Μάριος Πλωρίτης, σε «ανοιχτό γράμμα στον Πρωθυπουργό» (ΤΟ ΒΗΜΑ, 29-9-1996), συμβουλευτικά παραπέμπει στον Φώτιο, αλλά…

Αλλά οι οικοδομήσαντες το σύγχρονο πολιτικό μας σύστημα, αυτό που προέκυψε μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια, το προ της 21ης Απριλίου και το μετά, συνταγματολόγοι και πολιτικοί, ελάχιστα «μετέχουν της ημετέρας παιδείας». Εκ των αποτελεσμάτων των έργων τους φαίνεται ότι δεν έχουν και πολύ σχέση και με την κατά Πλάτωνα «γεωμετρία». Γι’ αυτό συνεχίζουμε ασχημονούντες. Ο ιστορικός και ακαδημαϊκός Κωνσταντίνος Σβολόπουλος έχει γράψει ότι «διατηρούμε μια επιπόλαιη σχέση με την ιστορία μας» (ΤΟ ΒΗΜΑ, 23-2-2014, σελ. Α25). Γι’ αυτό δεν διδασκόμαστε τίποτε απ’ αυτήν και γι’ αυτό δεν έχουμε επαφή με την πραγματικότητα.

Παναγιωτης Χρ. Καραγεωργος

«Μήπως ζούμε σε άλλη χώρα;»

Κύριε διευθυντά

Tον τελευταίο καιρό, στο κυβερνητικό στρατόπεδο και ιδία στο περιβάλλον της δημοσιονομικής πολιτικής επικρατεί ένα και μόνο σύνθημα «Ανάπτυξη», με την οποία, πλην της παραγωγικότητος, θα περιορισθεί κάπως και η ανεργία. Δυστυχώς, όμως, όχι μόνον ανάπτυξη δεν πρόκειται να δούμε στη χώρα μας, αλλά θα αντιμετωπίσουμε και περαιτέρω συρρίκνωση της βιομηχανικής, της βιοτεχνικής και της γεωργικής δραστηριότητας. Oλους τους αρμόδιους του περιβάλλοντος της Καραγεώργη Σερβίας το μόνο που τους απασχολεί είναι το πώς και με ποιον τρόπο θα κατορθώσουν να θέσουν λουκέτο σε κάθε δραστηριότητα των επιχειρήσεων, καλυπτόμενοι δήθεν από την προσπάθεια πατάξεως της φοροδιαφυγής.

Σήμερα, αν διεξαχθεί ο οποιοσδήποτε φορολογικός έλεγχος σε μια εμπορική ή βιομηχανική επιχείρηση και προκύψει κάποια φορολογική διαφορά και αυτή, μετά την ταλαιπωρία της ενδικοφανούς προσφυγής και την καταβολήν παραβόλων κ.λπ. δαπανημάτων, αχθεί ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων, τότε η φορολογική διοίκηση (Γεν. Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων) θα προβεβαιώσει το 100% των καταλογισθέντων φόρων, προσαυξήσεων και προστίμων, και εάν η ελεγχθείσα επιχείρηση καταβάλει το 50%, τότε μόνο αναστέλλεται και η είσπραξη του έτερου 50%.

Αν η επιχείρηση αδυνατεί να καταβάλει το 50%, τότε επιδιώκεται η είσπραξη όλου του ποσού σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ και τις αρχές της διοικητικής (αναγκαστικής) εκτελέσεως. Δύο λοιπόν από τα νέα μέτρα του ΚΕΔΕ που θεσπίσθηκαν κατά την αμαρτωλή περίοδο είναι:

α. Η δέσμευση των οιονδήποτε καταθέσεων της επιχειρήσεως με το άνοιγμα των τραπεζικών των λογαριασμών, έστω και αν αυτές αντιπροσωπεύουν τα κεφάλαια κινήσεως της επιχειρήσεως και

β. Η αδρανοποίηση του ΑΦΜ της επιχειρήσεως ούτως ώστε αυτή να σταματήσει να λειτουργεί. Το πώς θα ζήσουν όμως οι μέχρι της ημέρας εκείνης εργαζόμενοι ή και αν αυτοί θα προστεθούν στον κατάλογο των ανέργων, φυσικά δεν απασχολεί τους ιθύνοντες.

Εδώ όμως ανακύπτει και το μεγάλο ερώτημα: Αν η ελεγχθείσα επιχείρηση δικαιωθεί στα διοικητικά δικαστήρια, που είναι σύνηθες φαινόμενο, αφού πάνω από 75% οι προσφυγές ευδοκιμούν ολικά ή μερικά, πώς θα αποκατασταθεί η προκληθείσα σε αυτήν ζημία;

Να λοιπόν γιατί ουδείς σώφρων επιχειρηματίας, Eλληνας ή αλλοδαπός, δεν κάνει επένδυση στην Ελλάδα, αλλά προτιμά τα Σκόπια, τη Βουλγαρία και την Τουρκία.

Tασος Nασοπουλος – Δικηγόρος παρ’ Α.Π. & ΣτΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή