ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Μαραθώνιος κινεί και την... ξενοδοχειακή αγορά

ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΥΣΟΥΝΗΣ

Στις πόλεις όπου πραγματοποιούνται Μαραθώνιοι, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία τις ημέρες των διοργανώσεων φθάνουν στο 100%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Θετικά λειτουργεί για την ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας η αυριανή διοργάνωση του Μαραθωνίου -στην οποία αναμένεται η συμμετοχή 35.000 δρομέων- αν και υπάρχουν περιθώρια ακόμη καλύτερων αποτελεσμάτων για τον τουρισμό της πρωτεύουσας σε μελλοντικές διοργανώσεις.

Αυτό αναφέρει στην «Κ» ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού Αλέξανδρος Βασιλικός, σημειώνοντας ότι σε άλλες πόλεις όπου πραγματοποιούνται Μαραθώνιοι οι πληρότητες στα ξενοδοχεία τις ημέρες των διοργανώσεων φθάνουν στο 100%. Ο Νοέμβριος από το 2007 έως το 2012 ήταν ένας μήνας με αρνητική πορεία για την ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας. Μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε τον Νοέμβριο του 2013. Ειδικότερα, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων, από 71,4% τον Νοέμβριο του 2007 έπεσε στο 42,6% τον Νοέμβριο του 2012, ενώ πέρυσι ανέβηκε στο 51,8% σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης. Η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση από 88,7 ευρώ τον Νοέμβριο του 2007 έπεσε στα 72,5 ευρώ πέρυσι. Από τη σύγκριση των μεγεθών των ετών 2007 με 2013 τον Νοέμβριο, προκύπτει ότι η πληρότητα μειώθηκε κατά 27,8% και η μέση τιμή κατά 18,2%.

Ο κ. Βασιλικός ευελπιστεί ότι τα μεγέθη στα ξενοδοχεία της Αθήνας τον φετινό Νοέμβριο θα αυξηθούν ακολουθώντας την ανοδική πορεία των προηγούμενων μηνών. Παράλληλα, τονίζει ότι τα ξενοδοχεία της πόλης κάθε Νοέμβριο υπολογίζουν στον Μαραθώνιο τον οποίο προβάλλουν στους πελάτες τους. Επίσης, προσθέτει ότι προϋπόθεση για να έχει τουριστικά οφέλη η Αθήνα από μια σημαντική εκδήλωση είναι η έλλειψη ταραχών, η αίσθηση ασφάλειας, η πολιτική σταθερότητα και η θετική εικόνα της. Από το 2007 έως το 2012, παρά τη διοργάνωση του Μαραθωνίου, τα μεγέθη των ξενοδοχείων τον Νοέμβριο ακολούθησαν αρνητική πορεία λόγω της δυσφήμησης που είχε υποστεί η πόλη στο εξωτερικό αλλά και της μη αξιοποίησης του ίδιου του γεγονότος. Ο κ. Βασιλικός θεωρεί ότι «ο Μαραθώνιος τηρεί τις προδιαγραφές να εξελιχθεί περαιτέρω αν αποκτήσει τη λάμψη και την προβολή που του αναλογεί και αν προωθηθεί είτε ως θεσμός είτε ως κορυφαία εκδήλωση τουριστικού, αθλητικού, πολιτιστικού ενδιαφέροντος της Αθήνας, μελετημένα και με σύγχρονους τρόπους».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ