ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στη δέκατη θέση της Ευρώπης το λιμάνι του Πειραιά

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σταθεροποιήθηκε στη 10η θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης λιμανιών ο Πειραιάς, με βάση τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό προκύπτει από τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2013 που ανακοίνωσε η Eurostat, καθώς το λιμάνι του Πειραιά εμφανίζεται 10ο στη σχετική κατάταξη, έχοντας διακινήσει συνολικά 3,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μια ετήσια αύξηση της τάξεως του 13,7%, που είναι και η υψηλότερη μεταξύ των 15 μεγαλύτερων λιμανιών της Γηραιάς Ηπείρου. Πλέον, ο Πειραιάς έχει διαμορφώσει σημαντική απόσταση από άλλα λιμάνια της Ευρώπης, όπως η Χάβρη στη Γαλλία, η Βαρκελώνη στην Ισπανία και η Γένοβα στην Ιταλία.

Μάλιστα, με δεδομένο ότι η ανάπτυξη αυτή συνεχίστηκε και το 2014, είναι πολύ πιθανό να έχει ήδη αναρριχηθεί ακόμα περισσότερο στη σχετική λίστα, καθώς δεν απέχει πολύ από την έβδομη θέση, που με βάση τα στοιχεία του 2013 κατέλαβε το λιμάνι της Τζόια Τάουρο στην Ιταλία με 3,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας όμως πτώση της τάξεως του 2% σε σχέση με το 2012. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσαν πρόσφατα ο ΟΛΠ και η Cosco Pacific, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), υπολογίζεται ότι κατά το 2014 διακινήθηκαν περίπου 3,55 εκατ. εμπορευματοκιβώτια από τις τρεις προβλήτες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτα Ι της ΟΛΠ και ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ).

Ταυτόχρονα, το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε και στη 18η θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης με βάση τον συνολικό όγκο των φορτίων που διακινήθηκαν. Ειδικότερα, από το λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 40,2 εκατ. τόνοι φορτίων το 2013, μέγεθος αυξημένο κατά 14,2% έναντι του προηγούμενου έτους, όταν είχαν διακινηθεί 35,2 εκατ. τόνοι. Ενδεικτικό της σημασίας που έχει πλέον ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων είναι ότι το 87% των φορτίων που διακινήθηκαν αφορούσε μεγάλα κοντέινερ, ενώ επιπλέον 10% αφορούσε οχήματα και φορτηγά. Με βάση τα εν λόγω στοιχεία, ο ρυθμός ανάπτυξης του Πειραιά ήταν ο δεύτερος υψηλότερος το 2013, πίσω μόνο από το λιμάνι του Αμστερνταμ (βρίσκεται στην τέταρτη θέση της σχετικής κατάταξης), όπου καταγράφηκε ετήσια αύξηση κατά 33,9%. Ετσι, αναρριχήθηκε έξι θέσεις σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, όταν και βρισκόταν στην 24η θέση.

Συνολικά από τα λιμάνια της Ελλάδας διακινήθηκαν 161 εκατ. τόνοι φορτίων το 2013, μέγεθος που μας κατατάσσει στη 10η θέση της Ευρώπης, πίσω από τη Σουηδία (161,6 εκατ. τόνοι). Στην κορυφή βρίσκεται η Ολλανδία με 548,4 εκατ. τόνους, ενώ ακολουθούν η Μεγ. Βρετανία με 503 εκατ. τόνους και η Ιταλία με 457,1 εκατ. τόνους αγαθών. Οσον αφορά την κατανομή των φορτίων που διακινήθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια, προκύπτει ότι το 38% αφορούσε υγρά φορτία (πετρελαιοειδή, υγροποιημένο φυσικό αέριο κτλ.), το 31% ήταν εμπορευματοκιβώτια και το 21% ήταν ξηρό χύδην φορτίο (π.χ. σιδηρομετάλλευμα, άνθρακας, σιτηρά κτλ.).

Οσον αφορά τη διακίνηση επιβατών, το πορθμείο Περάματος - Σαλαμίνας (Παλούκια) παρέμεινε στην τρίτη θέση της Ευρώπης, καθώς μέσω αυτού διακινήθηκαν 10,7 εκατ. επιβάτες, μέγεθος μικρότερο κατά 6,2% έναντι του 2012. Αντίστοιχα, ο Πειραιάς βρίσκεται στη 10η θέση, καθώς ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν από τα πλοία της ακτοπλοΐας άγγιξε τα 7,7 εκατ. (αφιξοαναχωρήσεις), μέγεθος μειωμένο κατά 2,7% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ