Μ. Πλισέτσκαγια: Η απόλυτη πρίμα μπαλαρίνα που μάγευε το κοινό

Μ. Πλισέτσκαγια: Η απόλυτη πρίμα μπαλαρίνα που μάγευε το κοινό

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Θυμάμαι τη ζωή μου σαν να περνάει μπροστά μου με ταχύτητα. Σκέφτομαι τα πάντα. Τις πρεμιέρες, τα λουλούδια, τους τσακωμούς, το μίσος, την αγάπη, τις συναντήσεις, τις βαλίτσες, την καθημερινή δουλειά, τον χορό, τη χαρά του χορού. Δεν φοβήθηκα ποτέ τους εχθρούς μου. Δεν ονειρεύομαι. Ζω». Αυτά ήταν μερικά από τα λόγια της Μάγια Πλισέτσκαγια, στη συνέντευξη που είχε δώσει στην «Κ» λίγο πριν από το γκαλά μπαλέτου «Ave Maya», που επρόκειτο να παρουσιαστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, στο Ηρώδειο. Η βραδιά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και το αθηναϊκό κοινό έμεινε με την ελπίδα ότι θα ανακοινωνόταν μια νέα ημερομηνία, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε. Θα ήταν η ευκαιρία μας να χαιρετήσουμε για τελευταία φορά έναν μύθο του κλασικού μπαλέτου, την «απόλυτη πρίμα μπαλαρίνα» Μάγια Πλισέτσκαγια, η οποία θα ερχόταν στην Ελλάδα με τον πολυαγαπημένο σύζυγό της, Rodion Schendrin, ειδικά για την παράσταση. «Κανείς δεν έχει έναν άντρα σαν τον δικό μου», μου είχε πει στη συνέντευξή της. «Δεν έχω ξαναδεί μια τέτοια σχέση, ούτε στα βιβλία».

Η Μάγια Πλισέτσκαγια άφησε την τελευταία της πνοή το Σάββατο (2/5), σε ηλικία 89 ετών. Θυμάμαι μικρή, τη δεκαετία του ’80, να προσπαθώ να δω από μια επαρχιακή τηλεόραση, με κακό σήμα, τη ζωντανή αναμετάδοση της τελευταίας της παράστασης στο Ηρώδειο. Το συναίσθημα ότι παρακολουθούσα ένα από τα ιερά τέρατα του χορού το κρατώ έως σήμερα, όπως και όλοι όσοι είχαν την ευκαιρία να τη δουν ζωντανά να χορεύει τότε. Ο τρόπος που αφηνόταν στον χορό, παρά την ηλικία της, έδινε το στίγμα του μεγαλείου μιας σπουδαίας χορεύτριας.

«Ποτέ δεν χρειάστηκε να κάνω θυσίες για να γίνω μπαλαρίνα. Χόρευα πάντα για το κοινό», ανέφερε στη συνέντευξη μας. Η ζωή της Μάγια Πλισέτσκαγια ήταν, πράγματι, μυθιστορηματική.

Γεννήθηκε στις 20 Νοεμβρίου 1925 στη Μόσχα και το 1934 μπήκε στη σχολή μπαλέτου των Μπολσόι, όπου τράβηξε αμέσως την προσοχή των δασκάλων της με το ταλέντο της. Το 1937, ο πατέρας της συνελήφθη και εκτελέστηκε, ενώ η μητέρα της εστάλη σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Τη Μάγια Πλισέτσκαγια ανέλαβε η θεία της Sulamith Messerer, χορεύτρια των Μπολσόι. Χόρεψε στα Μπολσόι από μικρή ηλικία και το 1945 έγινε μπαλαρίνα της ομάδας, οπότε ξεκίνησε να χορεύει όλους τους πρωταγωνιστικούς ρόλους των μεγάλων μπαλέτων. Η θεατρικότητα και η εντυπωσιακή της προσωπικότητα έκαναν κάθε ερμηνεία της μοναδική. Ομως, πέρασαν πολλά χρόνια μέχρι να της επιτραπεί να χορέψει στο εξωτερικό. Ηταν το 1959, όταν τα Μπολσόι εμφανίστηκαν στη Νέα Υόρκη, ένα χρόνο μετά τον γάμο της με τον συνθέτη Rodion Schendrin, που η Πλισέτσκαγια ανέβηκε σε μια σκηνή της Δύσης και αναγνωρίστηκε διεθνώς. Στη συνέχεια της πορείας της, η Μάγια Πλισέτσκαγια χορογράφησε, δούλεψε με τον Μορίς Μπεζάρ, χόρεψε μέχρι, σχεδόν, τα εβδομήντα της χρόνια και απέσπασε πολλά βραβεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή