Χωματερές οι νησίδες στην Αθήνα

Χωματερές οι νησίδες στην Αθήνα

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λεωφόρος Κηφισίας, στο ύψος του παλαιού εργοστασίου της ΗΒΗ. Η νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα της λεωφόρου έχει μετατραπεί σε πραγματική χωματερή: χαρτόκουτα, πλαστικές σακούλες, μπουκάλια, αφίσες, αποτσίγαρα και ξεραμένα χόρτα πνίγουν τα λιγοστά φυτά, δίνοντας μια απωθητική και απαράδεκτη τριτοκοσμική εικόνα. Η ίδια κατάσταση επαναλαμβάνεται στις περισσότερες μεγάλες λεωφόρους της πρωτεύουσας. Αιτία, εκτός από την απουσία παιδείας στους οδηγούς, η καθυστέρηση στον διαγωνισμό που διεξήχθη με αντικείμενο τη φροντίδα των νησίδων. Η Περιφέρεια Αττικής υπόσχεται ότι το πρόβλημα θα λυθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Συνήθως παραμελημένες μέσα στη ζωή μιας μεγαλούπολης, οι νησίδες κυκλοφορίας επιτελούν ένα σημαντικό έργο. Οχι μόνο βελτιώνουν τις συνθήκες οδικής ασφάλειας, διαχωρίζοντας δύο αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας, αλλά λειτουργούν παράλληλα ως μικρές εστίες πρασίνου, προσφέροντας σκίαση στον δρόμο, συγκρατώντας τη σκόνη και περιορίζοντας την ηχορρύπανση των πολύβουων δρόμων.

Ομως τα τελευταία χρόνια μένουν συχνά αφρόντιστες. Οι διαγωνισμοί προκηρύσσονται με καθυστέρηση ή καθυστερούν να ολοκληρωθούν, αφήνοντάς τες για μεγάλα χρονικά διαστήματα στην τύχη τους. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και σήμερα. Η προηγούμενη σύμβαση έληξε στις αρχές του περασμένου χειμώνα και η νέα δεν έχει ακόμα υπογραφεί. Οπως εξηγεί στην «Κ» ο αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, Χρήστος Καραμάνος, ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί για τη φροντίδα των νησίδων αποδείχθηκε ιδιαίτερα προβληματικός. «Η διακήρυξη ήταν πολύ λεπτομερής, λειτουργώντας τελικά σε βάρος του υγιούς ανταγωνισμού. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, ήταν ότι σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό… υπέβαλαν ένσταση εναντίον όλων! Η εξέλιξη του διαγωνισμού ήταν λοιπόν αναγκαστικά πολύ αργή».

Η περιφέρεια έκρινε ότι η ακύρωση του διαγωνισμού θα οδηγούσε σε μεγάλες καθυστερήσεις και έτσι συνέχισε με τον υφιστάμενο. «Το έργο είχε αρχικό προϋπολογισμό 5,5 εκατ. ευρώ. Το σημαντικό είναι ότι καταφέραμε να πάρουμε έκπτωση 60%, όταν ο ανάδοχος του προηγούμενου διαγωνισμού είχε προκριθεί με έκπτωση μόλις 13%. Η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει εντός των επομένων 15 ημερών».

Η νέα εργολαβία αφορά σχεδόν όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες της πρωτεύουσας (λ.χ. λεωφόροι Κηφισίας, Μεσογείων, Κατεχάκη, Αθηνών, Πέτρου Ράλλη). Στο αντικείμενό της περιλαμβάνεται ο καθαρισμός των νησίδων, η επισκευή των διαζωμάτων και η περιποίηση του πρασίνου. Οπως εκτιμά ο κ. Καραμάνος, θα χρειαστούν περίπου δύο μήνες για την ομαλοποίηση της κατάστασης. Μέχρι τότε, υπόσχεται, συνεργεία της περιφέρειας θα παρεμβαίνουν στα πιο προβληματικά σημεία (τις ημέρες αυτές εργάζονται στη λεωφόρο Ποσειδώνος). Να σημειωθεί ότι πολλοί δήμοι, όπως ο Δήμος Αθηναίων, καταβάλλουν και αυτοί προσπάθεια για τον καθαρισμό των νησίδων, χωρίς βέβαια να έχουν αρμοδιότητα (βλ. «Κ» 19.4.15). Η αρμοδιότητα ανήκει στη ΔΚΕΣΟ (Διεύθυνση Κατασκευής Εργων Συντήρησης Οδοποιίας), που υπαγόταν στο υπουργείο Υποδομών έως το 2011, οπότε και μετακινήθηκε στην Περιφέρεια Αττικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή