Η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα είναι το φαγητό της

Η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα είναι το φαγητό της

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν θυμάμαι πότε ξεκίνησε το χούι, αλλά τα τελευταία χρόνια η πρώτη ερώτηση στους φίλους που γυρίζουν από ταξίδια εντός ή εκτός των τειχών είναι «φάγατε καλά;». Ιδιο άγχος και με τους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας: θα έφαγαν άραγε καλά ή θα κακόπεσαν; Στο μυαλό μου ένα ωραίο δείπνο μπορεί να σε αποζημιώσει από την ταλαιπωρία του ποδαρόδρομου, η δοκιμή των γευστικών μυστικών μιας πόλης –και δη το φαγητό του δρόμου– μπορεί ακόμη και να υποκαταστήσει την επίσκεψη σε ένα μουσείο. Υπάρχει καλύτερη διαφήμιση ενός τόπου από το φαγητό του;

Δεν είμαι η μόνη «τρελή». Ο γευστικός ή γαστρονομικός τουρισμός αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια ραγδαία σε όλο τον κόσμο, με όλο και περισσότερους να επιλέγουν προορισμούς με βάση τις γευστικές εμπειρίες που μπορούν να τους προσφέρουν. Είναι απορίας άξιον γιατί η χώρα μας με την κουζίνα των δεκάδων αποχρώσεων δεν έχει ανεβεί ακόμη σε αυτό το άρμα (μόλις πρόσφατα άρχισε να εντάσσεται ελληνικό πρωινό στα ξενοδοχεία μας). Ωστόσο, κάποιες προσπάθειες αξίζουν αναφοράς. Πριν από λίγες ημέρες, στο πλαίσιο προσέλκυσης Γάλλων τουριστών, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με το Marketing Greece προσκάλεσε και φιλοξένησε τρεις Γαλλίδες δημοσιογράφους που αρθρογραφούν σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της χώρας (Figaro magazine, Le Point, Lui magazine, Le Bottin gourmand), καθώς και δύο γνωστές μπλόγκερ με χιλιάδες φόλοουερ. Μεταξύ άλλων, οι δημοσιογράφοι ξεναγήθηκαν σε οινοποιεία, δοκίμασαν τα τοπικά κρασιά και απόλαυσαν γεύμα με φρέσκα θαλασσινά. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού οι δύο μπλόγκερ «ανέβασαν» πάνω από 25 ποστ, τα οποία συγκέντρωσαν συνολικά 2.500 likes. Αναχωρώντας για τη Γαλλία, δήλωσαν «εντυπωσιασμένοι με το φαγητό».

Ταυτόχρονα, εδώ και λίγες εβδομάδες, βρίσκεται σε εξέλιξη ακόμη μία προσπάθεια για την ανάδειξη της Ελλάδας ως μέγα γαστρονομικού προορισμού, αυτή τη φορά με όχημα τον κινηματογράφο. Οπως ανακοινώθηκε στη διάρκεια των Ημερών Γαστρονομίας που διοργανώθηκαν από τις 22-24 Μαΐου στο Μουσείο Μπενάκη, το Διεθνές Φεστιβάλ Γαστρονομικού Κινηματογράφου της Αθήνας, το μόνο γαστρονομικό φεστιβάλ της Νότιας Ευρώπης, πρόκειται τον ερχόμενο Ιούνιο να φιλοξενηθεί στο Los Angeles Greek Film Festival, ένα θεσμό διεθνούς κύρους που αναδεικνύει νέους Ελληνες κινηματογραφιστές. Θα είναι η πρώτη φορά που το LAGFF θα πραγματοποιήσει αφιέρωμα στον ελληνικό γαστρονομικό κινηματογράφο, που θα πλαισιωθεί από παράλληλες εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή Ελλήνων σεφ και παραγωγών εκλεκτών προϊόντων της χώρα μας.

Ηδη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Reason To και εκ των διοργανωτών του Γαστρονομικού Φεστιβάλ της Αθήνας κ. Γιάννης Γουρτζελάς ταξίδεψε στο Λος Αντζελες προκειμένου να οριστικοποιήσει τη συμφωνία και να κάνει ανοιχτή πρόσκληση σε δημιουργούς για την υποβολή μεγάλου ή μικρού μήκους έργων σχετικά με τη γαστρονομία, τα οποία θα προβληθούν στα δύο φεστιβάλ τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2016. «Είναι μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να αναδειχθεί ως τουριστικός προορισμός», λέει ο κ. Γουρτζελάς στην «Κ». «Θα βρεθούμε στην καρδιά του παγκόσμιου κινηματογράφου, το Λος Αντζελες, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να προβάλουμε ξεχωριστά προϊόντα από την Ελλάδα από παραγωγούς και φορείς».

Οπως λέει, ήδη το ενδιαφέρον είναι μεγάλο από δημιουργούς και τους διοργανωτές των θεσμών. «Το έδαφος είναι γόνιμο. Η δυτική ακτή των ΗΠΑ και λόγω κλίματος είναι πολύ θετικά διακείμενη προς την Ελλάδα, ενώ όλοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για την επόμενη μέρα στη χώρα. Εμείς ενδιαφερόμαστε να υπάρξει ένας σωστός δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των δύο χωρών μέσω του πολιτισμού της γαστρονομίας και του κινηματογράφου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή