Βραδιές οινογνωσίας στο Αμβούργο

Βραδιές οινογνωσίας στο Αμβούργο

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για πολλές δεκαετίες οι Γερμανοί σιγοτραγουδούσαν το δημοφιλές «Griechischer Wein» (ελληνικό κρασί), χωρίς ωστόσο να πίνουν παράλληλα ένα ποτηράκι ξινόμαυρο ή ασύρτικο. «Είναι οξύμωρο, αλλά αυτό ίσχυε και στη δική μας περίπτωση» διηγείται στην «Κ» ο Γερμανός εισαγωγέας αποκλειστικά ελληνικών κρασιών, Ralph Urban. «Κάναμε διακοπές στην Ελλάδα με τη γυναίκα μου αδιάκοπα από το 1999, αλλά παραγγέλναμε πάντοτε με το φαγητό μας μπίρα». Η στροφή στις συνήθειές τους έγινε από μια καθιερωμένη επίσκεψη στην κάβα της γειτονιάς τους, στο Αμβούργο. «Ηταν παραμονή των ετήσιων διακοπών μας και ο καταστηματάρχης μας ζήτησε ως χάρη να του φέρουμε από την Ελλάδα βιολογικό κρασί για να δοκιμάσει, καθώς δεν κυκλοφορούσαν καθόλου στη Γερμανία τέτοιες ετικέτες» θυμάται ο κ. Urban.

Ετσι, όταν «προσγειώνονται» στην Κρήτη δοκιμάζουν δύο ποτήρια κρασί από την ποικιλία λιάτικο και την επόμενη μέρα κιόλας το ζευγάρι των Γερμανών φτάνει στο βιολογικό αμπελώνα του Νίκου Δουλουφάκη, στις Δάφνες. «Δοκιμάσαμε όλες τις ποικιλίες του, τις βρήκαμε εξαιρετικές». Στο σημείο αυτό, ο Αμβουργέζος λάτρης του κρασιού, όταν μιλάει σε φίλους, συμπληρώνει, «εκείνη την ημέρα η ζωή μου άλλαξε». Σύμφωνα με τον ίδιο, που εργάζεται πάντοτε στον κλάδο του μάρκετινγκ μεγάλης πολυεθνικής, «ο συνδυασμός ενός ποτηριού ξινόμαυρου, ντομάτας και ελιάς είναι μια μοναδική εμπειρία».

Ετσι, λοιπόν, το 2010 το ζεύγος Urban φέρνει τις πρώτες φιάλες στη Γερμανία. Ακολουθούν δύο χρόνια επιμορφώσεων και προετοιμασιών. Σημειώνεται ότι μέχρι πρόσφατα μόνο 8% της ελληνικής παραγωγής εξαγόταν, ενώ η γερμανική αγορά έβριθε γαλλικών και ιταλικών κρασιών. Το ζευγάρι θέτει ως προτεραιότητα τις B2B συναλλαγές, ενώ δείχνει μια ιδιαίτερη προτίμηση στα μικρά οινοποιεία της Ελλάδας. Το μεγάλο «στοίχημα», βέβαια, μέχρι και σήμερα είναι να πείσουν τα ελληνικά εστιατόρια στη Γερμανία να εισάγουν στο μενού εμφιαλωμένα ελληνικά κρασιά, αφήνοντας κατά μέρος το χύμα κρασί. «Απαιτείται αρχικά να υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης με τον μαγαζάτορα» περιγράφει ο ίδιος, «εν συνεχεία ακούγοντας από τα χείλη ενός Γερμανού τόσο εγκωμιαστικά σχόλια για ένα ελληνικό προϊόν, ενεργοποιείται συχνά η ελληνική περηφάνια και… μεταπείθονται».

Για το ευρύ κοινό εγκαινίασαν δύο e-shops, το www.wineandnature.com, που λειτουργεί από το 2012 και το griechenland-wein.de, που ξεκινήσει προ ολίγων μηνών. Ο κάθε χρήστης «γκουγκλάρει» ανάλογα με τις προτεραιότητές του, έτσι για άλλους συγκριτικό πλεονέκτημα είναι ο τρόπος καλλιέργειας, για άλλους η χώρα προέλευσης. Οι ενδιαφερόμενοι δεν προέρχονται μόνον από τη Γερμανία, αλλά και από την Αυστρία, την Ολλανδία. «Πελάτες μας είναι κυρίως η ανώτερη μέση τάξη, ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι» σημειώνει, «αλλά και πολλοί ταξιδιώτες, που είχαν μόλις επιστρέψει από διακοπές στην Ελλάδα». Πώς τους αναγνωρίζει κανείς, όμως, από μια απρόσωπη αναζήτηση στο Διαδίκτυο; «Ψάχνουν δημοφιλή κρασιά, που έχουν δοκιμάσει το καλοκαίρι». Σύμφωνα, άλλωστε, με τον ίδιο, «όποιος έχει επισκεφθεί δύο φορές στην Ελλάδα, μετά δεν μπορεί να πάψει να έρχεται». Το ίδιο μοιάζει να ισχύει και με τα κρασιά. «Οταν ανοίγεις ένα μπουκάλι ελληνικό κρασί, διαπιστώνεις ότι αυτό που μέχρι πρόσφατα δοκιμάζαμε στη Γερμανία ως ελληνικό κρασί ήταν ένας… μύθος» εξηγεί ο κ. Urban, αναφερόμενος στην ευρέως γνωστή ρετσίνα.

Μέλημά τους, βέβαια, δεν είναι μόνο οι πωλήσεις, αλλά η διάδοση της γνώσης και η δημιουργίας μιας νέας «μόδας». Στο πλαίσιο αυτό οργανώνουν βραδιές οινογνωσίας του ελληνικού κρασιού, σεμινάρια προς οινόφιλους, cooking shows, πολιτιστικές εκδηλώσεις με θέμα το κρασί, όπου επιφανείς Ελληνες έκαναν την παρουσίαση. Το 2013 έστησαν τις περίφημες «Dionysos Days». Παράλληλα, έχουν προσθέσει στο εμπόρευμά τους, μέλι, ελαιόλαδο και ελιές. Αντίστοιχα, το ζεύγος Urban, που έχει γίνει πρεσβευτής της χώρας μας χωρίς να έχει κανένα συγγενικό δεσμό με την Ελλάδα, συνεχίζει να «χαρτογραφεί» τον ελληνικό αμπελώνα, ταξιδεύοντας σε όλη την Ελλάδα και δοκιμάζοντας διαφορετικές ποικιλίες. «Παρών», μάλιστα, έδωσε εσχάτως στο 2ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων, που έλαβε χώρα στο Λιτόχωρο με πρωτοβουλία του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου. Ενδέχεται, λοιπόν, η λίστα με τα 19 οινοποιεία να εμπλουτιστεί με μια ακόμα ετικέτα βορειοελλαδίτικης προέλευσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή