Ολα για το… μίσος των παιδιών!

Ολα για το… μίσος των παιδιών!

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η γαλλική κωμωδία συνεχίζει να μας εκπλήσσει θετικά και το φετινό καλοκαίρι, μετά την «Οικογένεια Μπελιέ» και το «Μην ενοχλείτε παρακαλώ» ήρθε η σειρά του «Με τον μπαμπά ή τη μαμά;». Ευχάριστη ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Μαρτέν Μπουρμπουλόν, που είχε την τύχη να συνεργαστεί με τους σεναριογράφους Αλεξάντρ ντε Λα Πατελιέ και Ματιέ Ντελαπόρτ («Για όλα φταίει τ’ όνομά σου»). Η παροιμιώδης γαλλική φλυαρία μετατράπηκε σε ξέφρενη και ολίγον μαύρη κωμωδία. Φανταστείτε ένα σκρούμπολ α λα γαλλικά. Ενας τέλειος γάμος γίνεται ναρκοπέδιο για τα παιδιά, καθώς οι μοντέρνοι σύζυγοι ζώνονται τα όπλα για να αρχίσει ο μεταξύ τους πόλεμος.

Οταν τα παντρεμένα ζευγάρια χωρίζουν επεισοδιακά, η τελική μονομαχία συνήθως γίνεται για το ποιος από τους δύο συζύγους θα έχει την κηδεμονία των παιδιών (πείτε το και εξουσία). Εδώ, όμως, η πρωτοτυπία έγκειται στο ό,τι σφάζονται για να απαλλαγούν από τον ρόλο του κηδεμόνα. Το βάρος των παιδιών λειτουργεί σαν τροχοπέδη για τις ήδη επιτυχημένες καριέρες τους, αλλά και για το ανέμελο ξεκίνημα της νέας ζωής τους. Τα παιδί δέχεται σφαλιάρες στον δρόμο προς την εφηβεία, καθώς οι γονείς πορεύονται «σουρεαλιστικά» προς την ενηλικίωση.

Παιδί στη θάλασσα!

Ο Βενσάν και η Φλοράνς έχουν ό,τι ονειρεύεται ο μέσος μικροαστός: επαγγελματική καριέρα που τονίζει την αυτοπεποίθησή τους και τους προσφέρει άνετη ζωή. Ζουν σε ένα σπίτι, δείγμα μοντέρνας αρχιτεκτονικής,

στην εξοχή της Νορμανδίας.

Ο Βενσάν είναι φτασμένος γυναικολόγος. Ισως και λίγο ιδεαλιστής. Θέλει να διακόψει την καθημερινή του ρουτίνα και να πάει στην Ταϊτή με τους γιατρούς χωρίς σύνορα. Στην πραγματικότητα έχει ανάγκη το διάλειμμα, ίσως και τη φυγή, καθώς πλησιάζει η κρίση της μέσης ηλικίας. Η σχέση του με μια μικρή νοσοκόμο συντηρεί ψευδαισθήσεις.

Η λεπτοκαμωμένη Φλοράνς, σε αντίθεση με τον σύζυγό της που δείχνει άνετος και σίγουρος ότι ελέγχει τα πράγματα, φαντάζει νευρωτική. Στην πραγματικότητα είναι ανταγωνιστική και πολύ σκληρή για να πεθάνει.

Είναι μηχανικός, διευθύντρια σε ένα αιολικό πάρκο στα ανοιχτά της θάλασσας. Μια μέρα, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, που την καλοβλέπει, της ζητάει να αναλάβει επικεφαλής σε ένα άλλο πάρκο στη Δανία για να βάλει τα πράγματα σε τάξη.

Ο Βενσάν και η Φλοράνς, που έχουν ήδη πάρει την απόφασή τους να χωρίσουν γιατί έσβησε ο έρωτας (στις πρώτες σκηνές τους βλέπουμε να συζητούν για το πώς θα το πουν στα τρία παιδιά τους), τα κάνουν θάλασσα όταν έρχεται η ώρα να μοιράσουν ό,τι απέκτησαν στην κοινή τους ζωή. Ο τέλειος γάμος τους ναυάγησε και αυτοί, έχοντας ήδη μπει στις σωσίβιες βάρκες, ρίχνουν το έρμα, τα παιδιά τους, στο νερό!

Αρσενικό – θηλυκό

Τη δεκαετία του ’30 εμφανίστηκε στο Χόλιγουντ το σκρούμπολ, ένα είδος κωμωδίας με βασικά χαρακτηριστικά την έντονη δράση, τους αστείους και κοφτούς διαλόγους, τα ερωτικά μπερδέματα και κυρίως τη σύγκρουση αρσενικού – θηλυκού. Ταινία – ορόσημο του είδους είναι το «Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη» του Χάουαρντ Χοκς το 1938. Ο πόλεμος των δύο φύλων προσαρμόστηκε στη γενικότερη αντίληψη του Χοκς για τη γυναίκα, που άλλοτε είναι μια πρόσκαιρη σκοτούρα για τον άντρα και άλλοτε καταστροφικός εισβολέας στον κόσμο του.

Μισόν αιώνα μετά, στον «Πόλεμο των Ρόουζ», στη μαύρη κωμωδία του Ντάνι ΝτεΒίτο, το κλασικό σκρούμπολ εκτέθηκε έντονα στον σαρκασμό. Ενας τελειόφοιτος του Χάρβαρντ και μια απόφοιτος Λυκείου ερωτεύονται κεραυνοβόλα. Ο γάμος, που θα επισφραγίσει τον έρωτά τους, φαντάζει συναρπαστικός. Κάποια στιγμή, όμως, ξεσπάει σαν ξαφνικός κεραυνός ο πόλεμος, που είναι μεταξύ τους και μέχρι θανάτου.

Στο σημερινό «Με τον μπαμπά ή τη μαμά;», που μας θύμισε τον «Πόλεμο των Ρόουζ», η σύγκρουση της Φλοράνς και του Βενσάν είναι ένας πόλεμος χαρακωμάτων με τα παιδιά εκτεθειμένα στη ζώνη του πυρός.

Ενα άγριο, σχεδόν σοκαριστικό δράμα κρύβεται επιμελώς κάτω από το χαλί της ηθογραφικής κωμωδίας. Το «αίσιο» τέλος για αυτό τον τέλειο γάμο θα ’ταν το «τέλειο» διαζύγιο, αυτό που θα εξασφάλιζε την πλήρη ελευθερία στους μοντέρνους και εγωιστές συζύγους.

Δείτε

Με τον μπαμπά ή τη μαμά; (Papa ou maman, 2014)

Γαλλική κωμωδία του Μαρτέν Μπουρμπουλόν. Ο Βενσάν και η Φλοράνς αποφασίζουν πολιτισμένα να χωρίσουν ύστερα από 15 χρόνια κοινής ζωής. Δεν αντέχουν άλλο τον γάμο τους χωρίς ερωτικό πάθος. Επειτα από αναβολές το ανακοινώνουν στα παιδιά τους. Παράλληλα, τους μεταθέτουν την ευθύνη να αποφασίσουν αυτά με ποιον από τους δύο θέλουν να ζήσουν. Τα παιδιά υπεκφεύγουν και έτσι ξεσπά πόλεμος ανάμεσα στον Βενσάν και την Φλοράνς, ομολογουμένως πρωτότυπος για τέτοιου είδους διαφορές. Ο καθένας από τους δύο γονείς κάνει ό,τι μπορεί για το… μίσος των παιδιών του! Τα γιαουρτώνουν, τα κουρεύουν με την ψιλή, ρίχνουν απορρυπαντικό πιάτων στο φαγητό τους… Παίζουν: Λοράν Λατίφ, Μαρίνα Φουά, Αλεξάντρ Ντερουσό, Αννα Λεμαρσάν, Ακίλ Ποτιέ. (Προβάλλεται στους κινηματογράφους).

Ο πόλεμος των Ρόουζ (The War of the Roses, 1989)

Ενα απόλυτο άρλεκιν μετατράπηκε σε γκραν γκινιόλ… κωμωδία χάρη στον δαιμόνιο Ντάνι ΝτεΒίτο. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Μάικλ Ντάγκλας και η Κάθλιν Τέρνερ (φωτ.) (Σε dvd).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή