Ανδρέας Κοντέλλης, επιστροφή στη Λήμνο, για μια νέα ζωγραφική ανάγνωση του τόπου

Ανδρέας Κοντέλλης, επιστροφή στη Λήμνο, για μια νέα ζωγραφική ανάγνωση του τόπου

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν ένας ζωγράφος αποφασίζει να αποτυπώσει στον καμβά τον τόπο καταγωγής του, τότε η διαδικασία αποκτά αυτόματα μια διαφορετική ανάγνωση. Ο Ανδρέας Κοντέλλης, ένας χαρισματικός καλλιτέχνης, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη και εξερευνά την αγαπημένη του Λήμνο, με τη φόρτιση των βιωμάτων του. Και από τις αρχές Αυγούστου παρουσιάζει τη δουλειά του στον νέο χώρο τέχνης «Αποθήκη» στη Μύρινα, που διανύει φέτος την παρθενική του χρονιά.

Στην έκθεση κάνει στην ουσία μια επανασύνδεση με τα παιδικά του χρόνια, τα οποία πέρασε στο νησί. Με μυρωδιές, τοπία, ανθρώπους και πρωτίστως με την αίσθηση του ανήκειν. Δεν είναι τυχαίο ότι τα έργα αυτά είναι σαν εικονογράφηση στο προσωπικό του ημερολόγιο. Και τα λόγια του που συνοδεύουν τους πίνακες από το εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου είναι ενδεικτικά για την προσωπική αυτή σχέση.

Να, τι γράφει: «Το φως, ο ήλιος, η φωτάγεια και η αντηλιά. Το χρυσό και το μπλε. Η Λήμνος των καλοκαιριών είναι αυτή η ευδαιμονική σχέση του δικού της εκτυφλωτικού κίτρινου που διατρέχει τους λόφους κατά κύματα και πλημμυρίζει τους κάμπους της ενδοχώρας και του μαγνητικού μπλε, του μυστηριώδους της θάλασσας.

Ο αέρας του μεσημεριού αλλοιώνει το τοπίο που φλέγεται καθώς το αυτοκίνητο χαράζει τις γνωστές διαδρομές προς Γομάτι, Παρθενόμυτο, Κέρος, Νεφτίνα. Η βουτιά. Το βύθισμα στο χάος, στη σιωπή, στη διάφανη ακινησία. Μια βαθιά ανάσα, καθώς βγαίνεις άλλος, όπως τότε… Η άμμος, οι φίλοι με τα γέλια τους, τα ρούχα σκόρπια.

Οι στιγμές της μυσταγωγίας στην αμμουδιά, καθώς οι ώρες πάνε στο ηλιοβασίλεμα. Το άρωμα από τις πικροδάφνες και τις λυγαριές, το ιώδιο και ο ίδιος άχρονος ήχος των κυμάτων. Αλλη μια βουτιά στον δρόμο του ήλιου, πριν φύγουμε για τη μακρινή ταβέρνα με τις σανίδες, τις καλαμιές και τις λάμπες στη σειρά, ή την πλατεία με τις πλάκες και τις μουριές στου Γιώργη και στου μπαρμπα-Μενέλαου, στου Γρηγοράκη και στην κυρα-Ελευθερία, στον Σταύρο και στον Παναγιώτη. Λευκό κρασί Λήμνου με αμπελοφάσουλα, ψητό χταπόδι με ούζο και κρίταμα, αχινούς και αχιβάδες».

Γεννημένος στην Αθήνα το 1966, ξεκίνησε μαθήματα ζωγραφικής με τον Βρασίδα Βλαχόπουλο από το 1982 έως το 1984. Φοίτησε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1984-1990), μαθητεύοντας πλάι στον Παναγιώτη Τέτση. Το 2000, έπειτα από τετραετή υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών, έλαβε Master of Art in Fine Art, στο Middlesex University του Λονδίνου. Είναι από τους ζωγράφους που τόλμησαν να δοκιμάσουν και άλλα μέσα, όπως η φωτογραφία, δεν αρκέστηκε στην επανάληψη και δεν φοβήθηκε το συναίσθημα. Η έκθεσή του στη Λήμνο θα διαρκέσει έως και τις 6 Σεπτεμβρίου.

ΤΗΛΕΦΟΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή