ΕΛΛΑΔΑ

Μπλόγκερ αναζητούν την πολυτελή Αθήνα

ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

Ο Terry Lee (δεξιά) στο Κολωνάκι με τον Κωστή Καβουλάκο, τον «ντόπιο» που ανέλαβε να δείξει τη δική του Αθήνα στο ζευγάρι των μπλόγκερ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Τουρισμός

«H ιστορία είναι παράξενο πράγμα. Οι περισσότεροι τη θεωρούμε κάτι δεδομένο. Δεν σκεφτόμαστε, ξοδεύουμε χρόνο να αναλογιστούμε ότι κάθε λεπτό της ζωής μας δημιουργούμε τη δική μας ιστορία. Και σε μερικές εκατοντάδες χρόνια αυτή θα είναι η ιστορία που θα παρουσιάζεται ως αρχαία Ιστορία». Τις σκέψεις καταγράφει η Sarah Lee στο blog της μετά την επίσκεψή της στο μουσείο της Ακρόπολης. Ενα μοντέρνο -αρχιτεκτονικά κτίριο- στο κέντρο της σημερινής Αθήνας, που στεγάζει τα απομεινάρια της καθημερινής ζωής της αρχαίας πόλης. «Στους γυάλινους “τοίχους” του μουσείου καθρεφτίζεται ένα κτίριο του 1940» γράφει η Sarah Lee.

«Eίχαμε πολύ καλό ξεναγό» απαντά η Sarah στην ερώτησή μου για τις πληροφορίες που αναφέρει στο blog της σχετικά με το μουσείο. «Δεν συμπαθώ τα μουσεία» παραδέχεται, «όταν ταξιδεύω προτιμώ τις βόλτες στην πόλη, θέλω να ζω τον ρυθμό του μέρους που επισκέπτομαι, όμως το μουσείο της Ακρόπολης είναι συναρπαστικό. Ηταν σαν βόλτα στην αρχαία Αθήνα».

Τους συνάντησα μαζί με τον άντρα της, Terry Lee να γευματίζουν στο εστιατόριο New Taste του New Hotel στη Φιλελλήνων, λίγο πριν «φύγουν» για μια μικρή κρουαζιέρα στις παραλίες της Αττικής. Η Sarah κρατούσε μόνο μια σακούλα από την πρωινή τους εξόρμηση στο Mac Arthur Glen. «Εδειξα αυτοσυγκράτηση» λέει χαμογελώντας. Είναι η τρίτη και τελευταία μέρα που το ζευγάρι των travel bloggers βρίσκεται στην Αθήνα. Ως προσκεκλημένοι του Δήμου Αθηναίων έχουν αναλάβει την υποχρέωση να απολαύσουν το πολυτελές πρόσωπο της πόλης και μετά να το παρουσιάσουν στους αναγνώστες τους. «Θα λέγατε ότι η Αθήνα μπορεί να είναι ένας προορισμός για όσους αναζητούν πολυτέλεια;» ρωτάω και είναι ίσως η διστακτικότητα στη φωνή μου που προκαλεί την έντονη αντίδραση της Sarah. «Οπου φάγαμε ήταν πολύ καλά. Μπορείς να ψωνίσεις ό,τι θελήσεις- και τα spa υπέροχα. Επίσης τα ξενοδοχεία της Αθήνας έχουν πολύ καλό σέρβις. Φυσικά υπάρχουν και η ιστορία, ο πολιτισμός. Και όλα αυτά σε εξαιρετικά καλές τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η Αθήνα απέχει μόλις 3,5 ώρες (με το αεροπλάνο) από το Λονδίνο. Μόλις 3,5 ώρες από τη χώρα σου και έρχεσαι σε ένα πολύ διαφορετικό μέρος που μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα και να ξεχαστείς. Προσφέρεται ακόμα και για Σαββατοκύριακο» λέει η Sarah και ο Terry κουνά συγκατανεύοντας το κεφάλι του. «Χάνουν όσοι δεν την έχουν επισκεφτεί». Μετακομίζουμε για ένα γρήγορο ποτήρι κρασί στο wine bar «By the glass» που βρίσκεται πίσω από τη Ρώσικη εκκλησία. Οι δύο επισκέπτες εντυπωσιάζονται. «Εχετε τόσα κρασιά. Δεν είχαμε ιδέα. Και τυριά... έχουμε ακούσει για την ελληνική φέτα...» λένε, δοκιμάζοντας ένα ποτήρι ροζέ για αλλαγή.

Κάτι που δεν σας άρεσε, κάτι που θα θέλατε και δεν βρήκατε, ρωτάω. Μοιάζουν προβληματισμένοι και ξαφνικά το εντοπίζουν. «Τα γκράφιτι είναι παντού και τα περισσότερα δεν είναι όμορφα είναι απλώς... βρωμιά», καταλήγουν.

Το ζευγάρι των bloggers βρέθηκε στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα στο πλαίσιο της εκστρατείας «Τhis is my Athens» που έχει διοργανώσει ο δήμος Αθηναίων. Ο Kash B. ήταν ο πρώτος φιλοξενούμενος της συγκεκριμένης καμπάνιας και επισκέφτηκε την πόλη στα τέλη Σεπτέμβρη αναζητώντας «τα μονοπάτια της ιστορίας αλλά και της διασκέδασης των ντόπιων». Πέντε ακόμα διάσημοι ταξιδιωτικοί μπλόγκερς θα πετάξουν στην πόλη με την Aegean τις επόμενες ημέρες για να δοκιμάσουν και να γράψουν για τη δική τους Αθήνα. Ο καθένας από αυτούς εκπροσωπεί έναν διαφορετικό τύπο - προφίλ ταξιδευτή και έχουν εκατομμύρια αναγνώστες από όλα τα μέρη του κόσμου. Ο Michael T. αναζητεί το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης και η Becki E. αναφέρεται στην Αθήνα σαν «μια παρεξηγημένη πόλη που θα μπορούσε να γίνει ένας από τους κύριους ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς προορισμούς». Η Adeline G. από τη Γαλλία θέλει να ανακαλύψει τη γεύση της πόλης (κυριολεκτικά και μεταφορικά), η Abigail K. θα αναζητήσει γωνιές και η Villy M. φιλοδοξεί να φτιάξει έναν γρήγορο οδηγό με τα καλύτερα της πόλης.

Πυξίδα αξιοπιστίας

Oι έρευνες δείχνουν ότι όσοι συνηθίζουν να ταξιδεύουν είναι πολύ πιο πιθανό πλέον να ανοίξουν τον υπολογιστή τους αναζητώντας τον επόμενο προορισμό τους από το να απευθυνθούν σε ένα γραφείο ταξιδίων. Σε αυτό τον διαδικτυακό προθάλαμο του πραγματικού ταξιδιού, οι ταξιδιωτικές εμπειρίες των άλλων λειτουργούν σαν πυξίδα αξιοπιστίας. Φωτογραφίες, συμβουλές, προτάσεις, η προσωπική ματιά, κερδίζει όλο και περισσότερο τους επίδοξους επισκέπτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ