Ενα πρωτότυπο όχημα, στα σκαριά

Ενα πρωτότυπο όχημα, στα σκαριά

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη μία άκρη καλώδια, στην άλλη κάποιος σχεδιάζει με χαρτί και μολύβι, λίγο παρακάτω άλλος προσπαθεί να συναρμολογήσει το κέλυφος ενός… οχήματος, ενώ ορισμένοι κάνουν «δουλειά γραφείου» συντάσσοντας ένα κείμενο.

Το υπό σύνταξη κείμενο αποτελεί την παρουσίαση ενός ιδιαίτερου εγχειρήματος για το οποίο εργάζεται μια ομάδα φοιτητών (του ΑΕΙ Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα) και ακούει στο όνομα «Trireme». Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, το οποίο θα έχει τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση, ώστε να διεκδικήσει μια θέση στον διεθνή διαπανεπιστημιακό διαγωνισμό Shell Eco Marathon. Μπορεί η εικόνα που περιγράφηκε παραπάνω να θυμίζει κάποιο συνοικιακό συνεργείο, ωστόσο η ομάδα «Poseidon Team» λειτουργεί υπό αυστηρή εταιρική δομή. «Μόνο υπό αυστηρούς κανόνες και συγκεκριμένη δομή, μπορεί η ομάδα να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες του καθενός από εμάς που την αποτελούμε» εξηγεί στην «Κ» η Τίνα Καρακατσάνη, μέλος της ομάδας που κατασκευάζει το ηλεκτροκίνητο όχημα. Τα μέλη που εντάσσονται στην ομάδα καλούνται να υπογράψουν ένα άτυπο καταστατικό που περιγράφει τη δομή λειτουργίας της ομάδας, ώστε να αποφεύγονται παρανοήσεις και το αποτέλεσμα είναι οι 15 μηχανολόγοι-μηχανικοί, οι 9 ηλεκτρολόγοι-μηχανικοί και οι 10 ηλεκτρονικοί και αυτοματιστές να εργάζονται όλοι μαζί, σαν ένα καλοκουρδισμένο ρολόι. Υπάρχει ένας αρχηγός της ομάδας ο οποίος είναι μηχανολόγος και είναι και ο «παλαιότερος» όλων και συμμετείχε και στους προηγούμενους τρεις διαγωνισμούς, στους οποίους η ομάδα της σχολής έχει λάβει μέρος. Κάτω από τον αρχηγό (leader) υπάρχουν ομάδες, μία μηχανολόγων, μία αυτοματιστών, μία ηλεκτρολόγων, ενώ η κάθε μία από αυτές έχει τον επικεφαλής της.

Οι εξειδικευμένες ομάδες αποτελούνται και από υπο-ομάδες για να κατηγοριοποιούνται οι εργασίες του καθενός και να γίνεται πιο αποτελεσματικός καταμερισμός του αντικειμένου, που αναλαμβάνει ο καθένας, μας εξηγεί η Τίνα. Το project υλοποιείται υπό την επίβλεψη του καθηγητή Κωνσταντίνου Στεργίου, προέδρου της μηχανολογίας της σχολής, ο οποίος έχει αμιγώς συμβουλευτικό ρόλο. «Οι αποφάσεις λαμβάνονται αποκλειστικά από εμάς, κι εμείς έχουμε την τελική ευθύνη των πράξεών μας είτε είναι σωστές είτε λάθος» περιγράφει η Τίνα. «Λειτουργούμε πολύ καλά ως ομάδα, έχουμε εξαιρετική συνεργασία και είμαστε πολύ δεμένοι μεταξύ μας. Εχουμε βέβαια και τα προβλήματά μας, όπως συμβαίνει πάντα», συμπληρώνει.

Οικονομικά το εγχείρημα στηρίζεται από χορηγίες τις οποίες οι φοιτητές κυνηγούν «με το τουφέκι», όπως μας λένε. «Χρηματοδότηση από τη σχολή δεν έχουμε και οι χορηγίες αυτή την εποχή είναι μια υπόθεση δύσκολη», εξηγεί η Τίνα. Μεγάλος χορηγός τη φετινή χρονιά είναι η ΕΑΒ (Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία), η οποία μπορεί να μη συνεισφέρει με κάποιο κονδύλι, αλλά προσφέρει τις εγκαταστάσεις της για ορισμένες εργασίες που πρέπει να εκτελέσουν οι φοιτητές, κατεργασίες που θα κόστιζαν υπέρογκα ποσά για την ομάδα, και σημαντική συμβουλευτική συνδρομή από τα στελέχη της ΕΑΒ.

Στο εγχείρημα συμμετέχει και ομάδα φοιτητών από το τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων της σχολής, η οποία έχει αναλάβει την εμπορική υποστήριξη του έργου.

«Battery efficiency»

Η κατηγορία στην οποία συμμετέχει η «Poseidon Team» φέτος είναι η «Battery efficiency» και στόχο έχει την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Το αλουμινένιο χωροδικτύωμα με πολυεστερικό κέλυφος, ενισχυμένο με υαλονήματα έχει μήκος 3 μέτρα, 55 εκατοστά πλάτος, 48 εκατοστά ύψος και βάρος 38,5 κιλά. Το όχημα θα αποτελείται από αυτοφερόμενο πλαίσιο από ανθρακονήματα, αλλά και υψηλής αντοχής αλουμινένια εξαρτήματα για να περιοριστεί όσο το δυνατόν το βάρος του. Για την κατασκευή των καλουπιών του ανθρακονημάτινου πλαισίου θα χρησιμοποιηθούν μεσαίας πυκνότητας ξύλο και σύνθετα υλικά.

«Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο φέτος και θα είμαστε έτοιμοι μέχρι τον Ιούνιο», λέει με σιγουριά η Τίνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή