ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι διατάξεις για να «ξεκλειδώσει» η δόση των 2 δισ.

Το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να καταθέσει και το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Φορολογικές και ασφαλιστικές διατάξεις, κάποιες από τις οποίες αποτελούν προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης των 2 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και θα ψηφιστεί με τη διαδικασία του επείγοντος.

Το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπει τα εξής:

1. Από την 1η Οκτωβρίου 2016 καταργείται πλήρως η επιστροφή φόρου για το αγροτικό ντίζελ. Συγκεκριμένα, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (Diesel) κινητήρων που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία αυξάνεται από 66 ευρώ σε 200 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Ο νέος συντελεστής ισχύει για την περίοδο από 1/10/2015 έως 30/09/2016. Από αυτή την ημερομηνία και μετά η απαλλαγή θα καταργηθεί πλήρως, καθώς ο φόρος θα ανέλθει στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο.

2. Μεταφορά 500 οργανικών θέσεων από το ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Επίσης αυξάνεται από 3.500 σε 4.020 ο αριθμός των υποθέσεων φορολογικού και τελωνειακού ενδιαφέροντος που μεταφέρονται από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ.

3. Γίνεται ευνοϊκότερο το καθεστώς διατήρησης των άτοκων δόσεων για τους μικροοφειλέτες που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Ειδικότερα, σε περίπτωση ληξιπρόθεσμης οφειλής προς το Δημόσιο μέχρι 5.000 ευρώ το επιτόκιο παραμένει μηδενικό εάν δεν υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ η συνολική αντικειμενική αξία των κτισμάτων και των εντός σχεδίου οικοπέδων του οφειλέτη. Δηλαδή στο όριο των 150.000 ευρώ δεν θα συνυπολογίζεται η αξία των εκτός σχεδίου αγροτεμαχίων που τυχόν κατέχει ο μικροοφειλέτης.

4. Σύμφωνα με το πρώτο άρθρο του νομοσχεδίου, ξεκαθαρίζεται ότι ο νόμος 3865 που αφορά στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων στον δημόσιο τομέα (νόμος Λοβέρδου - Κουτρουμάνη για το Δημόσιο) εφαρμόζεται και για όσους θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1η Ιανουαρίου 2015 καθώς και για όσους είχαν θεμελιώσει δικαίωμα έως το τέλος του 2014 και αποχώρησαν από την υπηρεσία από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά. Διευκρινίζεται δε, ότι ισχύει και για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα και αποχώρησαν από την υπηρεσία από την 1η Ιανουαρίου έως και τις 31 Αυγούστου 2015. Οπως και στον ιδιωτικό τομέα, διασώζονται όσοι είχαν θεμελιώσει δικαίωμα έως το 2014 και κατέθεσαν αίτηση συνταξιοδότησης μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2015, των οποίων η σύνταξη θα υπολογιστεί με τον παλαιό τρόπο.

5. Στο άρθρο 38 ορίζεται ότι άδεια φροντίδας παιδιού μπορούν να λάβουν οι γονείς ανεξάρτητα από το φύλο και το είδος της εργασίας, ακόμη κι αν ο άλλος γονέας είναι άνεργος. Μπορούν επίσης να συμφωνήσουν να μοιραστούν την άδειά τους.

6. Με το άρθρο 58 καταργείται διάταξη που έδινε τη δυνατότητα στον ειδικό λογαριασμό του ΑΚΑΓΕ (κουμπαράς των Ταμείων) να χρηματοδοτεί ελλείμματα του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων.

7. Καθιερώνονται τέσσερις διαφορετικοί συντελεστές Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην μπίρα για τα ανεξάρτητα μικρά ζυθοποιεία με παραγωγή έως 200.000 εκατόλιτρα ετησίως, σε εφαρμογή όσων συστήνει η δεύτερη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ. Οι νέοι ΕΦΚ που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2016 είναι οι ακόλουθοι: 1,30 ευρώ/λίτρο εφόσον η ετήσια παραγωγή δεν υπερβαίνει τα 15.000 εκατόλιτρα μπίρας, 1,43 ευρώ/λίτρο εφόσον η παραγωγή κυμαίνεται από 15.000-50.000 εκατόλιτρα, 1,56 ευρώ/λίτρο για παραγωγή από 50.000 έως 100.000 εκατόλιτρα, 1,95 ευρώ/λίτρο για παραγωγή από 100.000 έως 200.000 εκατόλιτρα. Μέχρι σήμερα υπήρχαν μόνο δύο συντελεστές με διαχωριστική γραμμή τα 200.000 εκατόλιτρα. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η μη ύπαρξη φορολογικού κινήτρου απέτρεπε τα μικρά ζυθοποιεία να αναπτυχθούν.

8. Με μια τροποποίηση του ρυθμιστικού της Αθήνας (ν.4277/14) ορίζεται ότι η ανάπλαση του συνόλου της έκτασης (640 στρεμμάτων) που βρίσκεται στην περιοχή των Λιπασμάτων Δραπετσώνας και μέρος της οποίας ανήκε στον ΟΛΠ θα γίνει βάσει της σχετικής μελέτης του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας.

9. Μετά την πίεση που ασκήθηκε από την Ε.Ε. και υπό τον φόβο μιας ενδεχόμενης προσφυγής στο ΣτΕ, το ΥΠΕΚΑ ενισχύει τη νομική υπόσταση του νέου Εθνικού Σχεδιασμού για τα Απορρίμματα. Οπως ορίζει, κυρώνεται με κοινή υπουργική απόφαση και εγκρίνεται με πράξη υπουργικού συμβουλίου. Επιπλέον, όμως, το ΥΠΕΚΑ «πνίγει» τυχόν αντιδράσεις από τις Περιφέρειες απέναντι στον νέο σχεδιασμό, ορίζοντας ότι οι περιφερειακοί σχεδιασμοί (ΠΕΣΔΑ) για τα απορρίμματα θα πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη των υπουργείων Περιβάλλοντος και Εσωτερικών και θα εγκρίνονται από αυτά.

10. Επίσης ενσωματώνεται η κοινοτική οδηγία για την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ