Tα ΜΑΤ απελευθέρωσαν τις ράγες στην Ειδομένη

Tα ΜΑΤ απελευθέρωσαν τις ράγες στην Ειδομένη

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Σφύριξε» το τρένο, ύστερα από 25 ημέρες, στα σύνορα Ελλάδας – ΠΓΔΜ, καθώς άνοιξε χθες η σιδηροδρομική γραμμή στην ουδέτερη ζώνη των συνόρων, έπειτα από επέμβαση των ΜΑΤ.

Το κύρος της χώρας έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πολυήμερη αποκοπή των συνόρων της και την αδυναμία εξυπηρέτησης των μεταφορικών αναγκών μέσω ΠΓΔΜ, ενώ η ζημία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είδε πελάτες της να αλλάζουν πορεία, ξεπερνά μέχρι στιγμής το 1,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ καλείται αυτή τη στιγμή, ακέφαλη -μετά την προχθεσινή παραίτηση του επικεφαλής της-, να μετρήσει τις πληγές της, το βάθος των οποίων θα διαφανεί το προσεχές διάστημα. Η μεγαλύτερη ζημιά αφορά την αξιοπιστία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είχε καταφέρει ύστερα από πολύ κόπο να εξασφαλίσει συμβόλαια με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η HP και η SONY, η τύχη των οποίων παραμένει ακόμα αβέβαιη.

Χθες το πρωί, μετά την απελευθέρωση της σιδηροδρομικής γραμμής, στην περιοχή κατευθύνθηκε συνεργείο του ΟΣΕ προκειμένου να πραγματοποιήσει τις καθιερωμένες επιθεωρήσεις στο δίκτυο και να επιδιορθώσει τυχόν φθορές που είχε υποστεί το τροχαίο υλικό. Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν δύο μηχανές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την ΠΓΔΜ για να παραλάβουν εγκλωβισμένα εμπορικά βαγόνια. Τα σύνορα της ΠΓΔΜ προς την Ελλάδα πέρασαν τρεις αμαξοστοιχίες (η μία εκτέλεσε δύο δρομολόγια), η μία εκ των οποίων κατευθύνθηκε, φορτωμένη με 15 βαγόνια ζάχαρη, προς τη Θεσσαλονίκη και η δεύτερη, αποτελούμενη από 17 βαγόνια, με χημικά. Το τρίτο τρένο με 38 άδεια βαγόνια κατευθύνθηκε προς τη Θεσσαλονίκη και είναι προγραμματισμένο να καταφθάσει σήμερα στον Πειραιά προκειμένου να παραλάβει εμπόρευμα από την Cosco.

Το άνοιγμα της γραμμής στην Ειδομένη σηματοδοτεί και το πρώτο δρομολόγιο από τον Πειραιά με εμπορεύματα της Cosco, τα οποία αναμένεται να ταξιδέψουν σήμερα προς την Κεντρική Ευρώπη μέσω ΠΓΔΜ. Χθες το μεσημέρι έφτασε στην Ειδομένη και επιβατική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τέσσερα βαγόνια, συνολικής χωρητικότητας 350 ατόμων, προκειμένου να παραλάβει μετανάστες και να τους μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο με την άφιξη του τρένου, διαπιστώθηκε ότι εκείνοι είχαν φύγει από την περιοχή και επαναλήφθηκε το ίδιο σκηνικό για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες: την προηγούμενη εβδομάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δρομολογήσει δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες για τη μετακίνηση μεταναστών και αναγκάστηκε να ακυρώσει τη δεύτερη όταν εκείνοι αρνήθηκαν να επιβιβαστούν.

Σημειώνεται ότι προχθές υπέβαλε την παραίτησή του ο επί 5,5 χρόνια επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Θαν. Ζηλιασκόπουλος είχε κατ’ επανάληψιν εκφράσει έντονη ανησυχία για την τύχη των συμβάσεων που έχει συνάψει η εταιρεία με τους διεθνείς κολοσσούς, οι οποίοι, όπως άφηνε να εννοηθεί, «έχουν χάσει την υπομονή τους με την ελληνική πραγματικότητα». Ο εγκλωβισμός των εμπορευμάτων στα σύνορα οδήγησε στην απόφαση διέλευσης των εμπορευματικών συρμών μέσω Βουλγαρίας, λύση η οποία όμως κόστισε σε χρήμα και χρόνο. Στη συνέχεια η HP αποφάσισε να αλλάξει διαδρομή και αντί να διακινεί τα εμπορεύματά της μέσω του λιμανιού του Πειραιά, επέλεξε σλοβενικό λιμάνι, από όπου στη συνέχεια μεταφέρονται σιδηροδρομικώς τα εμπορεύματά της προς την Κεντρική Ευρώπη.

Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόνιζαν προ ημερών ότι «οι ξένοι δυσανασχετούσαν που δεν έβλεπαν τα έργα υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο να ολοκληρώνονται ώστε να επιταχυνθεί η μεταφορά των προϊόντων τους και στη συνέχεια δέχθηκαν το τελειωτικό χτύπημα, με τον αποκλεισμό της γραμμής στα σύνορα με την ΠΓΔΜ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή