ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο Λας Βέγκας η ελληνική υψηλή τεχνολογία

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Δεν θα κάνουμε φέτος Χριστούγεννα», λέει με ένα πλατύ χαμόγελο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Yodiwo, Αλέκος Μανιατόπουλος. Η εν λόγω δήλωση υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να ηχεί μελαγχολική, καθώς, όμως, λέγεται κατά την ανακοίνωση της πρώτης εθνικής αντιπροσωπείας εταιρειών υψηλής τεχνολογίας στην έκθεση του Λα Βέγκας «Consumer Electronics Show», η εκφορά της είναι σχεδόν... πανηγυρική. Ο δημόσιος φορέας για την προώθηση επενδύσεων και εξαγωγών Enterprise Greece και το επιχειρηματικό cluster καινοτομίας Corallia ενώνουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους συνδιοργανώνοντας μια ελληνική αποστολή, αποτελούμενη από 13 εταιρείες νανο/μικροηλεκτρονικής (Centaur Technologies, Qualia, Helix, Hyperthech, Irida Labs, Meazon, Prisma Electronics, Sensoraide, Spark works, Think Silicon, Wubby, Yodiwo κ.ά.), εκ των οποίων άλλες θα εκθέτουν και άλλες θα είναι επισκέπτες κάνοντας επαφές με ενδιαφερόμενους επενδυτές.

«Η πρόσκλησή μας ήταν ανοικτή προς όλους», διευκρινίζει ο κ. Δημήτρης Παπαηλιού, mi-cluster manager στο Corallia, «ακόμη και τώρα υπάρχει περιθώριο να δηλώσει κάποιος συμμετοχή». Οι ώριμες πια startups θα στεγάζονται μαζί στο ελληνικό περίπτερο, που θα βρίσκεται στο Eureka Park της CES από τις 6 έως τις 9 Ιανουαρίου, απ’ όπου υπολογίζεται ότι θα περάσουν περισσότεροι από 170.000 επισκέπτες. Στο πλάι τους θα βρίσκονται εκπρόσωποι του Corallia, του Enterprise Greece και του ΕΝΕΒΗ (Ενωση Ελληνικής Βιομηχανίας Ημιαγωγών). «Η συνεργασία μας με το Corallia μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα προς μίμηση για τις συνέργειες που οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν, για να αποκτήσουν το κρίσιμο μέγεθος που απαιτούν οι ξένες αγορές», υπογράμμισε ο κ. Χρήστος Στάικος, πρόεδρος του Enterprise Greece.

Μέχρι πρότινος οι ενδιαφερόμενοι καλούνταν να συμμετάσχουν μεμονωμένα, με 4πλάσιο κόστος και τον κίνδυνο της «ανωνυμίας» μέσα στο χάος της έκθεσης με τους περίπου 450 εκθέτες. «Πέρυσι πήγαμε ως επισκέπτες», θυμάται ο κ. Μανιατόπουλος, «φέτος θα είμαστε στο ελληνικό Pavilion». «Χαίρουμε ήδη αναγνωρισιμότητας», παρατηρεί ο κ. Γιάννης Γιωνάς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Meazon, «τα ονόματά μας έχουν περιληφθεί στις λίστες των εκθετών και δεχόμαστε συνεχώς νέα αιτήματα για συνεντεύξεις από ξένους δημοσιογράφους». Και αυτός βέβαια είναι ένας από τους στόχους για τις εταιρείες, καθώς «έχουμε ένα ολοκληρωμένο πλέον προϊόν, απευθυνόμαστε κατευθείαν στον χρήστη». «Οταν παρουσιαζόμαστε σε εκθέσεις χωρισμένοι, χάνουμε σε δυνητική αξία», σχολιάζει ο κ. Χρήστος Γιορδαμλής, Managing Director της Prisma Electronics, που ασχολείται με τη συλλογή και διαχείριση δεδομένων από αισθητήρες, μια τεχνολογία που έχει εφαρμογή ιδιαίτερα στη ναυτιλία, μεταφέροντας την εμπειρία του από ανάλογη ευρωπαϊκή παρουσίαση.

Μετά το πέρας της έκθεσης στο Λας Βέγκας θα ακολουθήσει τριήμερη παρουσίαση στη Silicon Valley. «Τα μέλη της αποστολής θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά σεμινάρια από βετεράνους του χώρου, θα έχουν επιχειρηματικές συναντήσεις στις εγκαταστάσεις του Mind The Bridge (οργανισμού που εξειδικεύεται στη δικτύωση) ενώ στο τέλος θα επισκεφθούν εταιρείες κολοσσούς, όπως η Google», εξηγεί ο κ. Παπαηλιού, «στόχος μας είναι η προβολή του ελληνικού οικοσυστήματος». Εξ ου και έχει προγραμματιστεί ημερίδα στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, όπου οι ελληνικές εταιρείες θα γνωριστούν με τους Ελληνες επιστήμονες εκεί, προκειμένου αυτοί μελλοντικά να αναλάβουν τον ρόλο των «πρεσβευτών».

«Θέλουμε να αναδείξουμε το ελληνικό brand name και σε πέντε χρόνια να είναι αναγνωρισμένη η καινοτομία designed in Greece», τόνισε ο καθηγητής Βασίλης Μακιός, γεν. διευθυντής του Corallia, που συμπληρώνει 10 χρόνια λειτουργίας με πολλές ιστορίες επιτυχίας στο ενεργητικό του. Ο καθηγητής αποκάλυψε ότι το 2016 θα ακολουθήσουν παρόμοιες κοινές προσπάθειες εξωστρέφειας της ελληνικής τεχνολογίας. «Θα είναι μια χρονιά επιτυχίας», μας διαβεβαίωσε.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ