Αποψη: Λανθασμένες παρεμβάσεις

Αποψη: Λανθασμένες παρεμβάσεις

1' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το θέμα της διδασκαλίας του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και της αρχαίας γλώσσας είχε μπει στον σωστό δρόμο με τη μεταρρύθμιση του 1976, που οι κατοπινές κυβερνήσεις, ποια λίγο ποια πολύ, την ανατρέψαν. Εχουν έτσι δίκιο τα τελευταία χρόνια οι φιλόλογοι καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης να προβληματίζονται, να συζητούν και ν’ ανησυχούν για ένα μάθημα που χωρίς την αγάπη και το ενδιαφέρον των μαθητών οδεύει σε αφανισμό. Αντίθετα, παρ’ όλη την καλή τους θέληση, οι πανεπιστημιακοί που παρεμβαίνουν, ανεξάρτητα από το τι υποστηρίζουν, κάνουν κατά τη γνώμη μου λάθος. Ενα τόσο σοβαρό και νευραλγικό παιδαγωγικό πρόβλημα δεν το συζητούμε δημόσια σε στιγμές πολιτικής αναταραχής, με κυβερνήτες ανερμάτιστους που δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη, και δεν το συζητούμε δημόσια όσο η πατρίδα μας κινδυνεύει με διοικητική υποτέλεια και οικονομική καταστροφή. Ετσι κι αλλιώς, ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός και η αρχαία γλώσσα δεν γίνεται να διδαχτούν σωστά σε σχολεία χωρίς καταρτισμένους και μετεκπαιδευμένους φιλολόγους, ούτε σε πανεπιστήμια χωρίς καθηγητές και βιβλιοθήκες.

ΥΓ.: Οι προσωπικές μου απόψεις είναι γνωστές από πλήθος δημοσιευμάτων. Τελευταίο, η ομιλία μου «Ο Οδυσσέας και τα τριτόκλιτα: ο αρχαίος κόσμος στο Γυμνάσιο», που έγινε τον Φεβρουάριο και δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο τεύχος 157 του περιοδικού «Νέα Παιδεία».

*Ο κ. Φ. Ι. Κακριδής είναι ομότιμος καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή