ΒΙΒΛΙΟ

Γιατί ένα πάρτι γενεθλίων μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Ο κύριος που βλέπετε στη φωτογραφία θα γίνει τον Αύγουστο 54 ετών. Και τη στιγμή που θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές, το πιθανότερο είναι να τρέχει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Οι ζωές των άλλων

«Ο ​​​​ύπνος είναι για τους λαπάδες». Αυτή η όχι τόσο κομψή δήλωση ανήκει στον Κρίστοφερ Γκέιλορντ, έναν θρύλο των αγώνων υπεραποστάσεων. Ο ελληνικής καταγωγής συνάδελφός του Κωνσταντίνος (Ντιν) Καρνάζης αναγκάζεται να τη «βγάλει» με τέσσερις ώρες ύπνο κάθε βράδυ επί εβδομάδες ολόκληρες.

Αλλά ο Ντιν Καρνάζης δεν είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Eχει τρέξει συνεχόμενα 563 χιλιόμετρα, απόσταση που ισοδυναμεί με περισσότερους από 13 μαραθωνίους, χωρίς ύπνο, σε τρεις ημέρες. Eχει διασχίσει την Κοιλάδα του Θανάτου με το θερμόμετρο να δείχνει 49 βαθμούς Κελσίου και έχει τρέξει μαραθώνιο στον Νότιο Πόλο στους μείον 40. Σε ένα από τα πιο πρόσφατα κατορθώματά του έτρεξε 50 μαραθωνίους, σε 50 πολιτείες των ΗΠΑ, σε 50 συνεχόμενες ημέρες.

Και το εκπληκτικό είναι ότι μέχρι τα 30 του ο 52χρονος σήμερα Καρνάζης δεν είχε τρέξει ούτε μισό χιλιόμετρο. Ολα γύρισαν ανάποδα το βράδυ των τριακοστών του γενεθλίων. Ξαφνικά η ζωή στο γραφείο, το καλό σπίτι στα προάστια και ό,τι είχε κερδίσει μέχρι τότε ως καλοπληρωμένο στέλεχος μιας μεγάλης ιατροφαρμακευτικής εταιρείας τού φαινόταν χωρίς νόημα. Κι από το πουθενά, άρχισε να τρέχει. Μέσα στη νύχτα.

Ο Ελληνοαμερικανός θρύλος των υπεραποστάσεων είναι ο συγγραφέας του αυτοβιογραφικού μπεστ σέλερ «Υπερμαραθωνοδρόμος» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά από την Key Books (μτφρ. Διαμαντής Κωνσταντινίδης).

Στο ανθρώπινο ερώτημα «γιατί το κάνεις αυτό;», ο Ντιν Καρνάζης έχει να δώσει περισσότερες από μία απαντήσεις. «Το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων είναι ο δικός μου τρόπος για να βρίσκω τη γαλήνη. Η μοναξιά που νιώθω όταν τρέχω με βοηθάει ν’ απολαμβάνω περισσότερο τους ανθρώπους όταν είμαι ανάμεσά τους. Η απλή, πρωτόγονη πράξη του τρεξίματος μ’ έχει αναθρέψει. Εχω γίνει πιο ανεκτικός, πιο υπομονετικός και πιο γενναιόδωρος απ’ όσο πίστευα ότι μπορώ να είμαι. Ξαφνικά το κοινότοπο μου φαίνεται ενδιαφέρον κι έχω μάθει να λατρεύω τα απλά πράγματα της ζωής, όπως το να μου πετάει νερό στ’ αυτί ένα πεντάχρονο παιδί». Το πρόγραμμα της προπόνησης του Καρνάζη είναι εφιάλτης για όλους τους υπόλοιπους: 110 έως 160 χιλιόμετρα τρέξιμο την εβδομάδα, τακτική ποδηλασία βουνού, σερφ και ιστιοσανίδα, μαζί με 200 κάμψεις, 50 έλξεις και 400 κοιλιακούς, δύο φορές την ημέρα. «Ο περιορισμός του ύπνου είναι η μόνη λύση που βρήκα για να τα προλαβαίνω όλα (...). Πιστεύω όμως ότι ταυτόχρονα γίνομαι καλύτερος άνθρωπος.

Ολα αυτά τα χρόνια έχασα μόνο έναν αγώνα μπάσκετ του γιου μου εξαιτίας του τρεξίματος κι έχω πάει σε όλους τους αγώνες ποδοσφαίρου που έπαιξε – έστω κι αν μερικές φορές χρειάστηκε να πάω τρέχοντας ώς εκεί».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ