ΒΙΒΛΙΟ

Νέες εκδόσεις

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
VIRGINIA BAILY
Ενα πρωί, νωρίς
μτφρ.: Μαρία Αγγελίδου
εκδ. Ικαρος


Ρώμη, 1944. Οι γερμανικές δυνάμεις Κατοχής μαζεύουν τους τελευταίους Εβραίους και τους φορτώνουν στα φορτηγά. Ανάμεσά τους και η οικογένεια Λέβι. Η μάνα στον πανικό της πετάει τον σχεδόν εφτάχρονο γιο της Ντανιέλε στην αγκαλιά μιας άγνωστης κοπέλας που παρακολουθεί τη σκηνή. Εκείνη θα το σώσει και θα το μεγαλώσει. Θα το χάσει όμως και εκείνη. Η νεαρή Κιάρα αφηγείται το πρώτο μισό μιας ιστορίας μητρικής αγάπης, ενώ η δεύτερη, η Μαρία, θα πιάσει το νήμα τριάντα χρόνια μετά από αυτήν τη σκηνή για να το ξετυλίξει πηγαίνοντας από την Ουαλλία στη Ρώμη της δεκαετίας του ’70. Πολυμεταφρασμένη η Μπέιλι συνθέτει μια απλότητα, μια βαθιά ιστορία γυναικείας στοργής και αυταπάρνησης.
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ
JOHANN PETER ECKERMANN
Η σοφία του Γκαίτε
μτφρ.: Δ. Δημοκίδης
εκδ. Ροές

«Η σιωπηλή δημιουργικότητα είναι εκείνη που με τον πιο ασφαλή και καθαρό τρόπο μάς οπλίζει με γνώση του κόσμου και με πείρα». «Φυλαχθείτε από μια πληθωρική παραγωγή. Αυτό ακριβώς αποτελεί μάστιγα για τους καλύτερούς μας, και μάλιστα ακριβώς εκείνους που διαθέτουν το μεγαλύτερο ταλέντο και τις ισχυρότερες φιλοδοξίες». Εις τας δυσμάς του βίου του ο Γκαίτε συλλογίζεται και ο ιδιοφυής γραμματέας του Γιοχάνες Πέτερ Εκερμαν καταγράφει τις σκέψεις του συνθέτοντας ένα σοφό έργο που ο Νίτσε έμελλε να χαρακτηρίσει «το καλύτερο γερμανικό βιβλίο». Την ανθολόγηση έκανε ο Ελευθέριος Καρτάκης.
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΠΟΙΗΣΗ
ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Η γενιά του ’70, Ιστορία-Ποιητικές διαδρομές
εκδ. Κέδρος

Ο ποιητής και κριτικός Κώστας Παπαγεωργίου μας επανασυστήνει τη γενιά του ’70. Στην πρόσφατη, ανανεωμένη έκδοση, δίδονται τα χαρακτηριστικά της, ο πολιτικός και κοινωνικός περίγυρος μέσα στον οποίο αναπτύχθηκε, οι επιδράσεις που δέχτηκαν οι ποιητές από τους ομοτέχνους τους των προηγούμενων γενιών, η δική τους επιρροή στα καλλιτεχνικά δεδομένα, η διαμόρφωση τάσεων που σημάδεψαν την ποιητική έκφραση, η σχέση των εκπροσώπων της με τους ξένους ποιητές καθώς και ο απόηχος των κινημάτων σε Ευρώπη και Αμερική στο έργο τους. Οι θέσεις του συγγραφέα στηρίζονται σε χαρακτηριστικά παραδείγματα από το έργο των εξεταζόμενων ποιητών.
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΟΚΙΜΙΟ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΕΛΙΟΣ
Εγώ κι ο θάνατός μου
Το δικαίωμα στην ευθανασία
εκδ. Ροές

Αντιμέτωπος με την αναπόδραστη πραγματικότητα του θανάτου, ο φίλος Αλέξανδρος Βέλιος αποφάσισε να πράξει: απέναντι στον τρόμο της εκμηδένισης αντιπαραθέτει το δικαίωμα της επιλογής στον χρόνο της εξόδου (καταφεύγοντας στο δικαίωμα ευθανασίας που προσφέρει ίδρυμα της Ζυρίχης). Και απέναντι στην απόλυτη μοναχικότητα που ο κάθε θάνατος προϋποθέτει, αντιπαραθέτει τη θαρραλέα εξομολόγηση. Χρησιμοποιώντας την πλούσια πνευματική σκευή που με τα χρόνια καλλιέργησε, κατονομάζει το επερχόμενο και εκθέτει το συναίσθημα. Πραγματοποιεί έτσι μια ανεπανάληπτη προσφορά, μια κοινωνία – τη δωρεά της στάσης του.
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ
ΖΑΝ-ΚΡΙΣΤΟΦ ΓΚΡΑΝΖΕ
Ταξιδιώτης δίχως αποσκευές
μτφρ.: Μαρία Γαβαλά
εκδ. Καλέντης

Από τον μετρ του γαλλικού θρίλερ μια ακόμα ιστορία εγκλήματος και αναζήτησης της ταυτότητας. Πρωταγωνιστές ένας κουρασμένος ψυχίατρος και μία αστυνομικός. Ενα άγριο έγκλημα με σημειολογία που παραπέμπει στην αρχαιοελληνική μυθολογία, ένας λαβύρινθος, και ένας ασθενής που δεν θυμάται τίποτα, ούτε την ταυτότητά του. Ο ψυχίατρος εμπλέκεται στην υπόθεση, καθώς ερευνά τα χαρακτηριστικά του ανθρώπου χωρίς ταυτότητα, ενώ το παρελθόν και των δύο αποδεικνύεται ότι είναι απειλητικό, γεμάτο μυστικά, παρανοήσεις και ψευδαισθήσεις. Ποιος είναι ο εαυτός μας και ποιος ο άλλος; Χαρακτήρες που κινούνται καθοδηγούμενοι από σκοτεινές δυνάμεις.
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ