«Κάθεται στον βυθό, σαν να ταξιδεύει»

«Κάθεται στον βυθό, σαν να ταξιδεύει»

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λίγα λεπτά μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στην Αίγινα από τη σύγκρουση ταχύπλοου με τουριστικό σκάφος, ο επαγγελματίας δύτης Νεκτάριος Μαλτέζος είδε σε βάθος 33 μέτρων τα απομεινάρια της τραγωδίας. «Η λάντζα κάθεται στον βυθό, σαν να ταξιδεύει. Λείπουν η γέφυρα, τα σκέπαστρα και τα καθίσματα. Πρόλαβα να δω ένα τσάκισμα στη δεξιά πλευρά, από τη μέση και πρύμνα», λέει.

Στη συνομιλία του με την «Κ» ο κ. Μαλτέζος διευκρινίζει ότι το τουριστικό σκάφος «Αντωνία» δεν ήταν ξύλινο, όπως είχε δημοσιευθεί, αλλά αλουμινένιο. Εξηγεί ακόμη ότι δεν κόπηκε στα δύο και ότι πιθανώς το ταχύπλοο καβάλησε τη λάντζα και πέρασε από πάνω της. «Εγινε σύγκρουση σε διασταυρούμενες πορείες. Μετά το ταχύπλοο έμπαζε νερά και ακινητοποιήθηκε», λέει. Ο αδερφός του, Αντώνιος, ανέλαβε να ρυμουλκήσει το ταχύπλοο στο λιμάνι της Αίγινας, όπου, σύμφωνα με μαρτυρίες, αποβιβάστηκαν ο 77χρονος χειριστής του, μία νοσοκόμα που τον παρακολουθούσε για προβλήματα υγείας και ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που τους συνόδευε.

Χθες, ο 77χρονος οδηγήθηκε στην Ε΄ τακτική ανακρίτρια Πειραιά και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί αύριο. Μόλις εμφανίστηκε στα δικαστήρια, συγγενείς θανόντων τον υποδέχθηκαν με αποδοκιμασίες, κραδαίνοντας φωτογραφίες θυμάτων του ναυαγίου. Ο χειριστής του ταχυπλόου κρατείται στο λιμεναρχείο Πειραιά και κατηγορείται για πρόκληση ναυαγίου και ανθρωποκτονία από αμέλεια. Ο δικηγόρος Αλέξανδρος Λυκουρέζος, συγγενής του κατηγορούμενου και συνήγορός του, υποστήριξε ότι «η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους».

Ο προϊστάμενος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Πειραιά Ηλίας Μπογιόκας εξέτασε χθες τη σορό του 58χρονου καπετάνιου του τουριστικού σκάφους και διαπίστωσε ότι είχε πέσει στη θάλασσα έχοντας χάσει τις αισθήσεις του κατά την πρόσκρουση. Σήμερα θα πραγματοποιήσει νεκροτομή και στις άλλες τρεις σορούς.

Οι έρευνες για αγνοούμενους συνεχίζονταν και χθες στο στενό μεταξύ του χωριού Πέρδικα και της νησίδας Μονή. Σύμφωνα με στελέχη του Λιμενικού, όμως, δεν φαίνεται να επέβαιναν και άλλα άτομα στο τουριστικό σκάφος. Το δυστύχημα παρέμενε και χθες πρώτο θέμα συζήτησης στην Αίγινα. «Ο καπετάνιος του τουριστικού ήταν έμπειρος ναυτικός, ήξερε καλά τη διαδρομή», λέει στην «Κ» ο Αναστάσιος Αμάφης, πρόεδρος της κοινότητας στην Πέρδικα. «Είναι τρομερό αυτό που συνέβη. Πηγαίνει κάποιος να κάνει το μπάνιο του, έρχεται ένα σκάφος πάνω του και του κόβει τη ζωή».

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι το ταχύπλοο είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα πριν από τη σύγκρουση. Ο Γιώργος Παπαβασιλείου, εκπαιδευτής χειριστών ταχύπλοων σκαφών από το 1986, εξηγεί ότι σε απόσταση 200 μέτρων από τη στεριά η ταχύτητα ενός σκάφους δεν πρέπει να ξεπερνά τους 5 κόμβους. «Η εκπαίδευση περιλαμβάνει μόνο τρία πρακτικά και έξι θεωρητικά μαθήματα. Θα χρειάζονταν όμως περισσότερα», λέει. Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε, πάντως, ότι μετά το δυστύχημα της Αίγινας εξετάζεται η ενίσχυση των κανονισμών θαλάσσιας ασφαλείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή