ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Υποψηφιότητες-δείκτης της τηλεοπτικής ποιότητας

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ

Η ​​βδομάδα ανακοινώσεων των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες ήταν αυτή που μας πέρασε και αν για το σινεμά το συγκεκριμένο βραβείο αποτελεί απλώς το «πρόγευμα» των Οσκαρ, στο τηλεοπτικό πεδίο το διακύβευμα είναι σημαντικά μεγαλύτερο. Και αυτό γιατί εκεί μια Χρυσή Σφαίρα μπορεί να σημάνει μέχρι και τον διπλασιασμό του μπάτζετ μιας σειράς για την επόμενη σεζόν της, ενώ το αντίστοιχο έπαθλο για κάποιον τηλεοπτικό πρωταγωνιστή είναι πολύ πιθανό να του ανοίξει την πόρτα του κινηματογράφου. Ας δούμε, όμως, τι ξεχωρίζει από τις φετινές υποψηφιότητες, οι οποίες είναι και ενδεικτικές της ποιότητας που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στη σύγχρονη τηλεόραση.

Ξεκινώντας με την κατηγορία του καλύτερου δράματος, βρίσκουμε ήδη όλα τα βαριά «χαρτιά» μαζεμένα: από τη μία το διαδικτυακό φαινόμενο του Netflix, το οποίο έχει βαλθεί να αλλάξει διά παντός τα πρότυπα της παγκόσμιας οικιακής διασκέδασης. Εδώ εκπροσωπείται από το πρόσφατο «The Crown», τη γιγαντιαία παραγωγή με θέμα τα πρώτα χρόνια της βασίλισσας Ελισάβετ στον βρετανικό θρόνο, αλλά και από την ευχάριστη έκπληξη του φετινού καλοκαιριού: το παραμυθένιο «Stranger Things», το οποίο μάλιστα δεν αποκλείεται να εκπλήξει ξανά κερδίζοντας και το σημαντικότερο τηλεοπτικό βραβείο των Σφαιρών.

Για να το πετύχει αυτό, βέβαια, θα πρέπει να υπερκεράσει τον (πανίσχυρο) ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, τις δύο υπερπαραγωγές του HBO: το γνωστό σε όλους «Game of Thrones» και τη φετινή εξαιρετική προσθήκη του «Westworld», σειρά η οποία ήδη χτίζει τα δικά της ρεκόρ τηλεθέασης. Εξάλλου, ενδεικτική του χαμού που γίνεται στην κατηγορία είναι η απουσία από τη shortlist των υποψηφιοτήτων, άλλων πολύ αξιόλογων και δημοφιλών σειρών όπως τα «Mr. Robot», «Better call Saul» και «Narcos». Παρόμοιο σκηνικό και στην κατηγορία της μίνι σειράς, όπου κινηματογραφικών προδιαγραφών δημιουργίες όπως τα «American Crime», «The Night Of» και «The Night Manager» θα φύγουν πιθανότατα με άδεια χέρια, πίσω από το πολύ πρωτότυπο και δημοφιλές (στην Αμερική) «The people vs O.J. Simpson».

Οσο για την κωμωδία, η κατάσταση εκεί μοιάζει κάπως πιο ξεκάθαρη. Αν και η λίστα περιλαμβάνει πολυβραβευμένα σόου σαν τα «Veep» (ΗΒΟ) και «Transparent» (Amazon), η Χρυσή Σφαίρα βαδίζει μάλλον προς τη διακριτικά χιουμοριστική –και φυλετικά ευαίσθητη– «Atlanta» του σκηνοθέτη/σεναριογράφου/ηθοποιού/μουσικού Ντόναλντ Γκλόβερ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ