Υπεγράφη η παράταση σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για 20 χρόνια

Υπεγράφη η παράταση σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για 20 χρόνια

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπεγράφη τελικά και από το Χρήστο Σπίρτζη, χθες βράδυ, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προηγήθηκε την περασμένη εβδομάδα ένα παρασκηνιακό θρίλερ, με τον υπουργό Υποδομών να προωθεί τροπολογία που θα επέβαλε ένα νέο τέλος υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε επιβάτες πτήσεων transit.

Η τροπολογία –που άλλαζε κατά ουσιαστικό τρόπο τη σύμβαση μεταξύ ΔΑΑ και ΤΑΙΠΕΔ– τελικά «πάγωσε» κατόπιν αντίδρασης τόσο του υπουργείου Οικονομικών (του οποίου η υπογραφή ήταν απαραίτητη για να προωθηθεί) όσο και του Μεγάρου Μαξίμου, που θεωρεί ότι η κωλυσιεργία σε τέτοια θέματα αποδυναμώνει την κυβέρνηση στα πιο ζωτικά μέτωπα της διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, το δράμα είχε συνέχεια: ο κ. Σπίρτζης, παρά τις έντονες πιέσεις από το Μαξίμου να εγκρίνει την επέκταση της σύμβασης πριν από το Eurogroup της Δευτέρας, επέμενε σε μία ειδική ρύθμιση που αφορά τα υπόστεγα των αεροσκαφών. Τελικά, έπειτα από επικοινωνία με τον ίδιο τον πρωθυπουργό, δέχθηκε να υπογράψει τη σύμβαση και να διαπραγματευθεί χωριστά τη ρύθμιση για τα υπόστεγα.

Σημειώνεται ότι η τεχνική διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης, που είχε διαρκέσει πάνω από ένα χρόνο, είχε ολοκληρωθεί ήδη από τον Δεκέμβριο. Εκτοτε, ανέκυπταν συνεχώς λόγοι καθυστερήσεων – σε ένα θέμα για το οποίο η κυβέρνηση θα περίμενε κανείς να επιδεικνύει τη μέγιστη δυνατή σπουδή. Με τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, η PSP Investments (το κρατικό συνταξιοδοτικό ταμείο του Καναδά, που είναι ο βασικός μέτοχος του ΔΑΑ) βρισκόταν σε αναβρασμό και είχε επικοινωνήσει με τις πρεσβείες του Καναδά στην Αθήνα, στις Βρυξέλλες και στο Βερολίνο.

Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση της σύμβασης για 20 ακόμα έτη (έως το 2046), πέρα από προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση, θα είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα για το Δημόσιο. Τα έσοδα για το κράτος σε βάθος εικοσαετίας αναμένεται να φτάσουν το 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατομμύρια φέτος. Η σύμβαση προβλέπει επίσης τη μείωση των τελών προσγείωσης και την κατάργηση του δικαιώματος πρώτης άρνησης που διατηρούσε έως τώρα η PSP για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. Η επίσημη έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 30% προϋποθέτει την επικύρωση της νέας σύμβασης από τη Βουλή. Και η επικύρωση παρέμενε σε εκκρεμότητα, αναμένοντας το «πράσινο φως» του υπουργού Υποδομών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή