Στα 2 δισ. ο στόχος των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις φέτος

Στα 2 δισ. ο στόχος των εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις φέτος

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλειδί στα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων για το 2018 παραμένει για άλλη μια φορά το Ελληνικό. Το οικονομικό κλείσιμο της αποκρατικοποίησης που αρχικά είχε εκτιμηθεί στο τέλος του 2017, στη συνέχεια μετατέθηκε για τις αρχές του 2018 και τώρα τοποθετείται στον Ιούνιο του 2018. Αλλά και η τελευταία εκτίμηση μπορεί να αποδειχθεί αισιόδοξη, με δεδομένο ότι εκτός από έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος από το ΣτΕ, εκκρεμεί ακόμη η διαδικασία έναρξης της αδειοδότησης του καζίνο.

Σε ό,τι αφορά τα έσοδα των αποκρατικοποιήσεων, οι εκπρόσωποι της τρόικας εκτιμούν ότι για φέτος θα ανέλθουν σε 2 δισ. ευρώ. Από αυτά, το 1 δισ. ευρώ αναμένεται να «κυλήσει» μέσα στο α΄ εξάμηνο του έτους και τα υπόλοιπα στο β΄ εξάμηνο. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, ο στόχος του α΄ εξαμήνου εξαρτάται άμεσα από το πόσο γρήγορα θα τρέξουν οι διαδικασίες για το οικονομικό κλείσιμο του Ελληνικού, με την ολοκλήρωση της εκταμίευσης της προκαταβολής, που πλέον τοποθετείται στον Ιούνιο του 2018. Το Ελληνικό θα συμβάλει με 300 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων φέτος, από όση δηλαδή είναι η προκαταβολή της συμφωνίας ύψους 915 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η πορεία του κλεισίματος της συμφωνίας εξαρτάται από την έκδοση της άδειας καζίνο. Η κυβέρνηση, παρόλο που επιχείρησε να συντμήσει τους χρόνους, φέρεται να μην το επιτυγχάνει για άλλη μια φορά.

Στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες, υπάρχει πρόβλεψη για την ανάθεση του έργου του συμβούλου που θα τρέξει τον διαγωνισμό της άδειας καζίνο, αλλά αυτό με την προοπτική ότι η αμοιβή του δεν θα ξεπεράσει τις 135.000 ευρώ. Στην περίπτωση που το έργο αποτιμηθεί σε υψηλότερα επίπεδα, πρέπει να πραγματοποιήσει δημόσιο διαγωνισμό πρόσληψης του συμβούλου. Σε μια τέτοια περίπτωση, η προκήρυξη διαγωνισμού για την άδεια καζίνο στο Ελληνικό δεν αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, δηλαδή εκτός της περιόδου εφαρμογής του μνημονίου.

Ούτως ή άλλως, μεγάλο μέρος των εσόδων από αποκρατικοποιήσεις –πάνω από 2 δισ. ευρώ– θα προέλθει εκτός της περιόδου εφαρμογής του τρίτου μνημονίου. Πάντως, από τον περασμένο Νοέμβριο στο ΥΠΟΙΚ έχει συσταθεί task force για το Ελληνικό, που περιλαμβάνει στελέχη της κυβέρνησης και του επενδυτή με τη συμμετοχή εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να λύνουν τα προβλήματα που ανακύπτουν στον δρόμο για το κλείσιμο του Ελληνικού.

Αλλά δεν είναι μόνον το Ελληνικό που αποτελεί «γεφύρι της Αρτας». Η Εγνατία Οδός είναι επίσης μια αποκρατικοποίηση που έχει ακόμη πολλά «αγκάθια», όπως η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ κ.ά. Στην Εγνατία έχει γίνει ορατό ότι ΤΑΙΠΕΔ και τρόικα επιχειρούν να βάλουν μπρος το κάρο από τα άλογα. Ενώ έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, η διενέργειά του συνεχώς μετατίθεται, αφού οι ενδιαφερόμενοι αισθάνονται ότι βρίσκονται μέσα σε κινούμενη άμμο. Η «άμμος» αυτή είναι οι υπουργικές αποφάσεις και οι αποφάσεις της διοίκησης της Εγνατίας Οδού Α.Ε., οι οποίες αλλοιώνουν συνεχώς το σκηνικό. Τώρα οι θεσμοί αξιώνουν η διαδικασία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2018.

Τέλος, όπως προκύπτει από τα κείμενα της τρίτης αξιολόγησης, στο Δημόσιο παραμένει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και δεν μεταβιβάζεται προς το παρόν στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ). Ωστόσο, η απόφαση αυτή έχει μόνον προσωρινό χαρακτήρα και θα εξαρτηθεί από την πορεία που θα έχει η διαχείριση των ΔΕΚΟ από την ΕΕΣΥΠ, γνωστότερη ως υπερταμείο. Σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης, η κυβέρνηση επικαλέστηκε λόγους εθνικής ασφάλειας, προκειμένου να μη μεταβιβαστεί η ΕΑΒ στο υπερταμείο, αλλά όπως επισημαίνεται, αυτοί δεν έχουν συζητηθεί ενδελεχώς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή