Μετά την ΕΕΣΣΤΥ η «ιταλική» ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοιτάζει και το μετρό

Μετά την ΕΕΣΣΤΥ η «ιταλική» ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοιτάζει και το μετρό

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το επόμενο βήμα για την εδραίωση των ιταλικών σιδηροδρόμων στις ελληνικές σιδηροδρομικές μεταφορές έγινε την περασμένη εβδομάδα. Η μοναδική προσφορά που υπεβλήθη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο του διαγωνισμού πώλησης του 100% της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), συνιστά το δεύτερο σημαντικό βήμα για την κυριαρχία των ιταλικών σιδηροδρόμων στην ελληνική πραγματικότητα.

Και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η εταιρεία δεν θα μείνει μόνον σ’ αυτό. Σιγά σιγά θα προετοιμάζεται να αναλάβει ακόμη μεγαλύτερες επιχειρηματικές δραστηριότητες στη χώρα, που αφορούν την αστική μετακίνηση, δηλαδή το μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Αναφορικά με την ΕΕΣΣΤΥ, ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προγραμματίζεται να γίνει στο τέλος αυτής της εβδομάδας. Θεωρείται ωστόσο απίθανο να μην έχει αίσια κατάληξη για την ιταλικών συμφερόντων πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι πιθανότητες να μην υπάρξει συμφωνία, π.χ. στην περίπτωση που διαπιστωθεί ασυμφωνία στο τίμημα, είναι χαμηλές.

Πάντως, το σχετικό τίμημα δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα θεαματικό, καθώς η κερδοφορία της επιχείρησης είναι χαμηλή. Και με βάση τους πολλαπλασιαστές κερδών που ισχύουν στην αγορά για την αξία της εταιρείας, δεν θα ξεπερνά τα 10 ή 15 εκατ. ευρώ στην καλύτερη περίπτωση. Πιθανόν δε να είναι και χαμηλότερη, μετά τις προσλήψεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα.

Την υπόθεση χειρίζεται αποκλειστικά ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης. Ο τελευταίος φέρεται να έχει εξουσιοδοτηθεί από τους Ιταλούς μετόχους σχετικά με τη διαπραγμάτευση του τιμήματος αλλά και για τις επόμενες κινήσεις, εφόσον αποκτηθεί η επιχείρηση. Η ΕΕΣΣΤΥ θα καταστεί θυγατρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα οριστεί να παρέχει υπηρεσίες επί ίσοις όροις σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Στην πράξη, οι πελάτες της ΕΕΣΣΤΥ σήμερα είναι δύο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με συμβόλαιο παροχής υπηρεσιών της τάξης των 27 εκατ. ευρώ ετησίως και η Rail Cargo Logistics, το συμβόλαιο της οποίας δεν ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η εδραίωση της θέσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις εθνικές σιδηροδρομικές μεταφορές θεωρείται ότι συνιστά το πρώτο βήμα στην κυριαρχία της στο σύνολο της σιδηροδρομικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των περιαστικών.

Eπόμενος στόχος της εταιρείας θα είναι η συμμετοχή σε οποιαδήποτε μελλοντική ιδιωτικοποίηση των αστικών (σιδηροδρομικών) μεταφορών. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane που απέκτησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει και δραστηριότητες οδικών επιβατικών μεταφορών (Busitalia), ενώ τελευταία αναπτύσσεται στις περιαστικές επιβατικές μεταφορές. Στην Ολλανδία για παράδειγμα απέκτησε αντί 30 εκατ. ευρώ την τοπική εταιρεία Qbuzz που εκτελεί περιαστικό έργο στην Ουτρέχτη, ενώ παράλληλα απέκτησε συμμετοχή 37,5% στη γραμμή μετρό του Μιλάνου.

Η Ferrovie αναφέρει στο επενδυτικό πλάνο της για τη δεκαετία 2017-26 ότι προτίθεται να επενδύσει πάνω από 90 δισ. ευρώ για την επέκταση των δραστηριοτήτων τόσο στην Ιταλία, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Είναι δε βέβαιον ότι το υπερταμείο, που έχει αναλάβει όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις των αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου (ΟΑΣΑ), θα βρεθεί ενώπιον αποφάσεων που θα οδηγήσουν είτε στην πώληση επιχειρήσεων είτε στην είσοδο στρατηγικών επενδυτών. Και όλα δείχνουν ότι οι Ιταλοί στο κάλεσμα αυτό θα δώσουν το «παρών».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή