Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος και Ανδρέας Ζαγάκος: Ο τουρισμός στα… θρανία

Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος και Ανδρέας Ζαγάκος: Ο τουρισμός στα… θρανία

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος, διευθυντής κεντρικού ξενοδοχείου της Καλαμάτας, και ο Ανδρέας Ζαγάκος, εστιάτορας, είναι εμπνευστές και συνιδρυτές του Σχολείου Τουρισμού. Σε αυτή την εθελοντική δομή εκπαίδευσης, που θα περιοδεύει πλέον και στην υπόλοιπη Ελλάδα, έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 6.000 μαθητές. Στόχος του «Σχολείου» είναι να προσφέρει σε επαγγελματίες, εργαζόμενους στον χώρο του τουρισμού και σπουδαστές διαρκή επιμόρφωση και ενημέρωση στο αντικείμενό τους.

Πώς προέκυψε η ιδέα για το Σχολείο Τουρισμού και πότε εγκαινιάσατε τη σχετική δράση;

Α. Ζ.: Εδώ και χρόνια μάς απασχολούσε το επίπεδο της εξυπηρέτησης που παρέχουν οι εργαζόμενοι «πρώτης γραμμής» σε ξενοδοχεία και επισιτιστικές επιχειρήσεις. Η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη της Καλαμάτας κατέδειξε ακόμη περισσότερο την έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού. Το ζήτημα αυτό αφορά όμως και ολόκληρη την Ελλάδα, αφού –με εξαίρεση τα προγράμματα κατάρτισης του ΣΕΤΕ και των ΙΕΚ– απουσιάζει ένα μοντέλο ευέλικτων δομών εκπαίδευσης χαμηλών και μεσαίων στελεχών. Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε μια εθελοντική δομή εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, εστιασμένη στην παροχή ποιοτικής εξυπηρέτησης στον χώρο της φιλοξενίας. Η δράση ξεκίνησε το 2014 και πραγματοποιείται δύο φορές τον χρόνο, με την υποστήριξη επιχειρήσεων και φορέων και τη δωρεάν συμμετοχή εκατοντάδων καταρτιζομένων.

Πόσοι μαθητές έχουν περάσει από τα «θρανία» του τουρισμού και τι περιλαμβάνει το ημερήσιο πρόγραμμα;

Κ. Α.: Το Σχολείο Τουρισμού ξεκίνησε σαν μια «ρομαντική» πρωτοβουλία, χωρίς να περνά από το μυαλό μας ότι θα μπορούσε να φτάσει τόσο μακριά. Μεταξύ μας λέγαμε «Γίνεται!», και πράγματι έγινε. Μετά από επτά διοργανώσεις, έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 6.000 συμμετέχοντες και έχει αποτελέσει αφορμή για πολλαπλές συνέργειες φορέων, επιχειρήσεων και ιδιωτών. Δεκάδες θεματικές και workshops καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα – από την εξυπηρέτηση πελατών και τη διαχείριση παραπόνων μέχρι τη γαστρονομία.

Α. Ζ.: Το Σχολείο Τουρισμού αποτελεί ένα παράδειγμα του πώς ακόμα και ένα τριήμερο πρόγραμμα μπορεί να παράσχει συμπυκνωμένη γνώση και, κυρίως, να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αντιληφθούν την αξία της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Εφόσον θεωρούμε ότι ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό όχημα για την έξοδο από την κρίση, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε ανάγκη από εκπαίδευση. Θα πρέπει επίσης να «απενοχοποιήσουμε» το επάγγελμα της καμαριέρας και του σερβιτόρου και να θυμίσουμε στους νεότερους ότι πολλά υψηλόβαθμα στελέχη του τουρισμού ξεκίνησαν την καριέρα τους από αυτές ακριβώς τις θέσεις.

Έχει φτάσει πλέον η στιγμή που το Σχολείο Τουρισμού επεκτείνεται και πέρα από την Καλαμάτα. Ποιες πόλεις θα υποδεχτούν το «Σχολείο Τουρισμού OnTour»;

Κ. Α.: Tο «Σχολείο Τουρισμού OnTour» είναι μια σύμπραξη του ΣΕΤΕ και του Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας. Πρόκειται για μια εκπαιδευτική, μη κερδοσκοπική δράση, η οποία θα ταξιδεύει πλέον σε όλη την Ελλάδα, ξεκινώντας το προσεχές δίμηνο από τον Πόρο, τον Όλυμπο, τη Σκιάθο και τη Χίο και στη συνέχεια σε πολλά ακόμα μέρη. Όπως είπε εύστοχα και η στυλοβάτης της δράσης, η διευθύντρια Εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ, Λία Ζαμπέτογλου, ελπίζουμε ότι όλοι όσοι θα παρακολουθήσουν το Σχολείο θα γυρίσουν σπίτι τους με κάτι που τους ενέπνευσε, ενίσχυσε το πάθος τους και τους έδωσε το έναυσμα να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η δουλειά τους.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή