Στο «μικροσκόπιο» τα αίτια της συντριβής του Μιράζ – πού επικεντρώνονται οι έρευνες

Στο «μικροσκόπιο» τα αίτια της συντριβής του Μιράζ – πού επικεντρώνονται οι έρευνες

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτίων της συντριβής του MIRAGE-2000-5 , εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, του ηρωικού σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου.

Στην περιοχή βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία, όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της.

Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.

Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ' επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.

Το χρονικό της πτώσης

Το Μιράζ του Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο, και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου. Οταν το ζεύγος των ελληνικών Μιράζ έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range, κάτι που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων). Τα δύο τουρκικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο F-4 της γείτονος στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Μιράζ είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν μέχρι περίπου τη Ρόδο.

Κατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Μιράζ πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ πραγματοποίησε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου Μιράζ. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1», που εν προκειμένω ήταν ο Μπαλταδώρος, ως εκ τούτου απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί προκειμένου το δεύτερο αεροσκάφος να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Μιράζ σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή