Διαπραγματεύσεις Καναδά – ΗΠΑ για νέα NAFTΑ

Διαπραγματεύσεις Καναδά – ΗΠΑ για νέα NAFTΑ

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αξιωματούχοι των ΗΠΑ και του Καναδά διαπραγματεύονται με θέμα τη συμπερίληψη της Οττάβας στην αναθεωρημένη Συμφωνία Ελευθέρου Εμπορίου Βόρειας Αμερικής (NAFTA). Ο Καναδός πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό δήλωσε χθες ότι ίσως υπάρχει πιθανότητα για επίτευξη συμφωνίας με τις ΗΠΑ έως την Παρασκευή.

Το Μεξικό συμφώνησε σε μια νέα NAFTA έπειτα από εντατικές διαβουλεύσεις με τις ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες, στις οποίες δεν συμμετείχε ο Καναδάς. Ομως υπάρχουν κεφάλαια στη συμφωνία που αφορούν τις εμπορικές συναλλαγές ΗΠΑ και Καναδά. Μέχρι την Παρασκευή πρέπει να επιλυθούν τα ακανθώδη εμπορικά ζητήματα που δοκιμάζουν τη σχέση ΗΠΑ – Καναδά. Η Οττάβα τηρεί στάση συγκρατημένης αισιοδοξίας μετά τις άκαρπες συνομιλίες μεταξύ των τριών πλευρών πριν από έναν και πλέον χρόνο. «Το γεγονός ότι οι ΗΠΑ έχουν συμφωνήσει με το Μεξικό ανοίγει τον δρόμο για να συζητήσουμε τα θέματα που εκκρεμούν με την Ουάσιγκτον», δήλωσε η Κρίστια Φρίλαντ, υπουργός Εξωτερικών του Καναδά, στο Reuters. Η NAFTA τέθηκε πρώτη φορά σε εφαρμογή το 1994, δημιουργώντας έναν εμπορικό συνασπισμό με μέλη τις ΗΠΑ, το Μεξικό και τον Καναδά. Οι συναλλαγές μεταξύ των τριών οικονομιών ξεπερνούν το ένα τρισ. δολάρια, ετησίως.

Η κυβέρνηση Τραμπ αποφάσισε να διαπραγματευθεί πρώτα με το Μεξικό για την αναθεώρηση της NAFTA, επειδή εν μέρει το έλλειμμα στον αμερικανικό κλάδο αυτοκινητοβιομηχανιών με τη λατινοαμερικανική χώρα ανέρχεται στα 70 δισ. δολάρια. «Γενικά, οι εισαγωγές αυτοκινήτων είναι μία από τις δύο κυριότερες αιτίες που διογκώνουν το εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ», δήλωσε ο υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Γουίλμπουρ Ρος, στο πλαίσιο συνέντευξης που έδωσε στο πρακτορείο Bloomberg. Ο δεύτερος λόγος είναι το εμπόριο με την Κίνα, προσέθεσε ο ίδιος.

O κ. Ρος εξέφρασε, επίσης, στην πεποίθηση ότι ο Καναδάς μπορεί να επωφεληθεί από την αναθεώρηση της NAFTA, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την παραγωγή αυτοκινήτων. Η Ουάσιγκτον έχει συμφωνήσει με το Μεξικό ότι το 40%-45% της παραγωγής ενός αυτοκινήτου θα υλοποιείται εκεί όπου το ωρομίσθιο ορίζεται τουλάχιστον στα 16 δολάρια. «Στο Μεξικό το ωρομίσθιο δεν είναι τόσο υψηλό. Οπότε αυτό το κομμάτι της παραγωγής θα καταλήξει στις ΗΠΑ και στον Καναδά», είπε ο κ. Ρος.

Ο Λευκός Οίκος θεωρεί ότι η Οττάβα πρέπει να λάβει αυστηρότερα μέτρα για την καταπολέμηση του παρεμπορίου που μέσω Καναδά καταλήγει στις ΗΠΑ. Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ απαιτεί, επίσης, την αλλαγή του συστήματος διαχείρισης της προσφοράς γαλακτοκομικών προϊόντων που εφαρμόζει ο Καναδάς. Στόχος είναι να μη δίνονται άμεσα επιδοτήσεις στους αγρότες, όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Με αυτό το σύστημα, για το οποίο είπε χθες ο κ. Τριντό πως θα το στηρίξει στις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ, συντονίζεται η παραγωγή με τη ζήτηση. Ελέγχονται, επίσης, οι εισαγωγές προς όφελος της σταθερότητας των τιμών, τονίζουν οι υποστηρικτές του συστήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή